Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز ، دولت آمریکا در تازه‌ترین اقدام از زنجیره گام‌های ضدایرانی خود، نام ایران را به فهرست کشورهایی اضافه کرد که از سوی واشنگتن به خودداری از مبارزه با قاچاق انسان متهم شده‌‌اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، علاوه بر ایران، نام ونزوئلا و چهار کشور آفریقایی هم به این فهرست اضافه شده است.

واشنگتن همچنین قصد دارد محدودیت‌های بیشتری از جمله در زمینه ممنوعیت مبادلات علمی و فرهنگی علیه کره شمالی، سوریه، اریتره و روسیه که پیش از این نام آن‌ها در این فهرست بوده، اعمال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ سفید به نمایندگان آمریکا در صندوق بین‌المللی پول و دیگر نهادهای مالی بین‌المللی هم دستور داده است که در سال مالی 2018 که از دیروز آغاز شد، به اعطای وام به کره شمالی، روسیه و ایران رأی منفی دهند.

بر اساس قانون موسوم به «حفاظت از قربانیان قاچاق انسان» که در سال 2000 در کنگره آمریکا تصویب شد، واشنگتن از اعطای هرگونه کمک غیربشردوستانه و غیرمرتبط با تجارت به کشورهایی که از سوی آمریکا به عدم رعایت حداقل‌های مبارزه با قاچاق انسان و عدم تلاش برای مبارزه با این پدیده متهم شده‌اند، منع شده است.

صدور بخشنامه جدید علیه ایران تنها 6 روز پس از آن صورت می‌گیرد که دولت آمریکا ممنوعیت سفر اتباع ایرانی به این کشور را برای مدت نامحدود تمدید کرد.

قاچاق انسان واشنگتن ونزوئلا

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۲۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن: ارسال تسلیحات و مهمات آمریکایی به اسرائیل متوقف شد

یکی از مقامات ارشد آمریکایی گفت پس از آنکه رژیم صهیونیستی نتوانست نگرانی‌های واشنگتن را نسبت به حمله احتمالی به رفح در نظر بگیرد، آمریکا ارسال محموله‌ای از بمب‌ها را به این رژیم متوقف کرده است.

به گزارش ایسنا، یکی از مقامات ارشد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به شرط آنکه نامش فاش نشود، گفت: «این محموله شامل ۱۸۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی (۹۰۷ کیلوگرمی) و ۱۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی بود.»

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، این اولین بار از زمانی است که جو بایدن از زمان هشدارش به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ماه آوریل دست چنین اقدامی زده است؛ او به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که سیاست آمریکا در قبال غزه به رفتار تل‌آویو با غیرنظامیان بستگی خواهد داشت.

این مقام آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما هنوز تصمیم نهایی درباره این محموله نگرفتیم و فعلا ارسال آن متوقف شده است.»

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، دولت بایدن چنین تصمیمی را هنگامی اتخاذ کرد که ظاهرا رژیم صهیونیستی با تهدیدات مکررش قصد حمله احتمالی زمینی به رفح را داشت؛ اقدامی که به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این کشور با آن مخالفت است.

این مقام آمریکایی ناشناس تاکید کرد: «مقامات اسرائیلی و آمریکایی درباره روش‌های جایگزین گفت‌وگو و رایزنی می‌کنند اما این گفت‌وگوها هنوز تماما نگرانی ما را در نظر نگرفته است.»

علی‌رغم موافقت حماس با آتش‌بس در غزه، نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان به یورش‌های خود ادامه می‌دهند و دوشنبه وارد رفح شدند. پیشتر روزنامه عبری زبان «هاآرتص» نوشت که پس از پایان عملیات نظامی اشغالگران در رفح در جنوب نوار غزه، یک شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی مدیریت گذرگاه مرزی رفح با مصر را بر عهده می‌گیرد. این روزنامه گزارش داد که تل‌آویو برای محدود کردن عملیات خود در رفح به ایالات متحده و مصر قول داده است؛ عملیاتی که از دوشنبه به بهانه سلب کنترل حماس بر گذرگاه مرزی غزه به مصر و تمرکز بر ضلع شرقی شهر آغاز شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • متفاوت ترین حمایت دانشجویان آمریکایی از فلسطین | ویدئو
  • تفاوت ثبت اطلاعات توسط صنف طلافروشان با سایر اصناف در سامانه جامع تجارت
  • واشنگتن: ارسال تسلیحات و مهمات آمریکایی به اسرائیل متوقف شد
  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • آمریکا در بحرانی‌ترین دوره‌ تاریخ خود قرار دارد
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟