Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@06:25:01 GMT

دستیابی "اپل" به فناوری فهم عکس

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۱۲۷۴۳

"اپل" به یک فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی دست پیدا کرده که قادر است عکس‌های شما را درک کند. آفتاب‌‌نیوز : این فناوری جدید، عکس‌های خوب را از عکس‌های بد و تغییرات را در عکس‌ها تشخیص می‌دهد.
"اپل" در کنفرانس سال جدیدش اعلام کرد "iOS11" یک برنامه عکس جدید و پیشرفته دارد که مبتنی بر یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظاهرا برخی از پیشرفت‌های این فناوری می‌تواند به دلیل خرید مالکیت یک شرکت استارتاپ فرانسوی موسوم به "Regained" در اوایل امسال باشد؛ شرکتی که در زمینه علوم رایانه متخصص است.
رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار کاربردی (API) توانایی تجزیه و تحلیل محتوای عکس‌ها را دارد، به طوری که به عنوان مثال می‌توان با جستجوی عکس‌های یک سگ، همه عکس‌های آن را دید.
"اپل" این قابلیت را در چند سال گذشته داشته است، اما تصاحب شرکتی به قدرتمندی "Regaind" می‌تواند کلید پیشرفت روزافزون این قابلیت‌ها باشد و همچنان با برنامه مشابهش در گوگل سازگار باشد.
همانطور که در وب‌سایت "Regaind" ادعا می‌شود، این فناوری نه تنها می‌تواند محتویات عکس‌های شما را درک کند، بلکه ارزش‌های فنی و زیبایی‌هایشان را نیز تشخیص می‌دهد.
جالب این است که "Regaind" ظاهرا چهره شما را طبق جنس، سن و احساسات تجزیه و تحلیل می‌کند که بسیار شبیه به برنامه "FaceApp" است.
"اپل" می‌تواند از تکنیک تجزیه و تحلیل چهره استفاده کند البته نه فقط برای گرفتن سلفی با ترفندها و فیلترها مانند "اسنپ‌چت"و "اینستاگرام"، بلکه شاید بتواند قدرت ویژگی ایموجی زنده (Animoji) در "آیفون X" را نیز فعال کند.
رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار کاربردی یا به صورت خلاصه (رابط برنامه‌نویسی)، رابط بین یک کتابخانه یا سیستم عامل و برنامه‌هایی است که از آن تقاضای سرویس می‌کنند.
رابط کارکردهایی را تعریف می‌کند که کتابخانه یا سیستم‌عامل می‌تواند ارائه دهد و مفهومی مجرد است. این کارکردها سپس در قالب یک نرم‌افزار یا کتابخانه پیاده‌سازی می‌شوند. به عبارت ساده‌تر، رابط برنامه‌نویسی مجموعه توابعی است که یک برنامه می‌تواند از یک برنامه دیگر فرا بخواند.
برای مثال مایکروسافت برای APIهای ویندوز مرجع‌هایی استاندارد دارد که با استفاده از آنها برنامه‌نویسان می‌توانند از قابلیت‌ها و سرویس‌های سیستم‌عامل در توسعه و نوشتن برنامه‌های کاربردی خود استفاده کنند.
به طور کلی به مجموعه‌ای از توابع و رویه‌ها که به برنامه‌های کاربردی دیگر اجازه دسترسی و استفاده از ویژگی‌ها یا داده‌های یک نرم‌افزار را می‌دهد، API های آن نرم‌افزار گفته می‌شود.
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت،نرم‌افزار ارائه دهنده API می‌تواند یک سایت اینترنتی، یک سیستم‌عامل یا هر سرویس دیگری باشد. در اینجا خدمات‌پایه نرم‌افزارهای تحت وب هستند که API های متنوعی ارائه می‌دهند و برنامه‌نویسان و تولیدکنندگان دیگری می‌توانند از آن‌ها استفاده کرده و بنابراین هزینه‌های زیرساختی و برنامه‌نویسی آن‌ها کاهش پیدا کرده و سرعت برنامه‌نویسی آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد؛ زیرا دیگر لازم نیست که برای ایجاد یک ویژگی خاصی مجددا برنامه‌نویسی کنند.
همچنین امنیت برنامه‌های آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت، چرا که ارائه‌دهندگان خدمات پایه امنیت خود را در بالاترین سطح ممکن قرار خواهند داد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، طی حکمی از سوی محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری «محمد دوستار» به عنوان سرپرست دانشگاه گیلان منصوب کرد.

در حکم انتصاب خطاب به دوستار سرپرست دانشگاه گیلان تاکید شده است: انتظار می‌رود با اتکا به خداوند متعال و استعانت از حضرت ثامن الائمه (ع) و با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش‌محور، پژوهش آموزش‌محور، مهارت‌افزایی، کارآفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمام محورهای سند دانشگاه اسلامی به کار گیرید.

گفتنی است، دکتر محمد دوستار (زاده رشت ،۱۳۵۰) دانش‌آموخته رشته مدیریت و عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان با مرتبه دانشیار است که از سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور استان گیلان، ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دفتر برنامه و بودجه دانشگاه گیلان اشاره کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر فرید نجفی رئیس سابق دانشگاه گیلان در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

نجفی از آذر ۱۴۰۰ به سمت سرپرستی دانشگاه گیلان منصوب شده بود.

کد خبر 6080206

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • تلویزیون و سازمان‌های سینمایی آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی را تولید کنند
  • آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی باید تولید شود
  • ماجرای ورود پارک علوم و فناوری به فیلمنامه‌نویسی
  • ببینید | «چرخ» علم دوباره می‌پرخد
  • فصل جدید برنامه «چرخ» در راه آنتن شبکه چهار
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳
  • رابط مردمی سازی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • چگونه نرم افزار باشگاه مشتریان برای کسب و کار راه اندازی کنیم؟