Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@11:55:04 GMT

ابرشهيد دهه هفتادي

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۱۲۹۷۱

ابرشهيد دهه هفتادي

خبرگزاري آريا - نکته‌اي هست... ؛ و آن اين که در روز جزا، همه ما به شهيدان راه حق غبطه مي‌خوريم، افسوس. و يا ليتنا کنا معهم فنفوز فوزاً عظيما...؛ اين قبول، ولي شهيدان نيز به مقام عباس عليه السلام رشک خواهند برد. به گزارش گروه رسانه هاي خبرگزاري تسنيم، نکته‌اي هست... ؛ و آن اين که در روز جزا، همه ما به شهيدان راه حق غبطه مي‌خوريم، افسوس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و يا ليتنا کنا معهم فنفوز فوزاً عظيما...؛ اين قبول، ولي شهيدان نيز به مقام عباس عليه السلام رشک خواهند برد. شهيدي که بي سر و بي دست، «يک تنه» غوغاي سرتاسر تاريخ شد. و در اين ميان، و از ميان شهيداني که همه ما به مقام آن‌ها غبطه خورده‌ايم و خواهيم خورد، شهيد جوان هفتاد و يکي، از نجف‌آباد اصفهان، در يک موقعيت عباس‌وار، ناگهان يک «غوغاي سرتاسر» شد، و باز اين محرم بود که اسلام را در هياهوي زنجيره‌اي‌هاي بي‌حيا و غرب‌زده، زنده نگاه داشت، و تبليغات معاويه صفت آن‌ها را شست و برد.
ما در جريان نسل سوم شهداي وطن، در جبهه‌هاي دور دست حريم
آل الله، سرداران بزرگي را از پير و جوان تقديم کرديم که به مقام تک تک آن‌ها و خانواده‌ها و فرزندان مطهرشان رشک مي‌بريم و تقديم احترام مي‌کنيم؛ و يا ليتنا کنا معهم فنفوز فوزاً عظيما...؛ اين قبول، ولي از ميان همه آن‌ها، يک شهيد جوان هفتاد و يکي، عباس‌وار، بي‌دست و بي‌سر، «يک تنه»، «غوغاي سرتاسر» اين موطن شد.
ظاهر ماجرا اين بود که مشهد و تهران و اصفهان و نجف‌آباد، به قيامت کبرا بدل گرديد، و هر يک از اين شهرها مراسمي را در خاطر خود ثبت کردند که نمونه کامل عيار آن را پيش‌تر نديده بودند. بله؛ ظاهر ماجرا اين بود، و همين ظاهر، عظيم و آيت حق شد.
ولي، بيش از اين ظاهر تابناک، باطن ماجرا اين بود که در مراسم تدفين اين شهيد رفيع، از سر تا سر ايران به نجف‌آباد شتافتند، و اين، نشان مي‌داد که کل ايران، موطن شهيدان، براي اين شهيد جوان هفتاد و يکي، به علامت احترام به پا خاست. حقيقتي که کمتر ديده شد و پوشش رسانه‌اي چنداني نيافت.
براي برخي، همچون اهالي يکي از روزنامه‌هاي رنجيره‌اي و «آمد نيوز»، اين، نشان از توطئه دروني سرداران سرسپرده وطن داشت؛ بله آن‌ها که توطئه‌هاي بيروني را توهم مي‌دانند، به درون که مي‌رسند، دنبال «پشت صحنه» مي‌گردند، و همه چيز را توطئه مي‌بينند و ذهن «روشنفکر» خود را براي فهم حکمت ژرف ماجرا به زحمت نمي‌اندازند. خب؛ به قول جلال، تقصيري ندارند؛ روشنفکر هستند ديگر، و از آن‌ها بيش از اين توقعي نيست...
بله؛ براي برخي، التفات عظيم مردم اين موطن به شهيد محسني حججي، جوان هفتاد و يکي، ناشي از کج‌فهمي مردم يا دسيسه سرداران سرسپرده وطن است. ولي، براي اهل ايمان، که جمله امير المؤمنين عليه السلام را به ياد سپرده‌اند که «خداوند را در سستي عزم‌ها يافتم»، هوش و حواس را به سمت «غيب» معطوف مي‌دارند؛ «ذلک الکتاب لاريب فيه؛ هدي للمتقين؛ الذين يؤمنون بالغيب».
شهيد محسن حججي جوان هفتاد و يکي، بي‌دست و بي‌سر، «يک تنه»، به يک جنبش عظيم فرهنگي بدل شد، که حيثيت «آمد نيوز» و رنجيره‌اي‌ها را شست و برد. در فهم پديده شهيد جوان هفتاد و يکي، ذهن مؤمن از ذهن سست ايمان متمايز مي‌شود. اين که وقتي جواني ملهم از شهادت ثار الله عليه السلام، خالصانه از خدا مي‌خواهد تا شهادتش، ريختن قطره قطره خونش، موج آفرين شود، دستي از غيب براي استجابت دعاي معصومانه و خالصانه او بر مي‌آيد که، حتي، نحوه بريدن سر او توسط اشقيا شرايط يگانه تاريخي را رقم بزند که
آنچه او خواست را من حيث لايحتسب فراهم کند. قطره قطره قطره و ذره ذره ذره خون مطهر آن شهيد آرام و مطمئن، در صحنه‌اي بزرگ مکرراً رؤيت شد و ضمن اشک و دريغ، از فرط عظمت و شکوه، خاطره شهادت‌هاي راز آميز کربلا را زنده کرد. خدا به همه ما از آن روزي‌هاي «من حيث لايحتسب» عنايت بفرمايد و حيات و ممات ما را همچون حيات و ممات محمد و آل او عليهم السلام، مبارک گرداند. آمين.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۲۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت

به گزارش جام جم آنلاین،آیت الله سید نصیر رئیسی در اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: شهدا جان خود را برای حفاظت از جان، مال و خاک نثار کردند تا امروز امنیتی مثال زدنی بر این مرز و بوم حاکم شود و آنها به ما آموختند که چگونه راه عزت و افتخار را در پیش گیریم .  وی با بیان اینکه امروز صدای انقلاب و صدای شهیدان در دانشگاه‌های امریکا به گوش می‌رسد، افزود: مجریان و تریبون های امریکا می‌گوید دانشجویان دانشگاه‌های امریکا شعار اسلام، عدالت، عزت و اخلاق سر می‌دهند.  امام جمعه یاسوج ادامه داد: دیروز فریاد رهایی قدس و مرگ بر استکبار سردادیم اما امروز به برکت مقاومت شهیدان امروز همه شعار‌های که انقلاب داد در تمام کشور‌های جهان از زبان انسان‌های آزاده طنین‌انداز است. نماینده ولی فقیه در استان گفت: هر صدایی ک راه شهیدان را به فراموشی بسپارد صدای شیطان است. هر قلمی، هر بیانی و هر اندیشه‌ای که مردم را به ولنگاری دعوت کند صدای شیطان است و پرچم اسلام به زودی در سراسر جهان برافراشته خواهد شد.  نماینده ولی فقیه در استان احداث سد آبریز را مطالبه مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرستان کهگیلویه دانست و تاکید کرد: از دولت انقلابی رئیسی انتظار می رود به این مطالبه مردم توجه ویژه داشته باشد تا مردم این شهرستان بتوانند برای خود شغل پایدار ایجاد کنند چرا که احداث سد آبریز انقلابی در کشاورزی کهگیلویه ایجاد می کند. 

دیگر خبرها

  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • طرز پخت پاچه گاو توسط سه پدربزرگ هفتاد ساله هندی (فیلم)
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله