Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: هر روز به صورت میانگین بیش از 7700 تن خاک و نخاله در شیراز جمع آوری می شود.

رئيس سازمان مديريت پسماند شهرداري شيراز با اعلام اين مطلب به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر روزانه 7 هزار و 710 تن خاك و نخاله ساختماني در شيراز جمع آوري مي شود و به سايت ويژه نخاله هاي ساختماني انتقال مي يابد كه بخشي از اين نخاله ها به عنوان خاك نباتي بازيافت و در فضاي سبز شهر استفاده مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبخت ادامه داد: همچنين روزانه يكهزار و 76 تن زباله، 91 تن پسماندهاي متفرقه و 7 تن پسماند پزشكي از سطح شهر جمع آوري مي شود.
وي افزود: در حال حاضر 90 تن مواد بازيافتي از مبدأ تفكيك ميشود و در كنار آن با فعاليت 2 كارخانه سورتينگ هركدام با ظرفيت 300 تن، روزانه 600 تن از زباله هاي جمع آوري شده در مقصد تفكيك مي شود و ساخت سومين كارخانه سورتينگ نيز در حال انجام است. خوشبخت اضافه كرد: ترويج فرهنگ تفكيك از مبدأ، افزايش ايستگاه هاي ثابت جمع آوري بازيافت به 51 واحد و بهينه سازي سيستم هاي جمع آوري سيار پسماندهاي خشك از جمله فعاليت هاي ما در توسعه تفكيك زباله در مبدأ بوده است. وي گفت: هم اكنون 105 خودرو ويژه جمع آوري پسماندهاي خشك و مواد بازيافتي در شهر وجود دارد كه از اين طريق با مراجعه به درب منازل، مراكز آموزشي، ادارات و شركتها به صورت هفتگي نسبت به جمع آوري مواد بازيافتي اقدام ميشود. رئيس سازمان مديريت پسماند شهرداري شيراز بيان كرد: يكي ديگر از اقدامات ما در توسعه تفكيك در مبدأ، تهيه و توزيع مخازن ويژه جمع آوري مواد بازيافتي در ميان شهروندان و ساختمان هاي سطح شهر است كه در اين زمينه در 5 ماه نخست امسال بيش از 25 هزار مخزن ميان شهروندان توزيع شد.
وي با اشاره به برخي از طرحها و پروژههاي حوزه پسماند شهرداري شيراز، گفت: يكي از پروژه هاي ما، ايجاد و پياده سازي سامانه جامع مديريت پسماند است كه با هدف بهينه سازي مديريت اطلاعات، ايجاد و دسترسي جامع اطلاعات و ايجاد آناليزهاي مديريتي انجام شده است.
خوشبخت با اشاره به حضور بيش از 44 هزار نفر از شهروندان شيرازي در چهارمين جشنواره بازيافت، گفت: نرم افزاري كردن فعاليت هاي سازمان و پشتيباني MIS، راه اندازي سيستم باشگاه هواداران بازيافت و بهروزرساني موبايل ناظرين سازمان از جمله اقدامات ما بوده است.

۴۶ کلید واژه‌ها : استان فارس -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

عباس شیری گفت: در سطح استان قم افزون بر ۱۲ هزار و ۸۰۰ کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

رئیس انجمن صنفی کارگران قم با اشاره به وضعیت بیمه کارگران ساختمانی، ابراز داشت: ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کل کشور در صف بیمه هستند در حالی‌که سهمیه ابلاغی امسال بیمه‌شدن ۱۰ هزار کارگر است.

شیری گفت: تمامی کارگران ساختمانی واجد شرایط استان از نظر اشتغال به این حرفه راستی‌آزمایی شده و دارای شناسنامه کاری مشخص هستند.

رئیس انجمن صنفی کارگران قم با انتقاد از قطع مستمر بیمه کارگران ساختمانی، تصریح کرد: کارگران ساختمانی ممکن است به‌خاطر نبود پروژه فعال عمرانی چند روز مشغول کار نباشند و توقع ما این است که بررسی وضعیت بیمه این افراد این است که جلسات مربوطه با حضور نمایندگان انجمن‌های صنفی و بازرسان برگزار شود.

شیری با اشاره به طرح ساماندهی کارگران ساختمانی، تصریح کرد: به‌رغم تمامی پیگیری‌های انجام شده، اما هنوز مجموعه مدیریت شهری قم هیچ سازه و مکان استانداردی جهت استقرار این افراد در شهر پیش‌بینی و طراحی نکرده‌است.

رئیس انجمن صنفی کارگران قم بیان کرد: با توجه به اینکه کارگران ساختمانی کارفرمای ثابتی ندارند به‌رغم مشکلات جاری این صنعت، کارگران ساختمانی از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور بهره‌مند نمی‌شوند.

شیری با بیان اینکه در استان قم کمبود کارگر ساختمانی وجود ندارد، تصریح کرد: مشکل اصلی این صنعت حقوق و مزایای آن است که سبب شده تا کارگران ساختمانی به مشاغل دیگر سوق پیدا کنند.

رئیس انجمن صنفی کارگران قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مسکن کارگران ساختمانی، گفت: سه‌هزار و ۷۰۰ کارگر ساختمانی قم در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی هنیه با نخاله/تاکید بر عدم کوتاهی از خواسته‌های مقاومت
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • شهری عجیب با شهروندانی در یک ساختمان! (+عکس)
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند