Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بیماری وبا درکشور کنترل شده است و امسال تقریبا هیچ موردی از این بیماری در کشور نداشته‌ایم.

محمود نبوی به ایرنا گفت: اگر چه بیماری وبا یک بیماری بومی در ایران است و در سال‌ها و دهه‌های اخیر نیز همواره موارد قابل توجهی از این بیماری را در کشور داشته‌ایم اما در چند سال اخیر با اقدامات بهداشتی انجام شده، این بیماری در ایران کنترل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نبوی ادامه داد: طی سال های 94 و 95 هیچ موردی از بیماری وبا در کشور نداشتیم و امسال نیز تاکنون هیچ مورد قابل توجهی از بیماری وبا در کشور نداشته‌ایم و اگر یکی دو مورد بیماری شبه وبا نیز وجود داشته، خفیف بوده و قابل توجه نبوده است و تقریبا می توان گفت هیچ موردی از بیماری وبا در کشور نداشته‌ایم.
وی افزود: با توجه به تعهدات بین‌المللی ایران اگر در یک نقطه از کشور اپیدمی یا موردی از بیماری وبا وجود داشته باشد باید آن را به سازمان بهداشت جهانی گزارش کنیم که خوشبختانه هیچ گزارشی از این بیماری در کشور نداشته‌ایم.
معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: با توجه به شیوع بیماری وبا در یمن که در همسایگی عربستان است، این نگرانی وجود داشت که مواردی از این بیماری در بین حجاج دیده شود اما خوشبختانه با توجه به سیستم آب و فاضلاب بهداشتی و پیشرفته عربستان هیچ موردی از این بیماری بین حجاج نیز دیده نشد.
نبوی افزود: بیشترین احتمال بروز و شیوع بیماری وبا در فصل تابستان است که هوا گرم است و اکنون که به سمت سرد شدن هوا پیش می‌رویم به خصوص با توجه به اینکه شب‌ها سرد شده است و آب‌ها در شب‌ها سرد می‌شوند، چون میکروب ناقل بیماری وبا در سرما از بین می‌رود، بنابراین خطر جدی انتقال بیماری وبا در کشور نداریم.
بیماری وبا یک بیماری باکتریایی است که از طریق آب آلوده و دفع غیر بهداشتی فاضلاب منتقل می‌شود، این بیماری به خصوص از طریق سبزی‌هایی که با فاضلاب آبیاری می‌شوند، قابل انتقال است و در سال‌های گذشته سبزی آلوده یکی عوامل مهم انتقال این بیماری در ایران بوده است. اسهال آبکی، استفراغ و حالت تهوع از جمله علایم بیماری وباست و در صورت ادامه اسهال و کاهش آب بدن، این بیماری می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است

دریافت 18 MB کد خبر 6089754

دیگر خبرها

  • بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • در ضربات آخر تمرکز نداشتیم
  • معاون وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد/ یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • (ویدئو) ملکی: مورد مصدوم و تلفات جانی تا این لحظه نداشتیم
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟