Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس‌جمهوري ترکيه اعلام کرد که همه‌پرسي جدايي نامشروع در اقليم کردستان عراق، در راس رايزني‌هاي وي با مقام‌هاي ارشد ايراني، در تهران خواهد بود. به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري تسنيم به نقل از «راي‌اليوم»، «رجب طيب اردوغان» رئيس‌جمهوري ترکيه، يکشنبه در پاسخ به سوالي درباره سفر برنامه‌ريزي شده‌اش به ايران، گفت: «سفرم به ايران در راستاي مشارکت در نشست شوراي مشترک استراتژيک انجام مي‌شود و همه‌پرسي اقليم در شمال عراق در راس دستور کار و رايزني‌هاي من با حسن روحاني، رئيس‌جمهور و همچنين رهبر ايران قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
رئيس‌جمهوري ترکيه افزود، بعد از اين سفر، نقشه راه براي مرحله بعدي براي ترکيه مشخص خواهد شد. اين کشور در حال تماس دائم با کشورهاي منطقه به‌ويژه درباره همه‌پرسي جدايي اقليم کردستان عراق است.
اردوغان درباره گزارش‌ها مبني بر ميانجيگري فرانسه بين دولت مرکزي عراق و اقليم کردستان، گفت: «اطلاعاتي درباره موافقت طرف‌ها با ميانجيگري فرانسه ندارم.»
عصر يکشنبه، «خلوصي آکار» رئيس ستاد ارتش ترکيه عازم ايران شد.
رئيس‌جمهوري ترکيه مخالفت خود با همه‌پرسي‌ که دولت اقليم کردستان عراق دوشنبه گذشته آن را برگزار کرد، تکرار کرد و اظهار داشت که دفاع از حقوق کُردها در اربيل به معناي سلب کردن حقوق عرب‌ها در موصل و حقوق ترکمان‌ها در کرکوک( شمال) نيست.
ترکيه در واکنش به همه‌پرسي تجزيه‌طلبي در اقليم کردستان عراق، اين اقليم را به اتخاذ تدابير سياسي و اقتصادي تهديد کرده است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش درها را به روی تجارت با اسرائیل بسته و حجم تجارت دوجانبه ۹.۵ میلیارد دلاری دو جانبه دیگر وجود خارجی ندارد.

اردوغان این خبر را طی اظهاراتی پس از نماز جمعه در آنکارا اعلام کرد و تأکید کرد که هیچ چیز قابل قبولی در خصوص تحولات بین اسرائیل و فلسطین وجود ندارد.

وی افزود: اسرائیل تاکنون ۴۰ تا ۴۵ هزار فلسطینی را با وحشیگری تمام به قتل رسانده است و منطقی نیست که ما به‌عنوان مسلمان در برابر اتفاقاتی که می‌افتد، دست بسته بمانیم.

اردوغان خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بی‌رحم است و این بی‌رحمی را علیه کودکان، زنان و سالمندان در غزه نشان داد.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه تمام غرب به رهبری آمریکا به نفع اسرائیل کار می کند، تصریح کرد: همه این ظرفیت ها را بسیج کردند و مردم ضعیف فلسطین را رها کردند تا در برابر بمب های اسرائیل جان خود را از دست بدهند، بنابراین ما دیگر تحمل این وضعیت را نداشتیم و ۹.۵ میلیارد دلار حجم تجارت دوجانبه را نادیده گرفتیم و درهای تجارت با اسرائیل را بستیم.

وی افزود: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل با هدف اجبار این رژیم به آتش‌بس در غزه است.

کد خبر 6095958

دیگر خبرها

  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • رئیس فدراسیون والیبال ایران در سفرش به عمان
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد