Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جدید پارلمان سوریه تاکید کرد، در نتیجه تلاش‌های مسکو در چارچوب مذاکرات سیاسی و حمایت نظامی روسیه از ارتش این کشور، تمامیت ارضی سوریه حفظ شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حموده الصباغ رئیس جدید پارلمان سوریه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «نووستی» در دومین سالگرد آغاز عملیات نظامی روسیه در خاک سوریه بر نقش این اقدام روسیه در حفظ تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز شنبه، 30 سپتامبر، دقیقا دو سال از آغاز عملیات نظامی روسیه در خاک سوریه، به درخواست مقامات دمشق و با هدف کمک به نیروهای دولتی سوریه برای مبارزه هر چه قاطع تر با گروه‌های تروریستی در خاک این کشور، گذشته است.

الصباغ در تاریخ 28 سپتامبر با آراء اکثریت نمایندگان پارلمان سوریه به ریاست آن برگزیده شد.

این مقام بلندپایه سوری گفت: «روابطی که در نتیجه تشریک مساعی و ارتباط همراه با احترام بین طرفین در جریان مذاکرات سیاسی برای حل و فصل مناقشه نظامی در آستانه و ژنو، بویژه با کمک دوستان روسی، بوجود آمده است، باعث شده تا در حال حاضر یکپارچگی و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه بعنوان یک کشور حفظ شود.»

رئیس پارلمان سوریه همچنین افزود، حمایت نیروهای نظامی روسیه از ارتش سوریه و حتی از جان گذشتگی آنها در راه مبارزه با تروریستها را نمی توان با هیچ کمک مادی دیگری مقایسه کرد و عملیات نظامی روسیه در سوریه نقش زیادی در کسب موفقیت‌های اخیر نیروهای دولتی در آزاد سازی مناطق بسیاری از خاک این کشور داشته است.

الصباغ در مورد انتخاب خویش که نخستین رئیس مسیحی پارلمان سوریه است، یادآور شد که حمایت نمایندگان از وی بعنوان یک نماینده مسیحی که مذهبی متفاوت از اکثر آنها (مسلمانان) دارد، ثابت می کند که در سوریه هیچ تفاوتی بین ادیان الهی وجود نداشته و همه مردم در کنار یکدیگر با آرامش و اعتماد زندگی می کنند.

خانم هدیه عباس رئیس سابق پارلمان سوریه، نیز نخستین نماینده زن در تاریخ سوریه بود که به سمت ریاست آن برگزیده شده بود.

طارق احمد نماینده حزب ملی سوسیالیست سوریه نیز در گفتگو با خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد که حضور نظامیان روسی در خاک سوریه کاملا قانونی و در جهت آزادسازی این کشور از دست تروریستها بوده است.

وی گفت: «ما عملیات نظامی روسیه را عملیات یک کشور دوست در خاک خود می دانیم که هدف از آن حمایت واقعی از مبارزه با تروریسم بوده است و که در این راه نظامیان روسی حتی جان خود را برای دفاع از سوریه از برابر تروریستها فدا کرده اند.»

طارق احمد تاکید کرد که عملیات نظامی روسیه در سوریه، کاملا قانونی است، برای اینکه به درخواست دولت این کشور صورت گرفته است.

آزادسازی 85 درصد از خاک سوریه از دست ترویست‌ها

لازم به یادآوری است که در جریان دو سال عملیات نظامی روسیه در سوریه، بیش از 85 درصد از خاک این کشور آزاد شده و عملیات ضدتروریستی ارتش سوریه با حمایت نیروهای هوایی-فضایی روسیه به مرحله پایانی خود رسیده است.

علاوه بر این در نتیجه تلاشهای روسیه گروه‌های مختلف متخاصم در این کشور با یکدیگر متحد شده و مبارزه واحدی را علیه گروه تروریستی داعش و جبهه النصره آغاز کرده اند و به عقیده مقامات نظامی، نابودی کامل تروریستها در سوریه بسیار نزدیک شده است.

انتهای پیام/

R36446/P36446/S8,89,90/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد. 

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیت های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد. 

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام نمود.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید نمود.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد. 

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید نمود.  

دیگر خبرها

  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • پسکوف: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده؛ باید کار را تمام کنیم
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوشی صهیونیست‌هاست
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند