Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، همزمان با ایام هفته دفاع مقدس سردار یزدانی رئیس سازمان ورزش بسیج در خصوص هفته دفاع مقدس و فعالیت های بسیج در عرصه ورزش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانفشانی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد، الحمدلله با حمایت‌های خوبی که مسئولان بسیج در برنامه پنجم داشتند، سه کار راهبردی و استراتژیک را در بسیج توانستیم به جاهای خوبی برسانیم؛ یکی بحث زیرساخت‌ها بوده که ساخت نزدیک به 3 هزار سالن ورزشی در پنج سال که با حمایت مسئولان و تلاش آحاد بسیجیان صورت گرفت، یک کار بی‌نظیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار آن مسئله تربیت نیروی انسانی متخصص بود، که این دو در کنار هم یعنی داشتن زیرساخت و تربیت نیروی انسانی متخصص که نشان‌دهنده توسعه‌یافتگی ورزش یک کشور است و الحمدلله با حمایت مسئولان این امر محقق شد و نزدیک به 17 هزار مربی و مدیر ورزشی را توانستیم در این پنج سال تربیت کنیم. سومین کار بزرگ تأسیس و راه‌اندازی پایگاه استعدادیابی بود. تقریباً پنج سال پیش مسئول بسیج وقتان زمان ما را خواستند و گفتند برای یک کار اصولی و بنیادین در مسئله ورزش قهرمانی چه کاری باید انجام دهیم. معتقد بودند که بسیج باید به دنبال کاری باشد که واقعاً خلأ‌های ورزش قهرمانی را در کشور پر کند و کمکی به ورزش قهرمانی بکند. با توجه به تجربیاتی که داشتیم و در کشورهای مختلف دیده بودیم، پیشنهاد دادیم که اگر بخواهیم در عرصه بین‌المللی دارای یک جایگاه پایدار باشیم و اینقدر نوسان نداشته باشیم، راهش این است که ورزش پایه تقویت شود و باید در بحث استعدادیابی و شناسایی استعدادها و تربیت تخصصی رده‌های پایه وارد عمل شویم. پذیرفتند و گفتند برنامه‌تان را بیاورید. با کمک و تلاش اساتید علوم ورزشی در آن مقطع نرم‌افزار تست پیکرشناسی و تست‌های مختلف دیگر آماده شد که نزدیک به هفت نوع تست برای ورود اولیه به پایگاه استعدادیابی تعریف شده بود.

وی افزود، اگر می‌خواستیم علمی پایه‌گذاری نکنیم، حتماً نتیجه نمی‌گرفتیم. این کار الگویش در دنیا وجود داشته و لازم بوده بومی‌سازی شود. این مدل را در چین خود من از نزدیک دیدم، در آلمان و روسیه و کشورهای مختلف هم اجرا می‌شود. این روش کار در رده‌های پایه توسط اساتید علوم ورزشی کشورمان بومی شد و در سطح پایگاه‌های استعدادیابی بسیج پیاده شد. برای این کار یک نرم‌افزار خاص و تخصصی با تلاش نزدیک به یک ساله متخصصان تهیه و بومی شد. با راهنمایی اساتید مختلف علوم ورزشی در بخش‌های روان‌شناسی ورزشی، فیزیولوژی ورزشی و... مانند دکتر عسگری، واعظ، دکتر طالبیان، شکیبایی و محمود خانی این نرم‌افزار‌ها تهیه شد. با کمک اساتید آمادگی جسمانی نیز تست‌ها و نرم‌افزارهای تخصصی پیکرسنجی نوشته شد. تا جایی که حضور ذهن دارم بیش از 2 هزار صفحه برای این بخش تخصصی برنامه نوشته شده و در همان دو سال اول به کارشناسان این پایگاه استعدادیابی که معمولاً فوق‌لیسانس علوم ورزشی به بالا هستند و به مربیان آموزش داده شده است. الحمدلله کار خیلی علمی و تخصصی جلو می‌رود که به هر حال امیدواریم این حرکت و فرایند ادامه پیدا کند، چون تازه از سال پنجم، ششم خروجی و محصول پایگاه‌های استعدادیابی خودش را نشان می‌دهد و این ورزشکاران آماده معرفی به تیم‌های ملی رده‌های پایه می‌شوند.

سردار یزدانی همچنین در مورد فعالیت‌هایی را که در پایگاه‌های استعدادیابی آغاز کردند افزود، برای حضور در پایگاه‌های استعدادیابی ابلاغ و فراخوان شد، تعدادی افراد آمدند و در همان فاز اول به دلیل اینکه شرایط عمومی را نداشتند، در تست‌های اولیه یک عده ریزش داشتیم. کسانی که شرایط عمومی را داشتند به مرحله بعد تست‌های تخصصی راه پیدا کردند و بعد از گذراندن تست‌های تخصصی تعیین رشته شدند. رشته‌های مد نظرمان هشت رشته پرمدالی بود که جوانان ایرانی نشان داده بودند می‌توانند در عرصه بین‌المللی اگر کار درست صورت بگیرد، برای ایران افتخارآفرینی کنند؛ این رشته‌ها عبارت بودند از کاراته، تکواندو، جودو، تیر و کمان، ووشو، قایقرانی، دوومیدانی و تیراندازی. انتخاب رشته‌ها بر اساس بحث و بررسی و تحقیق بود، منتها در یک سری از رشته‌هایی که اشباع بودیم، مثل کشتی که زیرساختش به وفور در کشور هست یا مثلاً فوتبال و والیبال ما ورود نکردیم. بنا این بود که هر جا که خلأ هست ورود کنیم، لذا این رشته‌ها را انتخاب کردیم. البته اینطور نیست که نخواستیم در رشته‌های دیگر ورود کنیم، بلکه دیدیم که خلأ بیشتر در این رشته‌هایی که عرض کردم هست، لذا این کار پنج سال پیش استارت خورد و کار شروع شد.
وی در مورد انتخاب برنامه ریزی مدیران و مربیان که کف کار و وظیفه اصلی را در تربیت ورزشکاران بر عهده دارند اظهار داشت، شاید حدود 600، 700 مربی عمومی و تخصصی آمادگی جسمانی برای این پایگاه‌ها تربیت کردیم، کار آموزش این عزیزان در دو سال اول مهیا شد، اینها آمدند و ثبت نام کردند. در این کلاس‌ها امکاناتی مانند لباس و... رایگان دادیم و شهریه نگرفتیم، حتی بعضی‌ها را که مثلاً از مناطق محروم بودند، هزینه ترابری و حق ایاب و ذهابشان را هم برعهده گرفتیم.

سردار یزدانی در خصوص جوانانی که در المپیادها می‌درخشند و جزو نفرات برتر قرار می‌گیرندتاکید کرد، این بچه‌ها از بخش پایه شروع می‌کنند و آموزش می‌بینند، در مسابقات استانی هدایت می‌شوند و در واقع تجربه استانی‌شان را کسب می‌کنند، بعد در برنامه‌های کشوری بسیج که همین برگزاری المپیاد است، نخبگانشان شناسایی می‌شوند. کارشناسان ما در باشگاه مقاومت مرکز در این المپیادها برترین‌ها را شناسایی می‌کنند و برای تیم‌های باشگاهی مقاومت سراسر کشور از جمله باشگاه مرکزی خیلی‌ها از این عزیزان برایشان قرارداد بسته شده و در این تیم‌های باشگاه مقاومت فعال هستند. منتها آن چیزی که باعث بشود اینها واقعاً به آن اندازه‌هایی که پیش‌بینی کرده‌ایم برسند حمایت کشوری است. یعنی بالاخره باشگاه مقاومت یک ظرفی دارد، ما اعتقاد داریم واقعاً باید فدراسیون‌ها و سازمان تیم‌های ملی سازمان لیگ‌ها بیایند و بچه‌هایی که تخصصی رشد کردند و در این پنج شش سال بالا آمدند را شناسایی و حمایت کنند. حتی این زمینه فراهم شود که این ورزشکاران برتر جذب تیم‌های دیگر شوند؛ اشکالی ندارد بروند در تیم‌های دیگر به کارشان ادامه بدهند و بعد ان‌شاءالله به تیم‌های ملی ورود کنند.

وی در مورد همکاری متولیان اصلی ورزش و فدراسیون‌ها با بسیج گفت، ما انتظارمان از وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌های ورزشی، کمیته ملی المپیک به صورت عملی پای کار بیایند و کمک حال بسیج در این زمینه باشند. بر اساس انتظارات حضرت آقا که از بسیج داشتند هر جا خلأیی در کشور وجود دارد بسیج ورود و کمک می‌کند. ما در واقع خودمان را کارگر دستگاه ورزش کشور می‌دانیم، کارگری که هیچ مزدی هم انتظار ندارد. کسانی که این کار را در سراسر کشور در این پایگاه‌ها دنبال می‌کنند، یک سری بچه‌های تحصیلکرده و متخصص هستند که بی‌مزد و بی‌منت کار می‌کنند. فقط از وزارت ورزش انتظار داریم برای توسعه این پایگاه‌ها در کنار بسیج قرار بگیرد.

رئیس سازمان ورزش بسیج همچنین در مورد پشتوانه‌سازی برای آینده ورزش و کار استعدادیابی اظهار کرد، برای رسیدن به چنین برنامه‌ریزی برای توسعه رشته‌های پایه و تربیت قهرمانان آینده باید طرز تفکر و نوع نگاه مدیران ورزشی به این مسئله تغییر کند و به اهداف بلندمدت و نه کوتاه‌مدت توجه کنیم. طبیعتاً مدیری که فرایندگرا نباشد، حاضر نیست در این عرصه وارد شود، مدیر نتیجه‌گرا مسلماً در این مسئله ورود پیدا نمی‌کند، بنابراین نگاه مدیران ورزشی کشور چه در کمیته المپیک چه در وزارت چه فدراسیون‌ها نگاهشان باید فرایندگرا باشد. یعنی کاری که کشورهای مختلف برای پشتوانه‌سازی ورزششان انجام می‌دهند. به کشورهایی که در رنکینگ جهانی، عناوین اول تا دهم المپیک یا جهانی را دارند نگاه کنید، می‌بینید با توجه به برنامه‌ریزی‌شان در بخش پایه، تغییراتی که در جدول دارند در هر دوره یک پله یا دو پله است؛ یا یک پله بالا رفته‌اند یا یک پله پایین آمده‌اند. معنا و مفهومش این است که اینها برنامه‌ریزی و چشم‌انداز دارند و نتایجشان دارای نوسان زیادی نیست. حداقل یک برنامه 20 ساله در مقاطع پنج یا چهار ساله دارند و بعد خرد می‌شود به برنامه‌های یک ساله ولی نگاهشان به 20 سال آینده است. در کشورمان نیز باید این راه را برویم؛ چه روی این صندلی باشیم، چه نباشیم، حکم این مسئولیت برای ما دو سال است یا 10 سال فرقی نمی‌کند، اگر سیستمی فکر کنیم و سیستمی عمل کنیم، ریل‌گذاری منطقی 20ساله در ورزش باید بکنیم. هر کسی باید در دوران مدیریت خودش سه سال، چهار سال یا پنج سال این لوکوموتیو را به جلو در این مسیر صحیح حرکت بدهد و به دیگری بسپارد. اگر کار این طوری جلو برود، خروجی کارش هم محفوظ و نتیجه هم مشخص است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز

هلیا الیاسی  با بیان اینکه نبود رییس برای این هیات در سال های اخیر سبب شد تا این رشته های ورزشی در البرز آنچنان که باید با وجود ظرفیت ها، فعال نباشند، تصریح کرد: به همین منظور با راه اندازی پایگاه قهرمانی بیلیارد، علاوه بر کشف استعداد، زیرساختی برای تمرین و انجام مسابقات در این رشته ورزشی در استان ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر، البرز با وجود استعدادهای فراوان ورزشی در رشته های مختلف از جمله بولینگ در این بخش نیز با ضعف زیرساختی مواجه است.

الیاسی ادامه داد: به همین منظور رویکرد دیگر هیات بیلیارد و بولینگ البرز با توجه به ساماندهی صورت گرفته پس از برگزاری مجمع انتخاباتی این است که برای راه اندازی باشگاه بولینگ در البرز نیز اقداماتی صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز
  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند
  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • شناگران از تبعیض رنج می برند/ استعدادیابی در استان های ساحلی