Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@14:15:23 GMT

رشد 74 درصدی صادرات ایران به ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۱۸۴۵۶

رشد 74 درصدی صادرات ایران به ترکیه

پول‌نیوز - صادرات ایران به ترکیه در ۸ ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۷۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۵ میلیارد دلار عبور کرد.

آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می دهد مبادلات تجاری ایران و ترکیه در 8 ماه نخست سال جاری میلادی با رشد 14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

مبادلات تجاری دو کشور که در ماه های ژانویه تا اوت 2016 بالغ بر 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

32 میلیارد دلار گزارش شده بود در 8 ماهه نخست امسال به 7.25 میلیارد دلار افزایش یافته است.

رشد مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به رشد واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه های ژانویه تا اوت سال میلادی گذشته 2.962 میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود. این رقم با رشد 74 درصدی در 8 ماهه نخست امسال به 5.15 میلیارد دلار رسیده است.

نفت و گاز مهمترین کالاهای وارداتی ترکیه از ایران هستند.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در 8 ماهه نخست امسال با افت 37 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 2.1 میلیارد دلار رسیده است. ترکیه در 8 ماهه نخست سال قبل 3.358 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود .

ایران دوازدهمین مقصد صادراتی ترکیه و ششمین تامین کننده کالاهای مورد نیاز این کشور در 8 ماهه نخست سال جاری میلادی شناخته شده است.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود تولید فولاد جهان را در فصل نخست سال ۲۰۲۴ میلادی (ماه‌های ژانویه تا مارس) اعلام کرد؛ بنا بر آمار این انجمن در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۴۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد که ۱۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این میزان مربوط به ماه سوم این سال (مارس) بود.

تولید فولاد جهان در فصل نخست سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد افزایش داشت و تولید ماه مارس امسال نسبت به ماه مارس سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش داشت.

همچنین تولید فولاد ایران در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و ۱۶.۳ درصد بیشتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بوده است. ایران در ماه مارس ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد.

چین در این مدت ۲۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد با این حال تولید آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش داشت. طی این مدت علاوه بر چین تولید فولاد در ژاپن، آمریکا، روسیه و کره جنوبی هم نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهشی بود.

در فصل اول سال ۲۰۲۴ میلادی چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران به ترتیب رتبه‌های یک تا ۱۰ بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان را در اختیار داشتند.

در میان ۱۰ کشور یادشده بیشترین رشد تولید فولاد در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه نخست پارسال در ترکیه رقم خورد؛ این کشور در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، ۲۸.۴ درصد فولاد بیشتری نسبت به ماه‌های مشابه در سال ۲۰۲۳ تولید کرد. تولید هند نیز در این مدت ۹.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

کد خبر 6096170

دیگر خبرها

  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا