Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «اين اتفاق حتي به نفع اسرائيل نيز نخواهد بود؛ اين اقدامي خطرناک است و هزينه هايي سنگين در پي خواهد داشت...»
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، پايگاه آمريکايي المانيتور با انتشار گزارشي تحت عنوان دستور کار تاريخ گذشته نتانياهو براي ايران به نقد اظهارات نتانياهو پرداخته است.
در اين گزارش آمده است:
«بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، روز 19 سپتامبر در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل از تهديد ايران براي جامعه بين الملل سخن به ميان آورد و برخي رسانه ها پس از آن عنوان کردند که اين اظهارات موجب شد که تهديد هسته اي ايران بار ديگر به کانون توجهات بازگشته و در راس دستور کار قرار گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بايد از اين رسانه ها پرسيد که دستور کار چه کسي؟ دستور کار قدرت هاي بزرگ جهاني که اکنون به کره شمالي و رهبر عجيب و غريب آن کيم جونگ اون اختصاص يافته است که از قدرت هسته اي و بالستيک خود لذت مي برد و به آن دو مي بالد.
حقيقت آن است که با وجود اظهارات توهين آميزي که ميان ديکتاتور کره شمالي و دونالد ترامپ، رئيس جمهور خيره سر آمريکا، رد و بدل مي شده، تنين سخنراني تهاجمي نتانياهو عليه ايران به زودي فرونشسته است.
همچنين به نظر نمي رسد که هراس از بمب هاي هسته اي ايران، دستور کار پليس براي بررسي و رسيدگي به فسادهاي مشکوک که به آقاي نخست وزير و همکاران نزديک او مربوط مي شود را تحت تاثير قرار داده باشد.
از سوي ديگر، نپرداختن نتانياهو به موضوع مهم درگيري اسرائيل با فلسطينيان در سخنراني خود، موجب نخواهد شد که غرب ها و جهان عرب نيز به آن بي توجهي کرده و آن را از دستور کار خود کنار بگذارند.
آمريکا و متحدان آن در خاورميانه هنوز هزينه مداخله اسرائيلي ها با رهبري نتانياهو در دستور کار بين المللي را مي پردازند؛ در سپتامبر سال 2002، نتانياهو به اعضاي کنگره آمريکا نسبت به تهديد هسته اي عراق هشدار داد و عنوان کرد که رژيم صدام حسين با مسلح شده به تسليحات هسته اي امنيت تمام جهان را به خطر مي اندازد و آمريکا بايد اين رژيم را نابود کند. در نهايت نيز آمريکا وارد يک جنگ غير ضروري در عراق شد و پس از نيز ديپلماسي عمومي اسرائيل به سختي تلاش کرده است که نقش اسرائيل در کشيدن آمريکا در اين جنگ را انکار کند.
اکنون نيز نتانياهو به دنبال تحريک دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا براي خروج از توافق هسته اي ايران است؛ اما اين اتفاق حتي به نفع اسرائيل نيز نخواهد بود؛ اين اقدامي خطرناک است و هزينه هايي سنگين در پي خواهد داشت.
چه کسي مي تواند ضمانت دهد که با شکست توافق هسته اي، ايران درهاي تاسيسات هسته اي خود را بر بازرسان بين المللي نخواهد بست و هر اقدامي که بخواهد را در اين تاسيسات آغاز نخواهد کرد.»

506

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات کریمی قدوسی درباره توئیت جنجالی خود برای ساخت بمب اتمی در طول یک هفته

به گزارش همشهری آنلاین، کریمی قدوسی با انتشار ویدئویی درباره این ادعای خود توضیحاتی را مطرح کرده و به تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله تاسیسات اتمی ایران و پاسخ فرمانده حفاظت از مراکز هسته ای اشاره کرده است که گفته بود این تصمیم اسرائیل به معنای زیر پا گذاشتن خطوط قرمز ایران برای ساخت بمب هسته ای و احتمال تغییر فتوای رهبر انقلاب در این زمینه است. در اینجا توضیحات کریمی قدوسی را می بینید:

ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده

کد خبر 847027 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه سلاح هسته‌ای

دیگر خبرها

  • مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟ | حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • توضیحات کریمی قدوسی درباره توئیت جنجالی خود برای ساخت بمب اتمی در طول یک هفته
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح