Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مربي سابق تيم فوتبال استقلال گفت: با شناختي که از وينفرد شفر دارم مي گويم او پايين تر از سقف انتظار و توقع باشگاه استقلال است.
به گزارش سرويس ورزشي جام نيـوز، انتخاب سرمربي جديد براي استقلال اصلي ترين سوژه فوتبال ايران است. مطرح شدن نام «وينفرد شفر» آلماني که مي‌تواند شانس زيادي براي تصاحب نيمکت داغ آبي پوشان داشته باشد، اين احتمال را ايجاد کرده تا استقلال دومين مربي آلماني تاريخش بعد از رولند کخ را هم تجربه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رولند کخ در دومين دوره برگزاري ليگ برتر فصل را با آبي پوشان آغاز کرد اما روند کار به نوعي بود که وي سرانجام در پايان هفته بيستم و پس از شکست دو بر يک برابر برق شيراز و با فشار تماشاگران از کار برکنار شد تا عنان اختيار اين تيم به صورت مشترک به جواد زرينچه و ابراهيم طالبي (دستيار اول و مترجم رولند کخ) سپرده شود.
قوت گرفتن حضور يک مربي آلماني بعد از 14 سال ما را بر آن داشت تا با دستيار اول تنها مربي آلماني تاريخ استقلال گفتگو نماييم. ابراهيم طالبي در گفتگو با مهر مطالبي را در خصوص احتمال حضور شفر و انتخاب مربيان خارجي مطرح کرد که مشروح اين گفتگو در زير مي آيد:
* شفر پايين تر سقف انتظار استقلال است
وينفرد شفر را به خوبي مي‌شناسم و حتي زماني که در اوج مربيگري‌اش بود يکبار به نمايندگي از باشگاه پاس و براي پاسي شدنش از طرف آقاي آجورلو مامور مذاکره با او شدم. شفر آن زمان تا يک قدمي نشستن روي نيمکت پاس هم پيش رفت که البته اين اتفاق در نهايت نيفتاد و پاسي‌ها به سراغ دنيزلي رفتند. با شناختي که از اين مربي آلماني دارم به جرات مي گويم که او پايين تر از سقف انتظار و توقع آبي پوشان است. استقلال تيمي است که در ايران و حتي آسيا به دنبال قهرماني است و به پايين تر از قهرماني راضي نيست. شفر به درد تيم هايي که هدف شان قهرماني است نمي‌خورد.
* مثل غلام پيرواني براي فجر سپاسي
اگر بخواهم شفر را به يک مربي ايراني تشبيه کنم بايد بگويم مثل غلام پيرواني براي فجر سپاسي است. او سالها مربي کارلسروهه بوده و هيچ نتيجه قابل توجهي با اين تيم نگرفت و هرگز در آلمان به يک افتخار باشگاهي دست پيدا نکرد. مربياني مثل شفر براي تيم هايي مثل سايپا، پيکان و از اين قبيل خوب هستند. تيم هايي که هدف اولشان قهرماني نيست و تنها به دنبال اين هستند که با يکسري بازيکن جوان جايگاه مناسبي در جدول داشته باشند.
* برند شوستر مثل خداداد عزيزي است
برند شوستر هم گويا يک گزينه آلماني ديگر براي استقلال است و من با شناختي که از فوتبال آلمان دارم به جرات مي گويم شوستر هم مربي خوبي براي استقلال نيست. او را در فوتبال آلمان مي‌توان به خداداد عزيزي در فوتبال ايران تشبيه کرد. شوستر در زمان بازيگري‌اش يک بازيکن بزرگ اما در دوران مربي گري‌اش نه تنها مربي بزرگي نبوده، بلکه دوران مربيگري‌اش سرشار از ناکامي بوده و چند سقوط را هم تجربه کرده است. اما تا دلتان بخواهد توانايي انجام مصاحبه‌هاي تند و تيز و بي‌پروا بر عليه هر يک از عوامل و مسئولين فوتبال آلمان يا کشوري که در آن کار مي‌کند را دارد.
* استقلال يک مربي مثل کريستوف دام مي‌خواهد
من نمي‌گويم حتما کريستوف دام را بياورند، اما توصيه من به استقلالي‌ها اين است به سراغ يک مربي مثل کريستوف دام بروند. مربي که قواره‌اش کسب قهرماني است. رزومه کاري‌ دام مي‌گويد که او هرکجا بوده به کمتر از قهرماني قانع نبوده. عملکرد او در ترکيه، روماني، بلژيک و آلمان گواه اين ادعاي من است. اگر استقلالي‌ها مي‌خواستند دام حاضر بود براي در دست گرفتن هدايت اين تيم به تهران بيايد. آن هم با يک رقم کاملا معقول و معمول.
* مشکلات اخلاقي دام حل شده
شايد خيلي‌ها فکر کنند که دام اسير يک سري مشکلات اخلاقي و اجتماعي باشد. اين تفکر کاملا باطل است. او پانزده شانزده سال قبل دادگاه‌هاي خود را پشت سر گذاشت و مشکلاتش به طور کلي مرتفع شد. اگر غير از اين بود در اين پانزده سال اخير نمي‌توانست در خيلي از کشورهاي اروپايي به کار مربيگري بپردازد.
* مربيان آلماني با فوتبال ايران سازگارند
تاکنون چند مربي آلماني مثل رولند کخ، پير ليت بارسکي و ورنر لورانت در ايران فعاليت کرده‌اند که کارنامه موفقي نداشته‌اند. طالبي در اين خصوص گفت: قبول دارم که مربيان آلماني تا به حال در ايران خوب نتيجه نگرفته‌اند، اما اين دلايل خاص خودش را دارد. يکي از آنها انتخاب‌هاي نادرست بود. در مورد کخ هم بايد بگويم که از شانس بد او و استقلال آن سال ورزشگاه آزادي در حال بازسازي بود و همه بازي‌هاي ما به ورزشگاه تختي رفت و زمين ناهموار تختي هم روي فوتبال ما تاثير بدي گذاشت.
اما فوتبال ايران و آلمان به هم نزديک است و اگر انتخاب‌هاي خوبي صورت گيرد، مربيان آلماني به مراتب مي‌توانند از مربيان کروات و ديگر کشورها در فوتبال ايران مفيد باشند. چون جنس فوتبال ايران و آلمان يکي است.
* کروات‌ها نمي توانند چيزي به فوتبال ايران اضافه کنند
بيشترين مربيان خارجي که به ايران آمده اند کروات‌ها بودند. اين درست که کروات‌ها سه قهرماني در فولاد، سپاهان و پرسپوليس قهرماني ليگ برتر را به دست آورده اند، اما شما تعداد مربيان کروات که به ايران آمده اند را حساب کنيد و ببينيد که اين سه قهرماني نه تنها براي آنها کار خارق العاده‌اي نبود، بلکه کم هم بود. ضمن اين که تعداد مربيان کروات کاملا ناموفق در ايران آنقدر زياد است که از شمارش خارج شده است.
* برانکو شانس آورد که تيم‌هاي بزرگ در افت هستند
خيلي‌ها مي گويند برانکو در فوتبال ايران خيلي خوب کار کرده. برانکو در پرسپوليس خوب کار کرده و کسي منکر اين نيست. اما او شانس آورده که در اين يکي دو سال تيم‌هاي بزرگ که شخصيت بزرگي کردن در فوتبال ايران دارند در افت بودند و پرسپوليس رقباي بزرگي نداشت. تيم‌هايي مثل استقلال، سپاهان، تراکتورسازي و ذوب آهن نبودند و پرسپوليس بدون رقيب ماند. همين استقلال در دوران افتش نايب قهرمان شد. شما فکر مي‌کنيد اگر استقلال و سپاهان و تراکتورسازي مثل سال‌هاي قبل روي اوج بودند پرسپوليس مي‌توانست اينطور درخشان کار کند؟
116

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| نیکبخت خوش تیپ ترین مربی ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ از هفته دهم لیگ سه فوتبال کشور که مرحله نهایی خود را پشت سر می‌گذارد، تیم‌های شادکام و خورشید طلایی چالوس ظهر امروز از ساعت ۱۳ در ورزشگاه تختی مشهد به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان شاگردان نیکبخت واحدی با نتیجه سه بر صفر حریف خود را شکست دادند.

به نقل از ورزش سه نکته قابل توجه مسابقه اینکه دو گل شادکام با تعویض‌های علیرضا نیکبخت واحدی سرمربی این تیم رقم خورد و ناصر ترابی و علی دهقان پس از ورود به زمین توانستند برتری تیمشان را به شکل قابل توجهی افزایش دهند.

اما آنچه که تیم شادکام را طی ماه‌های اخیر بیشتر مورد توجه اهالی فوتبال قرار داده، حضور نیکبخت واحدی ستاره سابق تیم ملی و سرخابی‌های پایتخت به عنوان سرمربی این تیم است؛ واحدی که در دوران بازی به شدت به دلیل چهره، قامت بلند و تیپ خاصش مورد توجه اهالی فوتبال قرار داشت و حتی در یکی از مصاحبه‌ها خودش را به عنوان یکی از محبوب‌ترین چهره‌های جهان فوتبال معرفی کرد، حالا در دنیای مربیگری هم همان‌قدر خاص و منحصر به فرد است و لنز دوربین عکاسان را در زمین فوتبال به عنوان چهره ویژه مسابقه و بالاتر از بازیکنان به راحتی جلب خود می‌کند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900311

دیگر خبرها

  • آرسن ونگر: هر تیمی می تواند به دورتموند گل بزند، چه برسد به پاری سن ژرمن!
  • آرنه اسلوت؛ قمار بزرگ، سیاه یا قرمز؟
  • عکس| نیکبخت خوش تیپ ترین مربی ایران
  • حمله به رکورد ۳ مربی بزرگ قرمز و آبی | او می خواهد بهترین مربی تاریخ باشگاه استقلال شود!
  • سمیر نصری: رونالدینیو و نازاریو استعدادهای بزرگ‌تری نسبت به مسی و رونالدو بودند
  • خداداد: سرنوشت قهرمانی دست استقلال است | پرسپولیس بهتر است اما این حرف‌ها در مورد تیم نکونام خنده‌دار است
  • یک سال انتظار: بایرن بی‌خیال ستاره لورکوزن نمی‌شود
  • غافلگیری بزرگ باشگاه سپاهان؛ مورایس چطور مسلمان شد؟ | یک حادثه و یک نفر!
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد
  • هوینس خبر داد: انتقال صد میلیونی بایرن کیست