Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@18:13:58 GMT

بهره مندی 14 هزار دانش آموز از خدمات تحصیلی

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۱۹۲۵۸

بهره مندی 14 هزار دانش آموز از خدمات تحصیلی

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، خالد سیار معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اشاره به ارائه خدمات و حمایت های تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت، گفت: 14 هزار و 146 دانش آموز و دو هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.

وی کمک به تامین هزینه نوشت افزار،کتب درسی، پوشاک، رفت و آمد به مدرسه را اساسی ترین حمایت کمیته امداد از دانش آموزان نیازمند عنوان کرد و افزود: کمک هزینه تقویت بنیه تحصیلی (شرکت درکلاس های تقویتی و تجدیدی) ،کمک هزینه راهیابی به دانشگاه (شرکت درمراکز آموزشی آمادگی کنکور) ،هزینه معرفی به سایر خوابگاه ها و مشاوره و هدایت تحصیلی برای ورود به رشته های فنی و حرفه ای، از دیگر حمایت های تحصیلی کمیته امداد از دانش آموزان نیازمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیار از افزایش سرانه پرداختی کمک هزینه های تحصیلی در سال جاری خبرداد و گفت: امسال خدمات تحصیلی به دانش آموزان تحت حمایت بر اساس مناطق محروم و برخوردار ارائه می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان در ادامه بیان کرد: سرانه پرداختی به دانش آموزان نیازمند مناطق محروم در سال ۹۶ به طور میانگین 32 هزار تومان بیشتر از دانش آموزان مناطق برخوردار پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ سرانه پرداختی به دانش آموزان ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان بود، افزود: امسال ۱۲۰ هزار تومان در مقطع تحصیلی ابتدایی، ۱۳۲ هزار تومان در مقطع متوسطه و ۱۵۲ هزار تومان در مقطع پیش دانشگاهی به دانش آموزان ساکن مناطق محروم پرداخت می شود.

سیار همچنین به حمایت های جدید کمیته امداد از دانش آموزان نخبه و استعداد های برتر تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و گفت: این کمک هزینه نیز بر اساس سطوح نخبگی دانش آموزان و همچنین مقاطع تحصیلی آنها با میانگین 92 تا 182 هزار تومان در مناطق محروم استان و همچنین ۶۰تا ۱۵۰ هزار تومان نیز در مناطق برخوردار پرداخت می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ اول شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رویکرد پژوهشسرا، شناسایی استعداد‌ها و فراهم آوردن زمینه رشد توانمندی‌ها و پرورش خلاقیت دانش آموزان است، در انجمن رباتیکِ پژوهشسرای تویسرکان ۳۰ دانش آموز فعال هستند.

ابوالفضل و امیرعلی محمدصالحی دو سال و نیم است که در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی زیرنظر پژوهشسرای دانش آموزی و همچنین به صورت برخط با کارشناسان این رشته در تهران فعالیت می‌کنند.

تا اینکه با راهنمایی مربی و حمایت والدین در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در تهران در بخش طراحی و ساخت شرکت کردند و بین ۴۳ تیم ۵ تا ۸ نفره، تیم این دو، قهرمان شد.

دانش آموزان علاقمند به این رشته، از پایه تحصیلی اول تا دوازدهم می‌توانند در پژوشسرا ثبت نام کنند و آموزش ببینند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ اول شدند
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر