Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@06:49:15 GMT

نهاوندیان و نیلی عضو شورای پول و اعتبار شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۱۹۸۷۸

رییس‌ جمهوری به پیشنهاد رییس کل بانک مرکزی و در حکمی، محمد نهاوندیان و مسعود نیلی را به عنوان عضو شورای پول و اعتبار منصوب کرد.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن حکم حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی خطاب به نهاوندسان و نیلی به این شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر محمد نهاوندیان
جناب آقای دکتر مسعود نیلی
به استناد ماده (15) قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و پیشنهاد رییس کل محترم بانک مرکزی، نظر به تخصص و تجربیات جناب عالی به موجب این حکم به عنوان «عضو شورای پول و اعتبار» منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


توفیق شما و سایر اعضای محترم آن شورا را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران»
به گزارش ایرنا، اعضای شورای پول و اعتبار شامل وزیر امور اقتصادی و دارایی یا معاون وی، رییس کل بانک مرکزی، قائم‌مقام یا یکی از معاونان بانک مرکزی با معرفی رییس کل، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور یا معاون وی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، دو نفر از وزرا به انتخاب هیأت وزیران، رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی، دو نفر کارشناس خبره و متخصص در حوزه‌های اقتصادی، پولی، بانکی با 15 سال سابقه فعالیت علمی و اجرایی در زمینه پولی و بانکی به پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تأیید رییس‌جمهوری به مدت دو سال که انتخاب مجدد آنها بلامانع است، یک نفر مجتهد آشنا به مسائل مالی و پولی با معرفی شورای عالی حوزه‌های علمیه، دادستان کل کشور یا معاون وی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، رییس اتاق تعاون ، نمایندگان کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی (هرکدام یک نفر) به‌عنوان ناظر با انتخاب مجلس است.
ریاست شورای پول و اعتبار بر عهده رییس کل بانک ‌مرکزی جمهوری‌ اسلامی ‌ایران است.
پسندیدم 0

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۹۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبار برای تقابل با اسرائیل

عملیات «وعده صادق» را باید عملیاتی تاریخ‌ساز در منطقه و جهان تلقی کرد که سبب شد اعتبار منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران ترمیم شود. لازم به یادآوری است که رژیم صهیونیستی در حدود شش ماه گذشته تجاوزات زیادی علیه ملت‌های منطقه از جمله مردم غزه، لبنان و سوریه داشته که سبب کشتار بیش از ۳۳ هزار زن و کودک و مجروح شدن بیش از ۷۶ هزار نفر از اهالی غزه شده است. 

این در حالی است که آخرین اقدام ماجراجویانه رژیم صهیونیستی حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود که منجر به شهادت مستشاران کشورمان شد. این اقدام پیامد‌های خطرناکی برای منطقه و جهان به همراه داشت. به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران از تمام ظرفیت خود برای طرح موضوع در سازمان‌های بین‌المللی استفاده کرد. به این شکل شورای امنیت به درخواست ایران تشکیل جلسه داد. اما با توجه به جانبداری‌های کشور‌هایی مانند آمریکا، فرانسه و انگلیس حتی یک بیانیه نیز علیه رژیم صهیونیستی در محکومیت حمله به کنسولگری ایران صادر نشد.

بنابراین جمهوری اسلامی ایران تنبیه رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار داد و با انجام عملیات وعده صادق که یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های ترکیبی محسوب می‌شود، توانست اعتبار منطقه‌ای و جهانی خود را ترمیم کند. البته لازم به یادآوری است که جمهوری اسلامی ایران از همه توان نظامی و موشکی خود در این عملیات استفاده نکرد و صرفا هشداری جدی به رژیم صهیونیستی داد.

‌به این ترتیب رژیم صهیونیستی نیز با تجزیه و تحلیل پیامد‌های این حمله متوجه شده است که اگر دست به ماجراجویی جدیدی بزند، ایران با شدت بیشتری اسرائیل را مورد هدف قرار خواهد داد.

این در حالی است که به تازگی نیز شورای امنیت سازمان ملل تشکیل جلسه داد. اما نتوانست به یک جمع بندی برسد، هدف آمریکا انگلیس و فرانسه این بود که قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کنند. اما موضع گیری اکثر کشور‌ها به ویژه چین و روسیه سبب شد که طرح آمریکا ناکام بماند.

با توجه به این مسائل می‌توان گفت به نظر می‌رسد منطقه وارد مرحله جدیدی شده و رژیم صهیونیستی در انزوا قرار گرفته است و کشور‌ها و ملت‌های منطقه اعتبار جدیدی برای تقابل با اسرائیل به دست آورده‌اند. 

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، این است که هدف جمهوری اسلامی ایران در این عملیات آسیب رساندن به انسان‌ها نبود، بلکه به دنبال فلج کردن ماشین جنگی رژیم صهیونیستی بود. به همین دلیل انجام این عملیات موجب تحسین ملت‌های آزاده جهان شد. در واقع جمهوری اسلامی ایران به دقت به اهداف از پیش تعیین شده خود حمله کرد و این نشان داد که جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه دارای قدرت بازدارندگی بالایی است، جنبه‌های انسانی را نیز در عملیات‌های نظامی مورد توجه قرار می‌دهد.

دیگر خبرها

  • «غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد
  • رییس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است
  • رئیس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها خلاف قانون است
  • واگذاری پرسپولیس واستقلال به بانک ها،خلاف قانون ومنویات رهبری است
  • واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها خلاف قانون است
  • واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها، خلاف قانون و منویات رهبری است
  • جزئیات گفتگوی تلفنی رئیسی با مهدی المشاط
  • رییسی: ایستادگی یمن در بازدارندگی جنایات رژیم اسراییل موثر بود
  • ۲ روش استعلام اعتبار صاحب چک
  • افزایش اعتبار برای تقابل با اسرائیل