Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک آزاده هشت سال دفاع مقدس امیدواری، صبر و استقامت را مهمترین ویژگی اسرا در دوران اسارت دانست و گفت: امیدوار کردن بیش از پیش مردم به ارزش‌های انقلاب اسلامی یکی از مهمترین رسالت‌های مسئولان اجرایی و مدیریتی نظام است.

به گزارش ایسنا، انقلاب اسلامی ایران از جمله نظام‌های جهان است که با وحدت کلمه و ایثار رزمندگان اسلام به ثمر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشت سال دفاع مقدس یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که به واسطه جانفشانی‌های رزمندگان، شهدا و اسرا، تحولی شگرف در حوزه سیاسی و اجتماعی جهان ایجاد کرده است.

هر ساله 10 مهر ماه به عنوان روز تجلیل از اسرا نامگذاری شده که این امر فرصت مناسبی برای معرفی ارزش‌ها و ویژگی رزمندگان اسلام که با تحمل سختی‌های اسارت بار دیگر دشمن بعثی را در خاک خود شکست دادند.

«محمدعلی ‌طاهری‌نژاد» یکی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: من از اوایل جنگ تحمیلی در جبهه حق علیه باطل شرکت کردم و 10 سال در اسارت رژیم بعثی بوده‌ام.

وی افزود: در سال 59 به همراه نیروهای مردمی و جمعی از معلمان در عملیات نصر با عراقی‌ها درگیر شدیم که دراین درگیری همراه با 90 نفر از همراهانم اسیر شدم .

طاهری‌نژاد گفت: وقتی اسیر شدم 17 ساله بودم که پس از سپری کردن دوران اسارت در شهریورماه سال 69 از اردوگاه موصل آزاد شدیم .

این آزاده دفاع مقدس با بیان این‌که اسارت برای ما دورانی برای شکوفایی استعدادهایمان بود تصریح کرد: باید درنظر داشته باشیم که فضائل اخلاقی همیشه بر زندگی مادی اولویت دارد و باید از استعدادهای خود برای خدمت رسانی به کشور استفاده کنیم .

وی در ادامه به خاطرات دوران اسارت و شکنجه‌هایی که اسرا متحمل می‌شدند اشاره کرد و گفت: شکنجه‌های عراقی‌ها در قالب دو بخش فیزیکی و روحی، روانی انحام می‌شد که شلاق، کشاندن بچه‌ها روی زمین، نگه‌داشتن اسرا در سلول و غذا ندادن نمونه‌هایی از شکنجه‌های فیزیکی است .

طاهری‌نژاد با بیان این‌که فشارهای روحی و روانی بدترین نوع شکنجه‌ای بود که در این دوران متحمل شدیم خاطرنشان کرد: بهم‌زدن مراسم دعا و پخش فیلم‌های مبتذل و مجبور کردن اسرا به دیدن این نوع فیلم‌ها نمونه‌ای از فشارهای روحی و روانی بود .

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به این‌که مهمترین ویژگی مشترک اسرا، صبر و استقامت آنان بود گفت: بدون شک اگر اسیران روزهای سخت را با امید پیروزی و آزادی تحمل نمی‌کردند، هیچ‌گاه از اردوگاه دشمن زنده بیرون نمی‌آمدند .

این آزاده با اشاره به این‌که اولین و مهمترین هدف دشمن از اسارت رزمندگان، تخلیه اطلاعاتی بود، تصریح کرد: آنان پس از تخلیه اطلاعاتی برنامه دراز مدت داشتند تا به نحوی اسرا را از پا درآورند که دیگر به درد نظام نخورند .

طاهری‌نژاد در پایان با بیان این‌که ما اسرا هیچ حقی برگردن نظام نداریم و در حقیقت این نظام است که برگردن همه ما حق دارد خاطرنشان کرد: توصیه ما به مسئولین این است که ارزش‌های انقلاب اسلامی که مردم برای از خون و زندگی خود گذشتند را به جامعه معرفی کنند و آن طور که شایسته است در مسیر حفظ این ارزش‌ها ایستادگی کنند تا مردم روز به روز به ارزش‌های انقلاب اسلامی امیدوارتر شوند .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که در یک عملیات اطلاعاتی بی‌سابقه و بر اساس اطلاعات دقیق، یک تروریست داعشی تحت تعقیب دستگیر شد.

در بیانیه این نهاد آمده است که فرد مذکور معروف به (ابو صکر) در موصل دستگیر شد. وی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و مسوول آنچه «پلیس اسلامی داعش» خوانده می‌شد، بود و با مدارک جعلی در عراق تردد می‌کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۱۹۱ خانواده عراقی متشکل از ۷۱۴ نفر اردوگاه الهول در سوریه را ترک کردند؛ بنابراین گزارش، این خانواده‌ها پس از بازدید هیأت عراقی از این اردوگاه که با هدف تسریع در روند انتقال کامل عراقی‌ها از سوریه طی سال آینده انجام شد، اردوگاه را ترک کردند.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده‌های گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرقی سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست‌های آمریکایی هر از چند گاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
  • ◄ اسارت رانندگان کامیون در کشور آذربایجان به بهانه تصادف + فیلم
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور