Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: در حال حاضر تعداد 172 واحد پرورش مرغ گوشتی دارای پروانه بهره برداری در سطح شهرستان درمیان فعال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید ضیائیان احمدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان، در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 172 واحد پرورش مرغ گوشتی دارای پروانه بهره برداری در سطح شهرستان درمیان فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجموع ظرفیت این واحدها یک میلیون و 816 هزار و600 قطعه مرغ بوده که پیش بینی میشود امسال تولید گوشت مرغ در این شهرستان به بیش از نه هزار و 348 تن برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان بیان کرد: این تعداد واحد مرغداری برای 300نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی و برای بیش از هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است.

ضیائیان احمدی عنوان کرد: گوشت مرغ تولید شده در شهرستان درمیان به استانهای سیستان و بلوچستان،خراسان رضوی و کرمان صادر می‌شود.


وی اذعان کرد: افرادی که مرغداری دارند برای راه اندازی از جهاد کشاورزی تسهیلات گرفته اند و تسهیلات بر اساس ظرفیت پروانه پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی برای مرغداریها دو نوع تسهیلات پرداخت میکند که یکی به صورت سرمایه در گردش بصورت یکساله با نرخ 18 درصد است وتسهیلاتی دوم تسهیلات مکانیزاسیون ( تجهیزات مرغداری) به صورت پنج ساله با نرخ 15 درصد و پنج ساله است.

ضیائیان احمدی یادآور شد: در حال حاضر در کل کشور مجوز برای راه اندازی مرغداری ممنوع است.

وی اذعان کرد: بیماریهایی که جوجه را در مرغداری تهدید میکند نیوکاسل و آنفولانزا است که در صورت مشاهده هرگونه بیماری دامپزشکی برای درمان بیماری با مرغداریها نهایت همکاری را دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان عنوان کرد: کارشناسان تخصصی امور دام مدیریت در زمینه مشاوره تخصصی به بهره برداران و برگزاری کلاسهای آموزشی در سطح شهرستان اقدام نموده اند که این آموزش ها باعث بالارفتن سطح یادگیری مرغداران درخصوص مسائل فنی مرغداری می‌شود.

ضیائیان احمدی همچنین از راه اندازی دو واحد پرورش شتر مرغ در شهرستان درمیان خبر داد، و افزود: هر دو این واحد پرورش شتر مرغ از جهاد برای تاسیس وام دریافت کرده که در مجموع حدودا ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات از جهاد کشاورزی دریافت کرده اند.

وی اظهار کرد: گوشت شتر مرغ تولید شده در شهرستان درمیان درسطح شهرستان ،استان و خارج استان استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: باتوجه به اینکه در سطح شهرستان در حال حاضر صنایع تبدیلی برای بهره برداری از چرم شتر مرغ در سطح شهرستان وجود ندارد ایجاد کشتارگاه شترمرغ در سطح شهرستان و کارگاه فرآوری و بهره برداری از چرم ،پر و دیگر اعضای شترمرغ درسطح شهرستان ضروری است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت:  ۱۴ فقره ساخت و ساز غیرمجاز با دستور موقت و هشت مورد با حکم قطعی، در زمین‌های زراعی بهمن و صغاد، اکبر آباد صغاد و مهدی شهر شفیعی آباده قلع و قمع شد.
مهدی امینی افزود: این اقدام در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها در این شهرستان ادامه دارد.
وی با هشدار به سازندگان بنا، تفکیک و قطعه بندی زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها از مردم خواست از خرید ملک‌های بدون مجوز که در زمین‌های زراعی و باغی است خودداری کنند و قبل از خرید برای صحت معامله از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان استعلام بگیرند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده تاکید کرد: شهروندان هرگونه تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سود جویی ‏برخی افراد و تخریب زمین‌های کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است ، جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری