Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@07:40:48 GMT

مجوز فروش پوشاک برای 17 برند خارجی در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۲۰۴۴۷

مجوز فروش پوشاک برای 17 برند خارجی در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- کارشناس مسئول اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بر اساس دستورالعمل مرکز اصناف و بازرگانان ایران و پایشهای انجام گرفته طی 6 ماه گذشته، مجوز این مرکز برای فروش 17 برند خارجی در عرصه پوشاک در این استان صادر شده است.

مهدی مقدسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستورالعمل ساماندهی برندها از سوی مرکز اصناف و بازرگانان ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت امسال ابلاغ و خراسان رضوی پیشخوان اجرای آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: یکی از مهمترین بخشهای این دستورالعمل واردات قانونی همه برندهای خارجی توسط فروشندگان در صورت اخذ مجوز از مرکز اصناف و بازرگانان و ثبت نمایندگی است. بر این اساس فروشندگان مجوزدار برندهای خارجی موظف بودند ضمن پرداخت حق و حقوق دولت 20 درصد از فروش پوشاک خود را به محصولات داخلی اختصاص دهند.
کارشناس مسئول اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در صورتی که فروشندگان مجوزدار 20 درصد عرضه پوشاک داخلی را رعایت نکنند طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.
وی افزود: از ابتدای صدور این دستورالعمل پایشهای لازم در خصوص 50 برند خارجی پوشاک که در خراسان رضوی به فروش می رسید انجام گرفت و با ساماندهی آنها مجوز فروش برای 17 برند توسط فروشندگان و تولیدکنندگان پوشاک صادر و بقیه آنها حذف شدند.
مقدسی ادامه داد: ظرف 6 ماهه گذشته دارندگان مجوز فروش برندهای خارجی پوشاک چهار قرارداد بین المللی با دو برند مشهور ترکیه و ایتالیا منعقد کرده اند.
وی همچنین گفت: در این مدت 12 میلیارد ریال پوشاک قاچاق با عنوان برند در خراسان رضوی جمع آوری شد. بازرسی از فروش برندهای خارجی پوشاک بر اساس دستورالعمل مرکز اصناف و بازرگانان از ابتدای مهر جاری ماه در استان تشدید شده و در این چارچوب هفته پیش چهار واحد صنفی در مشهد که مدعی فروش برند خارجی پوشاک بودند متخلف شناخته شدند.
کارشناس مسئول اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: سایر نمایندگیهای فروش برند خارجی پوشاک در صورت عدم رعایت فروش 20 درصد پوشاک داخلی و دریافت مجوز، تابلوهایشان در سطح شهر و برندهای پوشاک از سطح فروشگاه جمع آوری می شود.
وی ادامه داد: اگر 20 درصد مذکور از سوی فروشندگان صاحب برندخارجی رعایت نشود مجوز نمایندگی فروش برند آنها لغو و با پوشاک خارجی آنها به عنوان کالای قاچاق برخورد می شود.
مقدسی گفت: خراسان رضوی دارای تولیدکنندگان مطرح با کالای کیفی مطلوب در حوزه پوشاک است و کیفیت آنها در حدی است که نمونه تقلبی آنها از سوی برخی کشورها تولید می شود لذا باید به تولید داخلی بها داد.
165 هزار و 807 واحد صنفی دارای پروانه کسب و پنج هزار و 745 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 110 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای 185 هزار نفر در خراسان رضوی فعالیت دارند. همچنین 362 واحد تولیدی در زمینه صنعت نساجی، پوشاک و چرم در این استان زمینه اشتغال 17 هزار نفر را فراهم کرده‌ و این واحدها با سرمایه گذاری پنج هزار و 185 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ایجاد شده‌اند.
صنایع نساجی، پوشاک و چرم خراسان رضوی 6.6 درصد تعداد واحدهای تولیدی، 5.8 درصد میزان سرمایه گذاری و 10 درصد اشتغال بخش صنعت این استان را تشکیل می‌ دهند.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن در آیین گرامیداشت روز معلم در دبیرستان شهید مطهری بردسکن به افتخارات این مجموعه اشاره کرد وگفت :در حوزه اقامه نماز مدارس شهرستان بردسکن در سطح استان به عنوان شهرستان برتر شناخته شد و هرچند تنها در ۶۰ فضای آموزشی نمازخانه شهرستان احداث شده است ولی در اکثر مدارس شهرستان بردسکن حتی با جمعیت پایین دانش‌آموزی نماز به جماعت اقامه می‌شود.

وی به کسب رتبه نخست دانش آموزان پایه دوازدهم در آزمون پایش استان و رتبه نخست لیگ پایا در کشور اشاره و اضافه کرد : در عملکرد و ارزیابی که اداره کل آموزش و پرورش استان انجام داد، آموزش پرورش بردسکن در بین ۴۷ ناحیه آموزش و پرورش استان رتبه دهم را از آن خود کرد.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن کمبود اعتبارات را یکی از علل اصلی اجرا نشدن برخی از طرح‌های آموزش و پرورش در این شهرستان دانست و اظهار داشت: ایجاد یک مرکز خدمات رفاهی برای فرهنگیان یکی از ضروریات برای جامعه فرهنگیان بردسکن است که متاسفانه جای آن در شهرستان خالی است.

چراغیان به طرح استخر شنای دانش‌آموزی این شهرستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه این طرح بیش از ۱۰ سال است که به خاطر کمبود اعتبارات در حد پی سازی (فونداسیون) باقی مانده است که حداقل برای ساخت این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و ۱۷ هزار دانش آموز و سه شهر "بردسکن، شهرآباد و انابد" و ۷۳ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • تمامی فعالیتهای فرهنگی اتباع اهل سنت باید در چارچوب قوانین و باشد
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند