Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که در برنامه ششم توسعه به طور میانگین بهره برداری از ۵۰۰۰ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در هر سال مورد تأکید قرار گرفته با وجود گذشت نیمی از نخستین سال اجرای این برنامه، فقط ۷۱۵ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در متن برنامه ششم توسعه ذکر شده که دولت مکلف به افزایش توان تولید برق تا 25000 مگاوات در طول اجرای این برنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با استناد به این بند از قانون برنامه ششم توسعه، مسئولان دولتی عنوان کرده اند که در طول برنامه ششم سالانه 5000 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده می شود.

در سال 96 که نخستین سال اجرای برنامه ششم را طی می کنیم از ابتدای سال تا پایان شهریورماه فقط 715 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شده است. از اینرو به نظر می رسد برنامه افزایش 5000 مگاواتی ظرفیت تولید در سال اول اجرای برنامه پنج ساله ششم توسعه محقق نشود.

جزئیات افزایش ظرفیت 715 مگاواتی تولید برق کشور در جدول زیر نشان داده شده است.

با بهره برداری از 715 مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در نیمه نخست سال جاری، ظرفیت اسمی تولید برق کشور به 77 هزار و 143 مگاوات رسیده است.

انتهای پیام/

R32317/P1012122/S7,80/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، «داود منظور» در سخنرانی خود در هشتادمین نشست سالیانه کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک گفت: شبکه ملی اطلاعات ایران همه کشور را پوشش داده و خدمات باکیفیت را در لایه‌های مختلف ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه شبکه فیبرنوری پنج میلیون خانوار را پوشش می‌دهد که این رقم تا یک و نیم سال آینده به ۲۰ میلیون خانوار افزایش می‌یابد، گفت: سهم اقتصاد دیجیتال در ایران هفت و نیم درصد است که این رقم طی پنج سال اجرای برنامه هفتم توسعه، دو برابر خواهد شد.

منظور افزود: جمهوری اسلامی ایران فاز اول پلتفرم ملی دولت الکترونیک را راه‌اندازی کرده که تاکنون ۹۹ درصد از نهادهای عمومی را با سه‌هزار سرویس به منظور ارتقای حکمرانی دیجیتال متصل کرده است. علاوه بر این، احراز هویت آنلاین توسط هوش مصنوعی با دقت بالا در سرویس‌های دولتی استفاده می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور افزود: قانون جدید «مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی» راه را برای توسعه دولت هوشمند و همچنین ارائه داده‌های دولتی به بخش خصوصی با چارچوب مشخص هموار کرده است.

وی در ادامه به ارائه پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران به اعضای کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) پرداخت و گفت: تشویق و تسهیل سرمایه‌گذاری کشورهای عضو در اقتصاد دیجیتال؛ توسعه پلتفرم‌های دیجیتال و پارک‌های داده؛ توسعه کسب و کارهای دیجیتال متوسط و کوچک؛ تبادل تجربیات برای توسعه حقوق بشر در فضای مجازی به‌ویژه درمورد حقوق کودکان و خانواده‌ها در دنیای دیجیتال و توسعه تجارت الکترونیک و بازارهای دیجیتال منطقه‌ای، پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران به اعضای اسکاپ است.

کد خبر 6091014 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران