Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- روزنامه واشنگتن پست نوشت: نتايج نظرسنجي جديدي نشان مي دهد موضع گيري هاي ترامپ در سياست خارجي در ميان جمهوري خواهان دو دستگي ايجاد کرده است.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، روزنامه واشنگتن پست چاپ آمريکا در مطلبي به قلم دان بالز و اميلي گازکين نوشت: نتايج نظرسنجي جديدي که شوراي شيکاگو در حوزه امور جهاني انجام داده است، نشان مي دهد سياست هاي خارجي دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا، که انتقادهاي خارجي را برانگيخته است، در ميان ائتلاف جمهوري خواهان دو دستگي شديدي ايجاد کرده است به گونه اي که اعضاي اين حزب درباره موضوعاتي مثل تجارت، مهاجرت، تغيير آب و هوا و ارزش ائتلاف هاي آمريکا به شدت اختلاف نظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نتايج تحقيقات اين شورا نشان مي دهد اکثر حاميان سرسخت ترامپ از ديدگاه هاي وي درباره اين موضوعات حمايت مي کنند، اما جمهوري خواهاني که ديدگاه مثبت کمتري درباره رئيس جمهور دارند، نگرش هاي مشترک بيشتري با جمعيت کلي دارند.
در اين تحقيق همچنين آمده است ترامپ نمي تواند ديدگاه عمومي را درباره رويکردش در خصوص موضوعات سياست خارجي تغيير دهد.
در مقايسه با سال گذشته، اکنون مردم آمريکا رويکرد مثبت بيشتري درباره ارزش هاي تجارت دارند و کمتر مهاجرت و پناهندگان را تهديدي براي آمريکا مي دانند. در مقايسه با يک سال گذشته مردم بيشتري تغيير آب و هوا را تهديدي مهم براي کشور قلمداد مي کنند ، هرچند تعداد کمتري درباره توافق تغيير آب و هواي پاريس ديدگاه مثبتي دارند.
اين تحقيق مثال ديگري درباره اين موضوع است که نشان مي دهد نامزدي و رياست جمهوري ترامپ چگونه در ائتلاف جمهوري خواهان دو دوستگي ايجاد کرده است.
در موضوعات سياست خارجي، تجارت و مهاجرت از جمله دو موضوع بسيار کليدي است. وي همچنين درباره تجارت موضع گيري سخت گيرانه اي داشته است و از توافق نامه هاي چندجانبه تجارت آزاد انتقاد کرده و استدلال کرده اين توافق نامه ها اشتغال آمريکا را نابود کرده و بيشتر از اين کشور به نفع ديگر کشورها بوده است. وي توافق تجارت آزاد آمريکاي شمالي را يکي از بدترين توافق هاي تجاري خوانده است.
درباره مهاجرت، ترامپ بارها آن را تهديدي براي آمريکا خوانده است، چه از جانب مهاجران غيرقانوني که از مکزيک و آمريکاي لاتين به اين کشور مي آيند يا کساني که براي فرار از درگيري هاي خاورميانه[غرب آسيا] تقاضاي پناهندگي مي کنند.
در هر دو مورد، در مقايسه با سال گذشته، در ميان جمهوري خواهان حمايت از ديدگاه هاي مخالف ديدگاه هاي ترامپ افزايش يافته است.
نتايج اين نظرسنجي نشان مي دهد در ميان جمهوري خواهان اختلاف نظر بسيار شديدي درباره تجارت و مهاجرت وجود دارد. به عنوان مثال سي و پنج درصد از همه آمريکايي ها مي گويند نفتا(قرارداد تجارت آزاد آمريکاي شمال) براي اقتصاد آمريکا خوب است، البته چهل و نه درصد از جمهوري خواهان نيز چنين ديدگاهي دارند. تنها بيست درصد از حاميان سرسخت ترامپ معتقدند اين توافق براي آمريکا خوب است، در حالي که هفتاد و شش درصد از اين جمهوري خواهان مي گويند اين توافق، براي اقتصاد مضر است.
چنين الگويي براي موضوع مهاجرت هم صادق است. اين تحقيق نشان مي دهد شصت و دو درصد از جمهوري خواهان که حامي سرسخت ترامپ نيستند، مي گويند بايد به مهاجران غيرقانوني اجاره داده شود براي دريافت حق شهروندي اقدام کنند. اين ديدگاه به ديدگاه اکثر مردم آمريکا نزديکتر است. اين درحالي است که از هر ده جمهوري خواه طرفدار ترامپ چهار نفر معتقدند بايد اين مهاجران آمريکا را ترک کنند.
امسال ترامپ اعلام کرد آمريکا بايد از توافق آب و هواي پاريس کناره گيري کند. نتايج اين تحقيق نشان مي دهد بيش از شش نفر از هر ده آمريکايي از ماندن در اين توافق حمايت کرده اند. اين نتيجه نشان مي دهد که حاميان ماندن به اين توافق در مقايسه با هفتاد و يک درصد در سال 2016 کاهش داشته است، يکي از محدود موضوعاتي که رويکرد عمومي با موضع گيري ترامپ همسو بوده است.
لفاظي هاي ترامپ درباره سازمان پيمان آتلانتيک شمالي(ناتو) متحدان آمريکايي را نگران کرده است. وي اين ائتلاف را ناکارآمد توصيف و گلايه کرد تعداد کمي از شرکاي ناتو در آن چيزي که بايد هزينه هاي دفاعي باشد، هزينه مي کنند.
امروز تقريبا هفت نفر از هر ده آمريکايي ناتو را براي امنيت آمريکا ضروري مي دانند که در مقايسه با سال گذشته حمايت نسبتا بيشتري داشته است. موضوع قابل توجه اين که اکثر دموکراتها، جمهوري خواهان و گروه هاي مستقل نيز از اين ديدگاه حمايت مي کنند. حتي پنجاه و چهار درصد از حاميان اصلي ترامپ ناتو را براي امنيت آمريکا ضروري مي دانند.
همچنين درباره چگونگي عکس العمل آمريکا به افزايش نيافتن تعهدات دفاعي متحدان واشنگتن در ناتو اختلاف نظر قابل توجهي وجود دارد. اکثريت آمريکايي ها مي گويند، اين کشور بايد از ديپلماسي و اقناع گري براي دست يابي به اين هدف خود استفاده کند، البته اکثر حاميان اصلي ترامپ از تهديد به متوقف کردن کمک هاي دفاعي آمريکا تا زمان افزايش هزينه هاي دفاعي شرکاي واشنگتن در ناتو، حمايت مي کنند.
ترامپ از ديدگاه «نخست آمريکا » به عنوان ديدگاهي جهاني حمايت کرده است، اما حاميان اصلي اش مي خواهند آمريکا همچنان قدرتي بين المللي باشد. تقريبا اکثر حايمان اصلي ترامپ مي گويند آمريکا بايد نقش مهمي در دنيا ايفا کند اين در حالي است که اکثر آمريکايي ها در کل مي گويند، ترجيح مي دهند آمريکا نقش مشترکي با ديگر کشورها داشته باشد.
اين نظرسنجي شوراي شيکاگو در حوزه امور جهاني به شکل آنلاين و از بيست و هفتم ژوئن تا نوزدهم ژوئيه و از دو هزار و بيست نفر انجام شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک رسانه آلمانی جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین را فاش کرد.

روزنامه آلمانی «دی ولت» در گزارشی اعلام کرد که روسیه و اوکراین در بهار ۲۰۲۲ به توافق صلح نزدیک بودند. در آن توافق کی یف آماده تعهد به بی طرفی بود. با این حال اصرار مسکو بر اینکه اوکراین، زبان روسی را دومین زبان رسمی خود قرار دهد یکی از موانع بود.

این روزنامه آلمانی با استناد به یک سند ۱۷ صفحه‌ای به تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۲، مدعی شد که توافقی میان مسکو و کی یف انجام شده بود و قرار بود هرگونه اختلاف باقی مانده در نشست بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و همتای اوکراینی وی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به نوشته این رسانه آلمانی، بنا به مفاد این توافق اوکراین متعهد به بی‌طرفی دائم می‌شد و موافقت می‌کرد که به سلاح‌ها و نیروهای خارجی اجازه ورود به این کشور را ندهد. همچنین کی یف بنا به توافق مذکورتضمین می‌کرد که مانورهای نظامی با دیگر کشورها برگزار نخواهد کرد.

در مقابل، روسیه متعهد می‌شد که دیگر به اوکراین حمله نکند و کی‌یف می‌توانست تضمین‌های امنیتی را از آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین دریافت کند.

کد خبر 6090259

دیگر خبرها

  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • فیلم| حمایت دانشگاهیان مشهد از آزادی‌خواهان دانشگاه‌های آمریکا
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند