Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@07:11:59 GMT

خودروهای دولتی هند برقی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۲۱۱۰۱

خودروهای دولتی هند برقی می‌شوند

خبرگزاری میزان- دولت هند با هدف کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها اعلام کرد که قصد دارد ۱۰ هزار خودروی برقی از شرکت خودروسازی تاتاموتورز خریداری کند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان و به نقل از رویترز، با توجه به تغییر سیاست های جهانی در خصوص حفظ محیط زیست و مقابله با معضل آلودگی هوا و کاهش انتشار میزان آلاینده ها و گازهای گلخانه ای، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند بدین منظور خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند و یا در غیر این صورت از شرکت های خودروساز بزرگی که در جهان این گونه خودروها را تولید می کنند، خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای بسیاری تصمیم گرفته اند در یک یا دو دهه آینده، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را که محیط زیست را آلوده می کنند، ممنوع اعلام کنند.

بعنوان مثال، انگلیس قصد دارد از سال ۲۰۴۰ میلادی فروش تمامی خودروهای بنزینی و دیزلی را در این کشور ممنوع اعلام کند تا بدین وسیله با معضل آلودگی هوا مقابله کرده و خودروهای دوستدار محیط زیست را بکار بگیرد.

پس از انگلیس، کشورهای دیگری همچون فرانسه، هند، چین، اسپانیا، مکزیک و یونان نیز می خواهند روند تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را متوقف کنند.

کشور هند نیز تحت تاثیر سیاست های جدید اتخاذ شده توسط مقامات دولتی این کشور، به منظور مقابله با معضل آلودگی هوا و کاهش انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه‌ای، قرار است در سه الی چهار سال آینده خودروهای دولتی این کشور را که همگی بنزینی و دیزلی هستند را تمام برقی کند. هم اکنون تعداد خودروهای دولتی این کشور ۵۰۰ هزار دستگاه است که قرار است ۱۰ هزار دستگاه آن به زودی برقی شود.

تاتاموتورز بزرگترین شرکت خودروسازی در کشور هند است که طبق بیانیه دولت این کشور، قصد دارد روند تولید و تامین خودروهای برقی به دولت هند را از ماه نوامبر سال جاری میلادی آغاز کند.

شرکتهای خودروساز دیگری همچون نیسان و ماهیندرا و ماهیندرا (Mahindra & Mahindra) نیز پیشنهاد این قرارداد را به دولت هند داده بودند.

بنظر می رسد دولت هند برای اجرای سیاست های جدید مقابله با آلودگی هوا و به منظور حفظ محیط زیست بسیار مصمم است چرا که در یک طرح ۱۵ ساله و تا سال ۲۰۳۰ می خواهد تمام خودروها و ناوگان حمل و نقل کشورش را به کلی برقی کرده و جایگزین خودروهای بنزینی و دیزلی کند و در حال حاضر نیز شاهد آن هستیم که به ترتیب و در مراحل مختلف اقدام به حذف و جایگزینی سیستم حمل و نقل این کشور کرده است.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع:ایسنا

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی ضیغمی گفت: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، عرضه این خودروها و خودروهای برقی آغاز می شود.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده هفته آینده خودروهای وارداتی از جمله خودروهای برقی در سامانه فروش خودروهای وارداتی عرضه شود.

چند هزار خودروی وارداتی در گمرکات دپو شده؟ ۵۰ هزار یا ۱۳ هزار؟!

ضیغمی افزود: تا زمانی که سامانه عرضه خودروهای برقی آماده شود، خودروهای برقی در همان سامانه اصلی عرضه خواهد شد. بنابراین در اولین عرضه خودروهای وارداتی در سال جاری، خودروهای برقی نیز عرضه می‌شود.

سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور کد خبر 848587 برچسب‌ها واردات خودرو خودروی برقی خبر مهم بازار خودرو خودرو

دیگر خبرها

  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • بخش خصوصی؛ضدتحریم،ارزآور
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده
  • عرضه خودروهای وارداتی از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد
  • در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید