Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:51:07 GMT

رفتار دینی ایرانی‌ها متفاوت‌تر است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۲۱۴۲۴

رفتار دینی واعتقادات مذهبی مردم ایران نسبت به مردم سایر کشورها و مذاهبی که من دیده ام، قوی تر، مهربانتر و عمل گرایانه تر است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، "اینس" یک گردشگر آلمانی است که در سومین روز سفر خود در مراسم سنتی و مذهبی محرم نوش آباد شرکت کرده است و در خصوص این تجربه می‌گوید: همه ما براساس اعتقادات دینی خود، رفتار می کنیم اما رفتار دینی مردم ایران متفاوت از سایر کشورها است به گونه ای که برای پیروان همه ادیان احترام قایل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح می‌کند: من در این سفر با اسلام واقعی آشنایی پیدا کردم. چهره رحمانی اسلام را در رفتار مردم با خودم دیدم. اسلام که به پیروانش سفارش می‌کند، نسبت به همه دوستانه و با احترام رفتار کنید. تصمیم دارم در طول دو سال، به 25 کشور جهان سفر کنم و ایران چهارمین کشور در این سفر است، مردم ایران، مردم خیلی دوست داشتنی، مهربان و مهمان نواز هستند و حتی در کشور ما آلمان هم این گونه برخوردهایی را ندیده ام.

این گردشگر آلمانی که مدیر برنامه ریزی یک شرکت مهندسی است، می‌گوید: قبل از سفر، در اثر سیاه نمایی رسانه ها، مثل بسیاری از مردم ، تصویر روشنی از اوضاع امنیت و صلح در ایران نداشتم و مردم از جنگ و کشتار و ترور در ایران برای من می گفتند اما من در برخورد با مردم ایران، اوضاع را کاملا دوستانه و احترام آمیز دیدم.

اینس تاکید می‌کند: من و همراهانم در طول روزهایی که در ایران بودیم، حس خوبی نسبت به مردم ایران داشتیم، مردمی که حتی به غریبه ها هم خوش آمد گویی می کنند، گردشگران را با آغوش باز می پذیرند و با روحیه خوب خود، رفتار خاصی نسبت به مهمان دارند حتی اگر او را نشناسند و زبانش را متوجه نشوند.

وی با اشاره به آیین های سنتی و مذهبی که در ایران دیده است، می‌گوید: ما هم مراسم مذهبی داریم، برای حضرت مسیح، احترام قایل هستیم و در مناسبت های مختلف برای تکریم او پرچم برافراشته می کنیم ولی احترام ایرانیان برای بزرگان دینی، بیشتر است.

به گزارش ایسنا، آیین های سنتی و مذهبی نوش آباد، در طول روزهای هشتم تا یازدهم محرم، از جمله جاذبه های گردشگری مذهبی است که در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند

اعتماد نوشت: اینستاگرام از همان آغاز راه‌اندازی‌اش در سال ۲۰۱۰ برای همه مردم در هرجای جهان شبکه اجتماعی جذابی بود، اما جذابیت ویژه‌اش را در ایران مدیون یک چیز بود: فیس‌بوک که یکی از بزرگ‌ترین فضا‌های اجتماع مجازی ایرانیان بود، فیلتر بود و مسدودنبودن اینستاگرام خیلی زود کاربران ایرانی را از فیس‌بوک بیرون کشید.

البته اینستاگرام هم سال‌ها بعد فیلتر شد، اما وقتی که دیگر قاعده بازی عوض شده بود. اینستاگرام آنقدر در زیست روزمره مردم ایران جا گرفته بود که با فیلترشدنش هم کسی جایی نرفت؛ ماندند و پس گرفتند.

گزارش‌های غیررسمی می‌گویند بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر اینستاگرام هستند و این شبکه، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.

یافته‌های دیتاک نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۱ از ۶ میلیون اکانت پابلیک ایرانی در اینستاگرام ۴۵۰ میلیون پست منتشر شده و کاربران ایرانی در هر ثانیه بیش از ۲۵ هزار بار پست‌های اینستاگرام را می‌بینند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چهره متفاوت بازیگر نقش علی در آینه عبرت بعد از ۳۵ سال
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • تبریک متفاوت شمسایی پس از قهرمانی ایران در آسیا! | فیلم
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • زن خبرساز در سخنرانی رئیسی
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر