Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - معاون اول رييس جمهوري گفت: توجه جدي به صادرات غيرنفتي، پيدا کردن بازارهاي جديد صادراتي و رفع موانع پيش روي صادرات از اصلي ترين راه هاي فعال تر کردن اقتصاد کشور است.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني معاون اول رييس جمهوري، اسحاق جهانگيري ظهر دوشنبه در جلسه شوراي عالي صادرات غيرنفتي بر لزوم شکل گيري عزمي ملي در ميان همه دستگاه هاي اجرايي براي توسعه صادرات غيرنفتي تأکيد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به بسته حمايت از توسعه صادرات، مصوب ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي که در شهريور ماه سال جاري ابلاغ شد، اشاره و تصريح کرد: در اين بسته مشوق ها و حمايت هاي فراواني براي توسعه صادرات غيرنفتي قيد شده که لازم است همه دستگاه ها به ويژه سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت با جديت اجراي دقيق و کامل اين بسته را پيگيري کنند.
معاون اول رييس جمهوري با تأکيد بر اهميت توسعه صادرات غيرنفتي و نقش موثر آن در بهبود وضعيت اقتصادي کشور، گفت: امروز دولت و بخش خصوصي به اين اجماع رسيده اند که توجه جدي به صادرات غيرنفتي، پيدا کردن بازارهاي جديد صادراتي و رفع موانع پيش روي صادرات، از اصلي ترين راه هاي فعال تر کردن اقتصاد کشور است.
جهانگيري افزود: در سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي نيز يکي از جهت گيري هاي اصلي، توسعه صادرات غيرنفتي است که در همين راستا کارگروه برون گرايي اقتصاد با عضويت وزارت خانه هاي صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادي و دارايي تشکيل شد تا راهکارهايي براي توسعه صادرات غيرنفتي تدوين کنند.
وي همچنين بر ضرورت توجه هر چه بيشتر به کشورهاي هدف صادرات ايران نظير عراق، سوريه و روسيه تأکيد و اظهار کرد: تجار و صادرکنندگان ايراني مي توانند از خط اعتباري جديدي که براي صادرات به سوريه تصويب شده استفاده کنند و لازم است سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز اجراي اين مصوبه را با جديت پيگيري کنند.
معاون اول رييس جمهوري با تأکيد بر اهميت تاسيس شرکت هاي بزرگ صادراتي و ايجاد برند براي صادرات کشور خاطرنشان کرد: لازم است شرکت هاي بزرگ صادراتي تأسيس شود تا امکان صادرات کالا و خدمات به کشورهاي هدف همچون روسيه بيش از پيش مهيا گردد.
جهانگيري به پيشنهاد وزير صنعت، معدن و تجارت و رييس کل بانک مرکزي در خصوص محاسبه مابه التفاوت نرخ تورم بازار داخلي و خارجي در نرخ تسعير ارز اشاره و بر لزوم تشکيل کارگروهي متشکل از وزرا و رؤساي دستگاه هاي اجرايي مرتبط براي بررسي آثار نرخ ارز بر ميزان صادرات و تدوين راهکارهايي براي بهبود صادرات غيرنفتي تأکيد کرد.
وي همچنين به پيشنهاد وزير صنعت، معدن و تجارت براي احياي سازمان توسعه تجارت نيز اشاره کرد و گفت: لازم است جلسه اي متشکل از وزير صنعت، معدن و تجارت و رؤساي سازمان هاي برنامه و بودجه و اداري و استخدامي کشور تشکيل شود و موضوع احياي اين سازمان مورد بررسي و تصميم گيري قرار گيرد.
معاون اول رييس جمهوري در ادامه بخش گردشگري را از مهم ترين و اصلي ترين بخش ها در اشتغالزايي و ايجاد درآمد ارزي دانست و از رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگي خواست جلسه اي با عضويت نمايندگان وزارت خانه هاي صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه تشکيل و راهکارهاي توسعه گردشگري را بررسي و برنامه دقيقي براي توسعه گردشگري در سال 96 و 97 تدوين کنند.
در اين جلسه که وزيران صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادي و دارايي، جهاد کشاورزي، نفت، راه و شهرسازي، ارتباطات و فناوري اطلاعات، سرپرست وزارت نيرو، معاون علمي و فناوري رييس جمهوري، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، رييس کل بانک مرکزي و رييس سازمان ملي استاندارد نيز حضور داشتند، نماينده وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشي از عملکرد صادرات غيرنفتي در شش ماهه نخست سال 96 ارائه کرد و سپس به تشريح پيشنهادهاي تدوين شده در قالب «الزامات تحقق اهداف صادراتي» پرداخت که مقرر شد اين الزامات در کارگروه برون گرايي اقتصاد مورد بحث و بررسي قرار گيرد و در صورت تاييد نهايي، به عنوان مصوبه شوراي عالي صادرات غيرنفتي ابلاغ شود.
سيام**9314**1336
تنظيم: داود توسلي**انتشار:مهرنوش خانزائي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد

ایسنا/کردستان معاون و نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه تقویت بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد موفقیت اقتصادی را موجب می شود، گفت: تجربه ثابت کرده است که فاصله گرفتن از دولتی بودن امور اقتصادی همیشه منفعت های زیادی برای جامعه داشته است.

مهرداد عظیمی امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در مراسم گرامیداشت هفته کارگر در مجتمع فجر سنندج، با اشاره به اینکه کردستان، برگ های زرین تاریخ کشور را به خود اختصاص داده و نقش مهم مردمان این دیار در پایداری انقلاب بی بدیل است، اظهار کرد: نیروی انسانی درخشان مهمترین ظرفیت استان کردستان علاوه بر ظرفیت‌های خدادادی است.

وی معرفی درست و به جای ظرفیت های انسانی استان را رسالت مهم رسانه های استان ذکر کرد و افزود: ظرفیت های برجسته کردستان و آیین های سنتی این دیار در این برهه زمانی به همت دولت به بالاترین جایگاه خود رسیده و به همگان معرفی شده است.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تبریک هفته کارگر، عنوان کرد: کارگران مجاهدان عرصه اقتصادی هستند و در شرایطی که دشمنان در صدد تنگ کردن عرصه اقتصادی به مردم هستند، رهبر معظم انقلاب شعار سال را بر پایه اقتصادی انتخاب کرده و مشارکت مردم را مبنای تحقق آن قرارداده است.

وی، با بیان اینکه تقویت بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد موفقیت اقتصادی را موجب می شود، ادامه داد: تجربه ثابت کرده است که فاصله گرفتن از دولتی بودن امور اقتصادی همیشه منفعت‌های زیادی برای جامعه داشته است.

عظیمی، توجه به کارگران به ویژه کارگران ساختمانی اعلام کرد که دولت مکلف شد که بخشی از اعتبارات عمرانی سالانه دستگاه های اجرایی تحت عنوان تملک دارایی را صرف آموزش مهارت کارگران کنند و این امر از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی

معاون وزیر کار تصریح کرد: یکی از راهبردهای جدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است.

عظیمی، کاهش بی‌سابقه نرخ بیکاری را جز افتخارات دولت عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: توانمندسازی دهک‌های ضعیف جامعه نیز از دیگر اقدامات و توفیقات دولت و این وزارتخانه بوده که این روند به خوبی جلو می‌رود و در وزارتخانه در قالب یک قرارگاه در راستای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری تلاش می کنیم و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی‌های مختلف در قالب این قرارگاه شاهد تحقق منویات رهبری و پاسخگویی به مطالبات مردم عزیز ایران باشیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴