Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون شطرنج در واکنش به پیوستن درسا درخشانی به تیم آمریکا گفت: این بازیکن عضو تیم ملی ایران نبود ضمن اینکه اینگونه جابه جایی ها در شطرنج عادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، درسا درخشانی شطرنجبازی است که سال گذشته حضور بدون حجاب او در تورنمنت شطرنج جبل الطارق برای فدراسیون ایران و رئیس این فدراسیون دردسرساز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خصوص اینکه برادر وی به نام برنا درخشانی نیز در همین تورنمنت با «الکساندر هوزمان» از رژیم صهیونیستی رقابت کرد و همین مسئله هم انتقادات زیادی را موجب شد.

بعد از گذشت یک سال حالا درسا درخشانی به طور کامل فدراسیون خود را تغییر داده و قرار است از این پس برای فدراسیون شطرنج آمریکا به میدان برود.

در همین رابطه مهرداد پهلوان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: انتقال شطرنج بازان بین فدراسیون ها انجام می شود، درخشانی نیز در واقع فدراسیون خود را از ایران به آمریکا تغییر داده است.

وی با یادآوری اینکه این شطرنج باز طی دو سال گذشته در آمریکا حضور داشت خاطرنشان کرد: طبق قوانین، شطرنج بازی که کشور خود را تغییر می دهد، بعد از دو سال می تواند برای فدراسیون شطرنج آن کشور بازی کند، درسا درخشان هم از این قانون به نفع خود استفاده کرده است.

رئیس فدراسیون شطرنج با تأکید بر اینکه درخشان تنها سال ۲۰۱۴ و یک بار برای تیم ملی شطرنج ایران بازی کرد اظهار داشت: وی جزو ملی پوشان شطرنج کشورمان به حساب نمی‌آمد به خصوص اینکه طی دو سال گذشته هیچ دیداری برای ایران و به نام کشورمان انجام نداده بود. ضمن اینکه این نوع جابجایی بازیکنان در شطرنج امری عادی و متداول است.

پهلوان زاده به نمونه های دیگری از این دست اشاره کرد و افزود: امین باقری جزء شطرنج بازان ایرانی بود که مدتی فدراسیون خود را تغییر داد و برای فرانسه بازی کرد. بعد از چهار سال دوباره به فدراسیون ایران بازگشت. بردیا دانشور هم برای گرجستان به میدان رفت، سپس از تصمیم خود بازگشت. الشن مرادی هم از جمله شطرنج بازانی است که به خاطر تحصیل در آمریکا، فدراسیون خود را تغییر داد و همچنان برای آمریکا بازی می کند.

رئیس فدراسیون شطرنج تاکید کرد: بازیکنان شطرنج بعد از تغییر فدراسیون خود می توانند مجددا تصمیم خود را تغییر دهند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملی‌پوش فوتسال: ما ایرانیم و عاشق فینال پرتماشاگر

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران گفت: تیم ما عاشق رقابت پرفشار و پرهیجان در حضور تماشاگران است و این موضوع آمادگی ما را دو چندان می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمدحسین درخشانی بازیکن تیم ملی فوتسال در نشست خبری قبل از بازی فینال جام ملت های آسیا با تایلند اظهار کرد: صعود به فینال را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم، این مسئولیت و وظیفه ما بود، خوشحالیم که در فینال هستیم و برای قهرمانی تا آخرین ثانیه می‌جنگیم.

او گفت: از اینکه تماشاگران زیادی به ورزشگاه بیایند استقبال می‌کنیم. بازیکنان ایرانی عاشق رقابت پرفشار و پرهیجان در حضور تماشاگران هستند و این موضوع آمادگی ما را دو چندان می‌کند.

درخشانی با بیان اینکه فینال همیشه رقابتی نزدیک و حساس است گفت: امیدوارم هر دو تیم نمایش خوبی ارائه کنند و تیمی که شایسته‌تر است پیروز میدان و در نهایت قهرمان این تورنمنت حساس شود.

او گفت: عملکرد تیم‌ها و مسابقاتی که برگزار شد نشان داد که فاصله‌ها کم شده است اما ما ایران هستیم و اینجا در فینال بهترین نمایش را ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • ایران در فینال بهترین نمایش را خواهد داشت
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • ملی‌پوش فوتسال: ما ایرانیم و عاشق فینال پرتماشاگر
  • محمدحسین درخشانی: برای قهرمانی تا آخرین ثانیه می‌جنگیم
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!