Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: طی دو سال گذشته بیش از یک هزار نفر دوره‌های آموزشی اقامه نماز و سلامت معنوی را گذرانده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حبیب الله موسوی‌بهار ظهر دوشنبه در اولین همایش استانی «نماز و سفیران سلامت» که در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان هر سال از دستگاه‌های برتر در حوزه‌ اقامه‌ نماز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان با وجود حدود ۱۲ هزار نیرو و با توجه به اینکه جمعیت زیادی از استان یا شاغل و یا مراجعه‌کننده به یکی از زیرمجموعه‌های دانشگاه هستند، می‌تواند تسهیل‌کننده یا مشوق مهمی در امر اقامه نماز باشد.

وی تعداد کارکنانی که در دو سال گذشته دوره‌های آموزشی اقامه نماز و سلامت معنوی را گذرانده‌اند، بیش از هزار نفر خواند و گفت: حضور مدیران، کارکنان، مدیران آموزشی، سرپرستاران و پرستاران بیمارستان‌ها در دوره‌های سلامت معنوی بسیار مهم و موثر است تا بیماران و همراهان آن‌ها بتوانند بدون دغدغه و با اطمینان خاطر به انجام فرایض دینی خود بپردازند.

موسوی‌بهار اظهار داشت: با تغییرات گسترده‌ای که در هتلینگ، امکانات و شرایط کلی بیمارستان‌ها و نیز ارائه خدمات درمانی و تامین اقلام انواع دارویی در سال‌های اخیر ایجاد شده است، کم‌تر کسی می‌تواند از وضعیت بیمارستان‌های استان گلایه کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اقامه نماز و انجام فرایض دینی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بیماران دانست و گفت: با توجه به اینکه در دوران بیماری، شرایط متنوع و گاه پیچیده‌ای برای بیماران مختلف ایجاد می‌شود، پرستاران و دیگر مسئولان باید بتوانند راهنمایی‌های صحیحی ارائه دهند و احکام صحیح و دقیق را به بیماران ابلاغ کنند.

سید حبیب‌اله موسوی‌بهار عنوان کرد: حفظ سلامت و درمان بیماری در تخصص ماست و ما متولیان آن هستیم و از دیگر نهادها تقاضا داریم به این حوزه ورود نکنند اما سلامت معنوی و اجرای فرایض دینی در تخصص ما نیست و بیماران در بیمارستان نیازمند راهنمایی کارکنان برای انجام وظایف دینی‌شان به شکل صحیح هستند؛ بنابراین ما دست یاری به سمت مراکزی چون ستاد اقامه نماز دراز می‌کنیم و تقاضامندیم در این حوزه کمک‌رسان ما باشند.

وی در پایان بیان کرد: مردم به ما باور و اعتماد دارند و حفظ سلامتی و درمان بیماری‌ خود را با اعتماد کامل به ما می‌سپارند و ما با دغدغه‌مند بودن در زمینه انجام صحیح فرایض دینی مردم، خود را به ‌آن‌ها نزدیک‌تر خواهیم کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست

دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پیامی ۱۵ اردیبهشت روز ماما را به فعالان این رشته تبریک گفت.

در این پیام آمده است: عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست که نبض حیات را در نوزاد متجلی می‌سازد و از جان مادر حفاظت می‌کند.

اکنون که سیاست‌های جوانی جمعیت در کشور در حال اجراست نقش شما ماما به‌عنوان خط مقدم مراقبت‌های مادر و جنین و کلید سلامت خانواده بیش از هر زمان ارزشمند است.

همکاران ماما، همواره علم و تخصص را با عشق و ایثار، متعهدانه در راه اعتلای سلامت مادران و فرزندان این سرزمین نثار می کنند و برای تحقق این هدف، ذره ای از مسیر سبزی که در آن گام نهاده اند پا پس نکشیده اند و همچنان سربلند و پرافتخار با گام هایی استوار مشغول به خدمت رسانی هستند.

اینجانب فرارسیدن ‌روز ماما را به همه تلاشگران جامعه مامایی در مراکز درمانی و همچنین اساتید و دانشجویان گرانقدر فعال در این رشته در سطح کشور و استان بویژه در دانشگاه علوم پزشکی قم تبریک عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای همه شما عزیزان و خانواده های محترمتان سلامتی و بهروزی را خواهانم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال