Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@18:43:47 GMT

نخستین آموزشگاه رانندگی بانوان در عربستان

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۲۲۷۵۷

نخستین آموزشگاه رانندگی بانوان در عربستان

کمتر از یک هفته پس از تصمیم جنجالی پادشاه عربستان در خصوص صدور مجوز رانندگی برای زنان، قرار است یک دانشگاه در عربستان سعودی برای تعلیم رانندگی به بانوان یک آموزشگاه رانندگی راه اندازی کند.

دانشگاه «پرنسس نورا» در ریاض، پایتخت عربستان سعودی که همه دانشجویان آن خانم هستند روز شنبه بیانیه ای در خصوص راه اندازی کلاس های آموزش رانندگی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «دانشگاه پرنسس نورا برای راه‌اندازی یک آموزشگاه رانندگی برای زنان اعلام آمادگی می کند.»

این نخستین بیانیه ای است که پس از دستور ملک سلمان، پادشاه عربستان در خصوص صدور مجوز رانندگی برای زنان سعودی، منتشر می شود.

ملک سلمان سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد زنان از ژوئن سال آینده می توانند برای دریافت گواهینامه خود اقدام کنند. به دنبال اظهارات ملک سلمان، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای از استقبال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از صدور مجوز رانندگی برای زنان عربستانی خبر داد.

سفیر عربستان سعودی هم اعلام کرد زنان سعودی پس از اجرایی شدن این قانون دیگر نیازی به همراه داشتن یک قیم مرد در داخل خودرو نخواهند داشت.

در عربستان سعودی زنان به لحاظ قانونی باید یک قیم مرد همراه داشته باشند و برای تصمیم گیری های مهم در زمینه های تحصیل، استخدام، ازدواج، سفر و حتی درمان های پزشکی از او کسب اجازه کنند.

پیش از این، عربستان سعودی تنها کشور در جهان محسوب می شد که زنان را از رانندگی کردن منع کرده بود. فعالان حقوق زنان بیش از 25 سال تلاش کرده بودند که زنان در عربستان سعودی اجازه رانندگی پیدا کنند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت

روزنامه کیهان به اظهارات احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در باره حجاب واکنش نشان داد.

روزنامه کیهان نوشت: یک نماینده ردصلاحیت شده این دوره از انتخابات بدون فهم فلسفه حجاب مدعی شده اگر نظام ستمشاهی توانست با زور و جبر چادر از سر زنان ما باز کند، اکنون هم می‌توان با الزام قانونی عکس آن را انجام داد.

مقایسه الزام حجاب همراه با اقناع فرهنگی و محترمانه زنان بی‌حجاب در جمهوری اسلامی با رفتارهای مخوف و ضرب و شتم بانوان محجبه توسط رژیم دیکتاتوری پهلوی از مبنا دچار اشکال است. حجاب یک قانون مثبت، سازنده و موافق با فطرت و متضمن کرامت انسانی بانوان است. اما بی‌حجابی و برهنگی درتضاد بافطرت انسان است و نتیجه‌ای جز افزایش خیانت و فساد و فروپاشی کانون خانواده ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لقب‌های تازه کیهان برای 5 چهره سیاسی و فرهنگی کیهان: اعتراض به حجاب بهانه‌ای برای فتنه‌گری در دانشگاه

دیگر خبرها

  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی