Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دانشجویان دانشگاههای مهمی چون لیون، تولوز، هاروارد و آکسفورد هم رشد اجتماعی اساتید و دانشجویان کشور ما را ندارند و حرف های دیکته شده رسانه های استکباری را بدون هیچ تحلیلی می پذیرند.

به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی روز دوشنبه در دیدار با مسئولان بسیج اساتید و روسای دانشگاهها و موسسات غیر انتفاعی مشهد افزود: می توان گفت که رشد اجتماعی اساتید و دانشجویان دانشگاههای ما بر دانشگاه هایی که ریشه سیاست گذاری خیلی از مسائل در جهان هستند، نیز می چربد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه صاحبان اندیشه سیاسی در دانشگاههای مشهد 15 درصد دانشگاهیان را دربرمی گیرند، افزود: 85 درصد دانشگاهیان نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی بی تفاوت هستند و این نسبت به رشد اجتماعی که در دنیا داریم یک اشکال به حساب می آید.
وی اظهار کرد: هر مقدار تضارب آراء بیشتر باشد رشد بیشتری صورت می گیرد و لازمه حفظ تضارب افکار و اندیشه ها این است که سعه صدر و سطح تحمل نظرات مخالف نظر ما در محیط دانشگاه بالا برود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: دانشگاه جای بی بند و باری در فکر و ارائه اندیشه و نظریه نیست بلکه جای تضارب اندیشه است و در این عرصه افراد باید احساس امنیت کنند که از نظر اجتماعی، سیاسی و امنیتی آزاد هستند.
آیت الله علم الهدی گفت: رسالت بسیج اساتید و بسیج دانشجویی این است که امکان تضارب افکار و اندیشه را در دانشگاه فراهم سازد و در مقابل نظرات خاص دینی، سیاسی و اجتماعی که با هنجارهای نظام و انقلاب سازگار نیست نقطه مقابل آراء را با استفاده از اساتید توانمند به وجود آورد.
وی با بیان اینکه امام خمینی فرمود بسیج اساتید مرزبان فکر و اندیشه عقاید و مبانی نظام در حوزه دین و سیاست است، افزود: بسیج اساتید و بسیج دانشجویی باید رشد اجتماعی سیاسی را توسعه دهند.
وی اظهار کرد: هرچه قدر دانشجویان رشد اجتماعی بالایی داشته باشند مصونیت آنها بالاتر است و اگر رشد اجتماعی آنها در سطح پایین باشد آسیب پذیر و در مقابل تلقین سوء منحرف می شوند.
وی ادامه داد: نظام ما مبانی محکمی دارد و هیچ نظامی از نظر کیفیت مبانی قویتر و مستدل تر از نظام ما نیست و باید این مبانی را توسعه دهیم.
آیت الله علم الهدی با اشاره به وضعیت دانش آموختگان دانشگاهی جویای کار در استان هم گفت: بسیج اساتید می تواند با استفاده از ظرفیت های آستان قدس و ارتباط با معاونت علمی این آستان مقدس و بهره گیری از برنامه اقتصاد مقاومتی وارد عرصه شده و برای اشتغال فارغ التحصیلان هم اقدام کند.
مسئول شورای استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: دانشگاهها نگاه عقلانی به دین دارند.
حجت الاسلام احمد ترابی افزود: نگاه عقلانی به دین این است که دست به دست هم بدهیم و پایه های نظام را تقویت کنیم و این بهترین راهبرد برای پیشبرد اهداف نظام است.

*جذب دانشجوی بین المللی یک فرصت است
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد هم اظهار کرد: جذب دانشجوی بین المللی یک فرصت است و ناهماهنگی ها در این مورد باید رفع شود.
محمد کافی افزود: آموزش عالی نیاز به هرس و ساماندهی دارد ضمن اینکه وقف علمی هم اگر نباشد نمی توان در درازمدت دانشگاهها را اداره کرد.

*دغدغه اشتغال وجود دارد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هم گفت: دغدغه اشتغال وجود دارد و اساتید بسیجی باید تحولی در دانشگاهها ایجاد کنند.
محمد ملک نژاد اظهار کرد: از دیگر مواردی که باید به آن توجه کنیم انتقال تفکر انقلاب از نسلی به نسل دیگر است که باید آسیب شناسی شود.

*صرفه جویی چهار هزار میلیارد ریالی موسسات غیرانتفاعی برای دولت
نماینده موسسات آموزشی غیر انتفاعی خراسان رضوی هم گفت: موسسات آموزشی غیر انتفاعی خراسان رضوی 40 هزار نفر دانشجو دارند که بدون کمک دولت اداره می شوند و این صرفه جویی چهار هزار میلیارد ریالی برای دولت دارد.
سیدحسین نوعی افزود: اگر کلمه غیر انتفاعی از روی موسسات برداشته شود سرمایه گذار شخصی هم می تواند وارد عرصه شود تا مشکلات مالی گریبانگیر این موسسات نشود.
57 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دولتی، آزاد، علمی کاربردی و غیر انتفاعی در خراسان رضوی وجود دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/5132
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون قضایی و نظارت تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: پرونده قاچاقچی کالا شامل نوشابه انرژی زا به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی خواف رسیدگی شد.   سید امیررضا اسلامی افزود: شعبه پس از بررسی محتویات پرونده و به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی با احراز تخلف، علاوه بر ضبط کالای قاچاق، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکم کرد.   وی یادآور شد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محور مشهد_خواف در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کالای قاچاق را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!
  • یولیا زوتوا: عروس ایرانی ها شدم و بسیار خوش شانس هستم
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند