Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اخبار حوزه معارفی رسانه‌های مختلف کشور طی امروز دوشنبه، 10 مهرماه بیشتر تحت‌الشعاع ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و سوگواری و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان بود.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم طی امروز دوشنبه، 10 مهرماه تا ساعت 14 تعداد 13 خبر را بر روی خروجی قرآن و عترت خود منتشر کرده است که تنها یکی از این اخبار در حوزه تخصصی قرآنی منعکس شده و مابقی اخبار همانند چند روز گذشته بر حول محور عترت به ویژه ایام شهادت سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبری با عنوان « ستاد عالی مسابقات قرآن در هیچ مکانیزم قانونی تصویب نشده است» که یادداشتی از رئیس دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی در رابطه با بررسی جایگاه ستاد عالی مسابقات قرآن و مجاری ممکن برای تصور جایگاه قانونی است، تنها خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم است.
در بخشی از این یادداشت که دارای نکات متعددی راجع به موضوع مورد نظر می‌باشد، آمده است: «چندی است که در پی رسانه‌ای شدن چند پرسش در خصوص جایگاه و اختیارات ستاد مسابقات قرآنی کشور، بحث‌هایی البته بیشتر توسط افرادی خارج از سازمان اوقاف و امور خیریه در فضای رسانه‌ای و در پاسخ به اشکالات قانونی مطرح شده توسط اینجانب منتشر شده است که آخرین آنها مصاحبه دبیر محترم شورای توسعه فرهنگ قرآنی است. از آنجایی که ایشان حق استادی بر گردن اینجانب داشته و دارند و به احترام ورود ایشان به موضوع مذکور، صرفاً به عنوان آخرین نکات قابل بیان در این موضوع، مواردی را نگاشته و از این پس از واکنش رسانه‌ای به این موضوع خودداری خواهم کرد.
اساساً ایجاد ساختار دولتی در کشور صرفاً از یکی از طرق زیر امکان پذیر است:
از طریق مصوبه مجلس شورای اسلامی؛ مصوبات مجلس محترم در این خصوص یا در قالب لایحه پیشنهادی دولت محترم و در چارچوب برنامه های 5 ساله توسعه و رعایت ضوابط اداری و اجرائی کشور و یا در قالب طرح از جانب نمایندگان محترم و آن هم با رعایت اصولی همچون لحاظ شدن اعتبار مورد نیاز، عدم تعارض با قانون اساسی و قوانین جاری کشور و ... . مجموع مصوبات مجلس شورای اسلامی در 40 سال گذشته مورد جستجو قرار گرفت که مصوبه‌ای در خصوص تشکیل ستادی با ترکیب چند دستگاه و با موضوع مسابقات قرآنی در کشور ذیل سازمان اوقاف و امور خیریه دیده نشد.
از طریق دولت؛ در این مورد نیز پیشنهاد مربوطه از جانب یکی از دستگاه‌های عضو کابینه و یا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و با رعایت اصول یاد شده صورت می‌پذیرد. این موارد عمدتا در شورای عالی اداری کشور که مستند به تبصره 31 قانون برنامه سوم توسعه کشور تشکیل شده است مطرح و تصویب و در صورت لزوم به تصویب در هیئت محترم دولت می‌رسد. مجموعه مصوبات دولت جمهوری اسلامی در سامانه ملی قوانین و مقررات مورد جستجو قرار گرفت و مصوبه‌ای که در آن هیئت محترم دولت رأساً یا نیابتاً اجازه تشکیل ستادی ملی با موضوع مسابقات قرآنی در کشور را داده باشد یافت نشد.
شورای عالی انقلاب فرهنگی که عمدتاً در حوزه نهادهای علمی و فرهنگی کشور بوده و نباید در تعارض با قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی اداری کشور باشد و نحوه تأمین اعتبارات آن نیز پیش‌بینی شده باشد. در مجموعه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که منتشر می‌شود مصوبه‌ای مبنی بر تشکیل ستاد عالی مسابقات قرآنی کشور دیده نشد».
همچنین، اگر هنگامه محشر ندیدی؛ همان هنگامه را در کربلا بین، فرود آمدن «امداد غیبی» در کربلا بر امام حسین(ع)، مداحی «میثم مطیعی» در حسینیه امام خمینی(ره)، روضه‌خوانی «علی انسانی» در شام غریبان امام حسین(ع)، هفتاد و دو آیه بر سر آینه رفت/با شور و نوا و ذکر یا فاطمه رفت، نور امام حسین(ع) هدایت‌گر ماست، ویژگی‌های اصحاب امام حسین(ع) را در خود ایجاد کنیم،‌ اجرای «طرح تربیت پژوهشگران تاریخ اسلام» لبیکی به دغدغه رهبر معظم انقلاب است، چرا امام حسین(ع) هدف قیام خویش را اصلاح امت جدش معرفی کرد؟، وقتی بنی‌امیه اسیر لشکر امام حسین(ع) شد، انقلابی‌های «بی‌بصیرت» در بیان حضرت زینب(س) و نیز روضه‌خوانی «منصور ارضی» در ظهر روز عاشورا، عناوین اخبار دیگر امروز صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم هستند که همگی در حوزه تخصصی عترت و به‌ویژه مربوط به ایام شهادت امام حسین(ع) است.
همچنین، از تنها خبر قرآنی امروز این صفحه به عنوان تیتر اصلی استفاده نشده و هر سه تیتر اصلی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم در حوزه عترت قرار دارد که یکی از این اخبار با عنوان «اجرای طرح تربیت پژوهشگران تاریخ اسلام لبیکی به دغدغه رهبر معظم انقلاب است» در گفت‌و‌گوی اختصاصی با محمدحسین رجبی دوانی منتشر شده است.
فارس
خبرگزاری فارس نیز طی امروز و تا این لحظه تعداد هفت خبر را بر روی خروجی صفحه فعالیت‌های قرآنی خود منتشر کرده است که همانند روزهای گذشته و طبق روال معمول خود، اخبار امروز را با خبر ترتیل صفحه 187 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزگار، حافظ بین‌المللی قرآن کریم آغاز کرده است.
حاج «علی حیدری» پدر قاریان شهید «حسین و جواد» به فرزندان شهیدش پیوست، سومین دوره رقابت‌های «شوق تلاوت» کلید خورد، آرزویم مؤذنی حرم امام رضا(ع) بود که محقق شد، جدیدترین تلاوت محمدحسین سعیدیان در مسجد لویزان، مقام عصمت تنها ویژه ۱۴ معصوم نیست و ساختار ستاد عالی مسابقات مصوب هیچ مرجع قانونی نیست، عناوین اخبار دیگر خبرگزاری فارس در صفحه فعالیت‌های قرآنی هستند که بیشتر آن‌ها در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
همچنین، باید اشاره کرد که تیتر اصلی این صفحه از خبرگزاری فارس طی امروز و تاکنون به روز رسانی نشده و با عنوان «2 واجب قرآنی فراموش شده که امام حسین(ع) به آنها جامه عمل پوشاند» مربوط به روز گذشته است.
خبرگزاری فارس نیز همچون تسنیم در بخش اخبار قرآنی و معارفی خود به پوشش خبری یادداشت عزیززاده، رئیس دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن کریم با عنوان «ساختار ستاد عالی مسابقات مصوب هیچ مرجع قانونی نیست» پرداخته است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان نیز در صفحه دین و اندیشه خود تاکنون تعداد چهار خبر را منعکس کرده است که هیچ‌کدام از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارد و بیشتر مربوط به پوشش اخبار ایام محرم‌الحرام و شهادت امام حسین(ع) است.
گرایش‌های سیاسی را در سریال‌های مذهبی کنار بگذارید، شمعی که به یاد غریبان کربلا روشن شد، «امتداد سرخ» منتشر شد و حواشی دسته‌های عزاداری خالی از استهزاء احکام اسلامی باشد، عناوین چهار خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا را تشکیل می‌دهند.
همچنین، تیتر اصلی این صفحه که خبری با عنوان « یادی از نماز روز عاشورا در ظهر عاشورا» است، مربوط به‌ روز گذشته بوده و تاکنون نیز به‌روزرسانی نشده است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی که تا این لحظه تعداد سه خبر را بر روی خروجی صفحه معارف خود منتشر کرده، اخبار امروز خود را با خبری با عنوان «صدها نفر از عاشقان اهل بیت در روز عاشورا در ایتالیا راهپیمایی کردند» آغاز کرده است.
باید و نبایدهای مجالس عزاداری حسینی از نگاه اساتید حوزه علمیه قم،‌ درس‌های مکتب عاشورا- سیدابوالحسین نواب، عناوین دو خبر دیگر این صفحه از خبرگزاری ایرنا هستند.
همچنین، همانطور که از عناوین اخبار مشخص است، هیچ‌کدام از اخبار امروز صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی در حوزه تخصصی قرآن کریم منتشر نشده و هر سه خبر مربوط به ایام شهادت امام حسین(ع) بوده و در حوزه عترت قرار دارند.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان اخبار امروز خود را که تا این لحظه شامل هفت خبر می‌شود، با خبری با عنوان «تاثیر سجده‌های طولانی در کلام امیرالمومنین(ع)،‌ آغاز کرده است.
سرنوشت شوم قاتلان امام حسین(ع) پس از واقعه کربلا، یازده محرم؛ عبور از کنار قتلگاه،‌ زندگی نامه شهید جعفری،‌ فرهنگ عاشورا بر دیگر ملت‌ها چه تاثیری گذاشت؟، مداحی شب عاشورا محمود کریمی در بیت رهبری و حفظ اسرار در کلام امام علی(ع)، عناوین دیگر اخبار امروز این صفحه هستند که همگی این اخبار در حوزه عترت قرار دارند.
البته باید اذعان کرد که با توجه به ایام شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان، طبیعی است که بیشتر اخبار معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور در محوریت این ایام منتشر شوند که باشگاه خبرنگاران جوان نیز از این قاعده مستثنی نیست.
مهر
آخرین خبری که در صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منتشر شده است، مربوط به روز پنجم مهرماه می‌باشد و از آن تاریخ تاکنون هیچ خبری بر روی خروجی این صفحه قرار نگرفته است.
همچنین، تیتر اصلی این صفحه از خبرگزاری مهر نیز با عنوان « دانشنامه معاصر قرآن کریم همزمان در قم و لندن منتشر شد» مربوط به روز اول مهرماه جاری است که تاکنون به‌روزرسانی نشده است.
از مسئولان خبرگزاری مهر که از خبرگزاری‌های مهم کشور است، انتظار می‌‌رود تا نسبت به پوشش اخبار بیشتر قرآنی در صفحه قرآن و متون دینی خود اهتمام بیشتری داشته باشند تا شاهد انعکاس اخبار بیشتری در این خبرگزاری در حوزه تخصصی قرآن کریم باشیم.
میزان
این خبرگزاری که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کند طی امروز و تا این لحظه تعداد دو خبر را بر روی خروجی دین و اندیشه خود منتشر کرده که هر دو خبر نیز در حال و هوای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی منعکس شده است.
«مجدانه در زندگی میرعزا کاشانی» و «روایتی از کاروان کربلا در روز 11 محرم»، عناوین اخبار امروز این صفحه از خبرگزاری میزان هستند که هر دو در حوزه تخصصی عترت و در رابطه با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) منتشر شده است.
ایبنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزار ایبنا که در حوزه کتاب فعالیت می‌کند، طی امروز و تاکنون تعداد دو خبر را بر روی خروجی خود انعکاس داده است که هر دو خبر نیز در رابطه با امام حسین(ع) و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی منتشر شده است.
«روضه‌الاحباب» بررسی می‌شود و «یاقوت سرخ»؛ روایتی از ولادت تا شهادت اباعبدالله حسین(ع)، دو خبر امروز خبرگزاری اینا در صفحه دین و اندیشه هستند.
همچنین، تیترهای اصلی این صفحه نیز طی امروز تاکنون به‌روزرسانی نشده و هر سه تیتر مربوط به روزهای گذشته می‌باشد که در این زمینه نیز آخرین به روزرسانی جهت بارگذاری تیتر جدید مربوط به روز گذشته است.
آریا
آخرین خبری که در صفحه قرآن و عترت خبرگزاری آریا منتشر شده است، مربوط به روز ۲۷ شهریورماه و با عنوان «جامعه امروز تشنه مفاهیم قرآنی است» می‌باشد که از آن تاریخ تاکنون نیز هیچ‌ خبر جدیدی در این صفحه قرار نگرفته است.
کیهان
روزنامه کیهان نیز طی امروز به انتشار مطلبی با عنوان «معادله عاشورا با تکیه بر «هیهات منّا الذله» و به قلم هدیه آقاپور در صفحه گزارش روز خود پرداخته که در گفت‌و‌گو با چند تن از شخصیت‌های مذهبی کشور منتشر شده است.
در بخشی از این گفت‌و‌گو آمده است: « در جای جای حماسه عاشورا شکیبایی و ایستادگی در رفتارها و گفتارهای حماسه آفرینان عاشورا به چشم می‌خورد. امام حسین(ع) وقتی از مکه عازم عراق می‌شدند در ضمن خطبه‌ای فرمودند «رضای الهی رضایت ما اهل بیت(ع) است. بر امتحان‌ها و بلاهای او صبر می‌کنیم، او نیز پاداش صابران را به ما عطا می‌کند» و در یکی از منازل بین راه به همراهانشان فرمودند «ای مردم هر کدام از شما تحمّل تیزی شمشیر و ضربت نیزه‌ها را دارد با ما بماند وگرنه برگردد». در طول این سفر هم خود امام حسین(ع) و هم یاران باوفایش در مقابل تمام حوادثِ تلخ شکیبایی را پیشه خود ساختند و به همه انسان در طول تاریخ درس بردباری در راه هدف آموختند.
سالار شهیدان در روز عاشورا در اوج نبرد با دشمن به یاران خود فرمودند «ای بزرگ زادگان و آزادمردان، بردباری را پیشه خود سازید. مرگ پلی است که شما را از سختی‌ها به سوی بهشت و نعمت‌های ابدی عبور می‌دهد». ایشان با قیام خود در برابر یزیدیان، به انسان‌ها درس ظلم ستیزی و عدم سکوت و تسلیم در برابر زورمندان و ستمگران دادند و به آن‌ها آموختند اگر قادر به کوتاه کردن دست ستمگران نیستند، دست کم سکوت نکنند و از طریق افشاگری به رسوا کردن طاغوت‌ها بپردازند».

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت

پیشخوان روزنامه بازارنیوز، مروری کوتاه بر تیتر‌های روزنامه‌های اقتصادی داشته است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز_ محمود جباری؛ پایگاه تحلیلی خبری بازارنیوز امروز، سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) مروری کوتاه بر تیتر‌های روزنامه‌های اقتصادی داشته است.

 

 

برچسب ها: پیشخوان مطبوعات اقتصادی ، پیشخوان روزنامه های اقتصادی ، پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز ، تیتر روزنامه های اقتصادی ، اخبار اقتصادی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9O

دیگر خبرها

  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • ایستادگی ملت ایران در مقابل ابرقدرت‌های پوشالی در سایه درک قرآن
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • مروری بر آخرین خبرهای ورزشی استان
  • روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا
  • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت