Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژنرال حلوصی آکار رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه بعداز ظهر امروز (دوشنبه) با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و درباره همکاری های دفاعی و امنیتی میان دو کشور و مقابله با تهدیدات و افزایش امنیت مرزهای مشترک گفتگو کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، دریابان علی شمخانی در این دیدار با اشاره به روند تحولات امنیتی و دفاعی منطقه و اجرایی سازی توافقات صورت گرفته در نشست آستانه میان ایران، روسیه و ترکیه در خصوص بحران سوریه، حل و فصل سریعتر بحران در منطقه را زمینه ساز دست یابی به امنیت پایدار و محدود شدن دخالت های نامشروع قدرت های فرامنطقه ای دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود؛ پیشبرد توافقات صورت گرفته میان نیروهای مسلح دو کشور گام مهمی در مسیر مقابله با تروریسم و تقویت توان دفاعی کشورهای اسلامی خواهد بود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان رویکرد خودسرانه برخی مسئولان اقلیم کردستان عراق در برگزاری همه پرسی را غیر مسئولانه و ناشیانه عنوان کرد و اظهار داشت: بی توجهی به اقتضائات زمانی و امنیتی و پیگیری اهداف عشیره ای در این اقدام ،موجب کاهش تمرکز بر مبارزه با تروریسم تکفیری به عنوان مهمترین تهدید منطقه و انتقال سریع آثار زیانبار امنیتی به اقلیم کردستان عراق می شود.
وی ضرورت مهار و مدیریت پیامدهای بی ثبات ساز در اقلیم کردستان عراق را مورد تاکید قرار داد و افزود: هماهنگی سه جانبه دولت های عراق، ترکیه و ایران با هدف پیگیری در خواستهای بغداد برای جلوگیری از اثرگذاری منفی تحولات اقلیم کردستان بر عملیات نهایی پاکسازی کامل این کشور از فتنه تروریسم اجتناب ناپذیر است.
امیر دریابان شمخانی با تبیین راهبرد آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تثبیت ناامنی و تنازع در منطقه و میان کشورهای اسلامی خاطر نشان کرد: برگزاری همه پرسی در کردستان عراق کمک به تحقق اهداف جبهه غربی، عبری وعربی مدافع تروریسم تکفیری بوده و قطعا با منافع مردم عراق و به ویژه کردها در تضاد است.
ژنرال حلوصی آکار رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه نیز در این دیدار با تاکید بر حمایت قاطع از دولت مرکزی عراق و لزوم حفظ یکپارچگی این کشور تصریح کرد؛ ایران، عراق و ترکیه با همکاری مشترک از اجرای طرح های تجزیه طلبانه در منطقه جلوگیری خواهند کرد.
وی با اشاره به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم افزود؛ مرزهای دو کشور مرز دوستی بوده و اجازه ناامن ساختن آن را به گروه های تروریستی نخواهیم داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۲۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس را تبریک می‌گویم؛ خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر و تاریخی ما است؛ ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها میان برادران منطقه و حوزه خلیج فارس بوده است.

وی افزود: دولت‌های منطقه این توانمندی را دارند که با همکاری مشترک، گام‌های لازم برای توسعه پایدار و شکوفایی در منطقه را بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو، گفت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت گسترده تجار و بازرگانان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده آن است که ایران در کنار عزم و اراده جدی برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر و هم‌افزا برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه، به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع مشترک با همه دولت‌ها هم اهتمام ویژه دارد.

کنعانی ادامه داد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از هفت ماه پیش کلید خورد. مقامات عالی ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲هزار تاجر منتخب و برگزیده، در این نمایشگاه حضور یافتند؛ همچنین نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۷ گروه تجاری، شیلات، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، فنی و .. تشکیل شده است.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091864 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ترور برای بقا
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد