Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دستیار و مشاورعالی فرمانده معظم کل قوا داشتن سیاست خارجه جامعه نگر را درسی دیگر از انقلاب و دفاع مقدس عنوان و گفت: نباید جهت گیری سیاست خارجه به سمت یک منطقه خاص باشد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ازسپاه نیوز؛ سردارسرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی، درهمایش تخصصی «جبهه فیاضیه» که به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان برگزارشد، افزود: سیاست خارجی ما باید به سمت همه دنیا منهای آنچه خط قرمز ما است باشد تا بتوانیم با روسیه، چین، هند و غیره کار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با بیان دلاور مردی‌های فرزندان مومن، شجاع و هوشمند شهرستان فلاورجان اصفهان درجبهه فیاضیه که منجر به شکست حصر آبادان شد، گفت: مردم فلاورجان در دوران دفاع مقدس یک‌هزار و 300 شهید و 2هزار و 700 جانباز تقدیم کردند که در مقایسه با جمعیت آن زمان رقم بالایی است و نمایانگر ولایت‌مداری و ایمان مردم فلاورجان است.
وی اظهارداشت: جوانان زیر 40 سال ما از آنچه در انقلاب و در جنگ گذشت اطلاع زیادی ندارند و اینکه جبهه فیاضیه و آبادان و خرمشهر کجا بود و در این 8 سال چه بر مردم گذشت.
دستیار ومشاورعالی فرماندهی معظم کل قوا بیان داشت برخی از رویدادها در طول تاریخ چند هزارساله جهان دارای خاصیت انتشار و اشاعه فضایی و مکانی هستند، رویدادهایی که از یک نقطه آغاز شده اما درهمانجا نمی‌ماند و با سرعت غیر قابل تصوری قدرت نفوذ پیدا می‌کند و از قلمروهای سرزمینی عبور می‌کند و از ماهیت ملی تبدیل به ماهیت جهانی و فراملی می‌شوند و افکار بشریت را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حوادث پس از خود را می آفریند.
وی با بیان اینکه رویداد سال 61 هجری قمری و حماسه حسینی از این دست رویدادها است، افزود: تداوم این حماسه‌، بعدها به حماسه‌های بهمن 57 و مقاومت امروز سوریه و یمن و عراق تبدیل شده است، سوری‌ها 7 سال جنگیدند و 9 میلیون نفر از سوریه و عراق و یمن در داخل و خارج کشورشان آواره شدند اما با ایستادگی حماسه آفریدند.
سرلشکرصفوی با تاکید براینکه انقلاب ما شعاعی از حماسه عاشورا بود، تصریح کرد: شهیدان سند حقانیت، صلابت و عامل اقتدار و عزت و بالندگی ایران در طول صدها سال آینده خواهند بود، آن‌ها سند شکست ناپذیری و قدرت منطقه‌ای شدن ایران هستند.
دستیار و مشاورعالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این که درس‌هایی که از دفاع مقدس می‌توان گرفت، اظهارکرد: نخستین درس از دفاع مقدس درس مدیریت در شرایط بحران است ما در آن زمان باید کشور و جنگ را اداره می‌کردیم، در سطح راهبردی امام و مسئولان در صدر کشور و در جنگ فرماندهان برای پیروزی طرح ریزی کردند.
وی افزود: ما بعد از شکست حصرآبادان 12عملیات را طرح ریزی کرده و می‌دانستیم چه زمانی چه عملیاتی انجام دهیم و در آذر ماه سال 60 در عملیات طریق القدس آزادی بستان، فروردین 61 عملیات فتح المبین را انجام دادیم.
سرلشکرصفوی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس و آن زمان ما استراتژی داشتیم و رزمندگان در 9 ماه، 4عملیات و 8 هزار کیلومتر مربع از مناطق اشغالی را آزاد کردند و بیش از 25 هزار اسیر از دشمن گرفتیم، مدیریت بحران را می‌توان در شرایط فعلی با عبرت گیری از زمان جنگ در سطوح مختلف الگو قرار داد.
وی افزود: در زمان جنگ همه عوامل قدرت ملی را به کار گرفتیم هرچند ظرفیت تهدید بالاتر از ظرفیت نیروهای مسلح ارتش و سپاه بود، اما با اذن امام بیش از دو و نیم میلیون نفر مردم از بسیج و جهاد سازندگی راهی جبهه شدند.
دستیار و مشاورعالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: در آن زمان ما 12درصد تولیدات ملی را برای پشتیبانی جنگ گذاشتیم در حالی ‌که صدام 57 درصد منابع ملی کشور را گذاشت، در آغاز جنگ عراق 35 میلیارد دلار ذخیره ارزی داشت و 85 تا 90 میلیارد دلار وام بلاعوض گرفت و در طول جنگ هم حدود 65 میلیارد دلار هزینه کرد، صدام از 16 میلیون جمعیت آن زمان 2 میلیون نفر را با زور به جنگ آورد، در آن زمان حمایت کشورهای بسیاری پشت سر صدام قرار داشت.
وی افزود: در ابتدای جنگ بنده 28 سال داشتم، طرح شکستن حصر آبادان را در اردیبهشت سال 1360 ما در ستاد عملیات جنوب تهیه کردیم و به شورای عالی دفاع در پایگاه هوایی دزفول ارائه کردیم، طرح را بنده ارائه کردم، بنی صدر و مرحوم ظهیر نژاد کمی مخالفت کردند، اما با حمایت قاطعانه مقام معظم رهبری طرح تصویب شد، مرحوم ظهیر نژاد، فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام کرد که بایستی این طرح را لشکر 77 بپذیرد. من و شهید حسن باقری به مدت 3 ماه از اهواز به ماهشهر و ستاد لشکر 77 خراسان می رفتیم تا آنها را قانع کنیم و سرانجام با هماهنگی و وحدت سپاه و ارتش طرح شکستن حصر آبادان انجام شد.
وی افزود: ما در زمان جنگ به جوانان میدان دادیم و به آنها اتکا کردیم، فرماندهان جنگ زیر 30 سال سن داشتند و ما به جوان‌ها اعتماد کردیم و گردان‌‌ها را با فرماندهان جوان تشکیل دادیم.
دستیار و مشاورعالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه جنگ عقلانیت می‌خواست، تصریح کرد: عراقی ها در 19مهر سال 59 از رود کارون دوپل ساختند و داشتند آبادان را محاصره می‌کردند آن‌ها ما را 270 درجه محاصره کرده بودند و راه زمینی نداشتیم.
وی افزود: امام خمینی(ره) در 14 آبان 59 فرمودند حصرآبادان باید شکسته شود، از آن زمان طرح ریزی آغاز شد که از محور دارخوین و فیاضیه این دو پل تصرف شود، یعنی عقبه دشمن را از بین ببریم و دشمن را با تمام تجهیزاتش اسیر کنیم.

** در اقتصاد مقاومتی، کشور باید گفتمان واحد داشته باشد
سرلشکرصفوی گفت: شکستن حصر آبادان یکی از ظرفیت‌های نیروهای جوان بود و ما باید هم اکنون از آن استفاده کنیم، ما در زمان جنگ استراتژی دشمن را فهمیدیم و درمقابل آن راهبرد خودمان را ترسیم کردیم وآنها را شکست دادیم، در زمان جنگ دو گفتمانی نبود و یک گفتمان داشتیم اکنون هم برای اینکه بتوانیم در اقتصاد مقاومتی و عبور از شرایط فعلی پیروز شویم باید یک گفتمان داشته باشیم.
وی افزود: در زمان جنگ مردم به کمک دولت آمدند اکنون هم با مشارکت مردم در اقتصاد می‌توان اقتصاد مقاومتی را شکل داد، هم اکنون بیش از 70 در صد اقتصاد کشور دولتی است و هزینه حقوق و امور جاری دولت بسیار بالا است و دیگر بودجه ای برای توسعه نمی‌ماند، اکنون بدون مشارکت مردم در اقتصاد مقاومتی کار جلو نمی‌رود و اجرایی کردن برنامه ششم بدون حضور مردم انجام نمی‌شود.
وی در ادامه بیان کرد: در زمان جنگ فضای فرهنگی خوبی در کشور و ملت وجود داشت.
سرلشکر صفوی در ارتباط با فضای مجازی نیزگفت: هم اکنون فضای مجازی شمشیر دولبه شده و در آن هم علم و پیشرفت و ارتباطات هست، هم بالاترین تهدید خانواده‌ها و جوانان در آن وجود دارد چرا که یکی از عوامل انحراف جوانان و طلاق همین فضای مجازی است.
دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه با یاری خدا امسال شاهد حضور بیش از20 میلیون نفر از سراسر جهان در اربعین حسینی خواهیم بود، تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی نجات دهنده فرهنگ ما فرهنگ حسینی، حفظ بنیان خانواده و روضه و زیارت عاشورا و حدیث کساء و حضور در مساجد و نمازهای جمعه و معرفت و توسل به ائمه اطهار است.
اجتمام/1193*1724*
تنظیم:حسن حیدری * انتشار: حسین فتح الهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است

امتداد - مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی جلسه با همکاران مدیریت امور استانها و شعب اظهار داشت: در دیدار مقام معظم رهبری با جامعه کار و تولید به مناسبت هفته کارگر، معظم له تاکید مهم بر «جهش تولید با مشارکت مردم» داشتند. نکته مهم و بسیار ارزشمند این جلسات که رهبری عظیم الشان، اولین تعبیر مشارکت مردم را تعاون عنوان نمودند. این تعبیر حکیمانه نشان دهنده وظیفه سنگین ارکان بخش تعاون در سال ۱۴۰۳ است. همچنین فرصتی است تا تعاونگران استعدادها و ظرفیت های بالای بخش تعاون را به اقتصاد ارائه دهند و جایگاه و سهم واقعی خود را در اقتصاد ملی پیدا کنند.
این مقام بانکی تاکید کرد: سال ۱۴۰۲ سال سخت شبکه بانکی بوده است، تکالیف مهم محوله از سوی دولت همراه با محدودیت های درست بانک مرکزی موجب گردید بانکها برای ایفای نقش بهینه خود با دشواری هایی روبرو شوند، در این سال مهم و حیاتی بانک توسعه تعاون بهترین عملکرد دوران را رقم زده است. به جرات می توانیم بگوییم عملکرد سال پیشین برگی زرین در تاریخچه و کارنامه عملکردی بانک بوده است. قطعا نقش واحدهای صف و شعب در این موفقیت ها مهم بوده است و مدیریت امور استانها و شعب نیز به عنوان محوریت راهبری و هماهنگی و نظارت بر واحدهای شعب بسیار ارزشمند و تعیین کننده بوده است.
وی افزود:نقش معاونت استانها و بازاریابی به ویژه مدیریت امور استانها و شعب در حصول دستاوردهای بانک توسعه تعاون تاثیرگذار بوده است. گزارش کامل و جامعی از سوی مدیریت امور استانها و شعب در این جلسه ارائه گردید. مشخص است که حجم بالایی از کار و فعالیت حجیم و متراکم در این مدیریت ساماندهی شده است و پیداست که نظارت و هماهنگی و هم افزایی مفیدی در جریان فرآیندها وجود دارد.
شیخ حسینی تصریح کرد: عملکرد بانک توسعه تعاون از چند بعد و منظر با رشد و شکوفایی فراوان همراه بوده است، در بعد اول در سطح شبکه بانکی، شاخص های عملکردی بانک توسعه تعاون به گونه ای است که به لحاظ رشد مصارف و منابع از میانگین شبکه بانکی بالاتر بوده است. بانک توسعه تعاون به لحاظ تحقق شاخص npl نیز در میان بانکهای کشور در بهترین وضعیت و شرایط است. از بعد تاریخی و در مقایسه با ادوار گذشته عملکردی نیز تمامی شاخص های بانک با رشد و پیشرفت درخشانی همراه بوده است و بانک به لحاظ سودآوری نیز در شرایطی قرار گرفته است که با تداوم این روند، زیان انباشته ناشی از سالهای قبل را نیز جبران می کند.
در این جلسه کریم میرزاخانی معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور استانها و شعب مطالبی را در رابطه با مسئولیت ها و وظایف این معاونت و همکاران مدیریت امور استانها و شعب مطرح نمود. صیاد رحمانپور مدیر امور استانها و شعب نیز گزارشی جامع و کامل در رابطه با عملکرد سال پیشین و برنامه های سال جدید ارائه داد. همچنین روسا و معاونین ادارات و تعدادی از همکاران نیز مطالبی را در جلسه عنوان نمودند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت