Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- همه‌پرسی در كاتالونيای اسپانیا با موافقت احزاب و پارلمان محلی به اجرا در آمد ولی در اقلیم کردستان عراق، پارلمان محلی با زور اسلحه و تهدید تعطیل شده بود؛ مقامات كاتالان بر احترام به اتحاديه اروپا تاکید کردند اما مقامات اقلیم، همسايگان خود به ویژه ایران را تهدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، رضا سراج از فعالان رسانه‌ای در کانال شخصی تلگرامش نوشت: چرا رسانه‌های غربی کاتالان‌ها را جدایی طلب و تجزیه‌طلبی در اقلیم کردستان را استقلال‌خواهی معرفی می‌کنند؟ راز استاندارد دوگانه در رفراندوم اقلیم کردستان عراق و همه‌پرسی كاتالونيای اسپانیا چیست؟

همه‌پرسی در كاتالونيای اسپانیا با موافقت احزاب و پارلمان محلی به اجرا در آمد ولی در اقلیم کردستان عراق، پارلمان محلی با زور اسلحه و تهدید تعطیل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‏مقامات كاتالان بر احترام به اتحاديه اروپا تاکید کردند، اما مقامات اقلیم، همسايگان خود به ویژه ایران را تهدید کردند. امواج ناسيوناليستی و هيجان‌گرایی در کاتالانیا مذموم، اما در اقلیم مظلوميت و کمک به دمكراسى تعبیر می‌شود. با این استاندارد دوگانه، صندوق‌های اخذ رای در کاتالانیا جمع آوری، مردم با خشونت سرکوب و اخبار آن کمتر بازتاب داده می‌شود در حالیکه اخبار همه‌پرسی در اقلیم به صورت گسترده بازنمایی شده و فهم مخاطبین مدیریت ادراک و برداشت می‌گردد.

علت استاندارد دوگانه در رفتار غربی‌ها به ذات لیبرالیسیم بازمی‌گردد. لیبرال دموکراسی در محیط درونی خود به شدت محافظه‌کار و مخالف هرگونه تغییر است اما همواره از نرم‌افزارهایی همچون دموکراسی، حقوق بشر، اصلاحات و... برای تغییر در محیط‌های هدف بهره می‌برد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به نظر بنده نمره‌ای که به سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین داده می‌شود نمره صفر بوده و معتقدم در حوزه ی فرهنگی کار خاصی را در سطح شهر انجام نداده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، بعد از ظهر امروز شنبه در نشست رودررو با مسئولین که با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین در محل سازمان بسیج رسانه برگزار شد گفت: منتخبین مردم در ششمین دوره از مجلس شورای اسلامی به هیچ عنوان رسانه‌گریز نیستند و همواره بر حضور اصحاب رسانه در همه جلسات پارلمان محلی قزوین تاکید دارند.

وی ادامه داد: معتقدم حوزه مدیریت شهری، جای سیاسی‌بازی و باندبازی نیست و اصلی‌ترین هدف این مجموعه را خدمت‌رسانی به مردم قزوین می‌دانم. پارلمان محلی شهر قزوین هیچ محدودیتی برای ارتباط با رسانه‌ها نداشته و ندارد و معتقد است باید همواره پاسخگوی مردم و اصحاب رسانه باشد.

فرمانی با اشاره به تذکر جدی شورای شهر به شهردار قزوین مبنی بر انتصابات مدیران این چنین تصریح کرد: پارلمان محلی در حوزه انتصابات مجموعه مدیریت شهری اختیاری ندارد اما همواره هرکجا که لازم باشد تذکرات جدی را به شهردار داده و خواهد داد.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از اصحاب رسانه استان قزوین مبنی بر اینکه آیا پارلمان شهری در برسی بودجه سالیانه از ظرفیت نخبگان استفاده کرده است این چنین افزود: بنده به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در بررسی بودجه سالانه شهرداری قزوین با بالغ بر 400 نفر از نخبگان و اقشار مختلف مردم بدون هیچ نگاه سیاسی و جناحی مشورت کرده و از نقطه نظراتشان استفاده کرده‌ام.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضعف سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین این چنین تصریح کرد: به نظر بنده نمره‌ای که به سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین داده می شود نمره صفر بوده و معتقدم در حوزه ی فرهنگی کار خاصی را در سطح شهر انجام نداده‌ایم.

فرمانی در پایان تاکید کرد: بنده همواره به ارتباط با همه دستگاه‌های اجرایی استان قزوین تاکید کرده‌ام و از همین رو بدون هیچ واهمه و نگاه پوپولیستی و تبلیغاتی به تعامل با مدیریت ارشد استان پرداخته‌‌ام.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست