Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تحليلگران يمني توان جنگاوري و دفاعي نيروي دريايي يمن را در دنيا منحصر به فرد توصيف و تاکيد کردند، ائتلاف سعودي مي‌داند که در صورت تجاوز به بندر الحديده بنادر و کشتي‌هاي تجاري آنها هدف موشک‌هاي يمني‌ها قرار مي‌گيرد.
به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري فارس وبگاه خبري «المسيره» يمن در يادداشتي به قلم «احمد الهادي» با عنوان « حصار کشي ساحل يمن » به توصيف توان دفاعي و جنگاوري نيروي دريايي يمن پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين يادداشت آمده است: سيد «عبدالملک بدر الدين الحوثي»، رهبرانقلاب يمن در يک سخنراني تاريخي خود از تحولات چشمگير در توانمندي نيروي دريايي يمن خبر داد و آن را نقطه عطفي در مسير مبارزه با متجاوزان و نيروي بازدارنده‌اي در برابر هر گونه حماقتي براي حمله به الحديده و بندر و ساحل آن دانست.
وي تاکيد کرد: مسير دريايي مسير مهم و بي نظيري است و هنوز قدرت بسياري از کشورهاي منطقه به پاي قدرت دريايي يمن نرسيده است، امروز به فضل الهي ملت آزاده يمن از توانمندي مهم و کارآمدي برخوردارند و همين امر تا حد زيادي در به تعويق افتادن حمله دشمن به بندر الحديده، ، تنها معبر انتقال کمک‌هاي انساني براي ميليون‌ها يمني، سهيم بوده است.
الحوثي افزود: نيروهاي متجاوز هر بار که براي حمله به الحديده آماده شدند، يکي از مهم‌ترين موانع پيش روي آنها هدف گرفته شدن ناوهاي دريايي و تخريب شماري از آنها بود وا ما من به شما مي‌گويم که بنادر برخي نيروهاي متجاوز و شريک در حمله به يمن هم در تيررس ما قرار دارد يعني بُرد موشک‌هاي ما تا مساحت زيادي در مرکز درياي سرخ و حتي تا ساحل ديگر آن مي‌رسد و مي‌تواند تا بنادر عربستان را هم هدف بگيرد.
«حصار کشي ساحل يمن»
«علي احمد جاحز»، نويسنده و تحليلگر سياسي يمن در گفت‌وگو با المسيره تاکيد کرد: نيروي دريايي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن با همه عزت و افتخار حماسه تاريخي بي نظيري را در همه تاريخ يمن به ثبت رساندند در حالي که قرن‌ها متجاوزان در حمله به يمن دچار هيچ مشکلي نمي‌شدند و اين يعني در گذشته هنگامي که کشتي‌هاي اشغالگران خود را به ساحل يمن مي رساندند نيروي دريايي يمن وجود نداشت.
وي ادامه داد: پس از گذشت ماه‌هاي متمادي از تلاش دشمن با مدرن‌ترين و مجهز‌ترين تسليحات و ناوگان‌هاي خود براي حمله به الحديده معلوم مي‌شود که نيروي دريايي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن موفق به حصار کشي ساحل يمن شده و آنها را از آتش و تجاوز نيروهاي دشمن مصون نگاه داشتند.
تحليلگر يمني درباره دستاوردهاي نيروي دريايي يمن در سايه تجاوز دشمن گفت: در هيچ جنگ و تجاوزي نشده که نيرويي دريايي به اندازه نيمي از شمار ضرباتي که نيروي دريايي يمن در ساحل غربي اين کشور به دشمن متجاوز وارد کرده، ضربه زده باشد و حتي در هيچ جنگي به اندازه جنگ يمن کشتي‌ها و ناوها به آتش کشيده، نابود و در آب غرق نشده است و اين دستاورد بزرگ و راهبردي براي نيروي دريايي يمن است و ناظران و تحليلگران دنيا بايد به بررسي عوامل رسيدن به اين دستاوردها و رکوردشکني آن توسط يمني‌ها بپردازند.
تهديد الحوثي عليه کشتي‌هاي نفت کش ائتلاف سعودي
جاحز تاکيد کرد: رهبر انقلاب يمن هنگامي که تهديد کرد در صورت تجاوز به الحديده کشتي‌هاي نفتي متجاوزان مورد حمله قرار مي‌گيرد ، به مزاح سخن نگفت، الحوثي مرد قول و عمل است وي بر اساس تجربيات ارزشمندي در اين زمينه سخن مي‌گويد تا قبل از اين شماري ناو و کشتي جنگي متجاوزان هدف گرفته شده ديگر چه مانعي براي حمله نيروي دريايي يمن به کشتي هاي غيرنظامي و نفتکش متجاوزان وجود دارد.
نويسنده يمني ادامه داد: اين پاسخ مشروع به مثابه پاسخي بازدارنده و کوبنده خواهد بود و در واقع دشمن با جديت تمام واقعيت اين تهديد را درک مي‌کند او مي‌داند که چنين اتفاقي امکان‌پذير است و قبلا آن را تجربه کرده است بنابراين تهديدهاي رهبر انقلاب يمن پيامي با تاثيرگذاري آشکار است و کارآمدي آن در همه سطوح بالاست.
ارتقاي چشمگير توان دفاعي و جنگاوري نيروي دريايي يمن
سرهنگ «عزيز راشد»، دستيار سخنگوي ارتش يمن در گفت‌وگو با المسيره ضمن تاکيد بر پيشرفت و مدرنيزه شدن قدرت نيروي دريايي کشورش گفت: امروز نيروي دريايي يمن از ظرفيت قابل توجه موشک‌هاي دوربرد و ميان بر و همچنين فناوري هوشمند در توسعه رادارهاي دريايي مختلف برخوردار است و همين امر دشمن سعودي و آمريکايي را به خشم آورده است.
وي افزود: ناوهاي آمريکايي تصميم به بمباران رادار رهگير را داشتند اما از آنجايي که اين رادار از فناوري‌هاي نويني برخوردار است موفق به اين کار نشدند به گونه‌اي که ناوهاي دشمن با وجود اينکه از قوي‌ترين فناوري‌هاي روز دنيا برخوردارند قادر به پيدا کردن اين رادار نيستند و اين ارتقاي سطح فناوري نظامي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن دشمنان را گيج و مبهوت کرده است.
راشد به نقل از جرايد غربي گفت: نيروهاي دريايي ائتلاف ضد يمن از نزديک شدن به آب‌هاي منطقه‌اي اين کشور هراس شديدي دارند بخصوص که تاکنون 13 ناو و کشتي و جنگي و شمار زيادي از قايق‌هاي جنگي آنها هدف گرفته شده است.
اين مسئول نظامي يمن با اشاره به اظهارات مقاماتي نظامي در آمريکا درباره اينکه نيروهاي دريايي يمن از موشک‌هاي دريايي هوشمندي برخوردارند ، گفت: آمريکايي‌ها از شدت هر گونه رويارويي دريايي با يمني‌ها مطلع هستند.
راشد افزود: سرچشمه اين قدرت يمني‌ها برخورداري آنها از اراده قوي و رهبري شايسته و توانمند است که به آنها توان توسعه و رسيدن به عزت و شرافت داده است، به گونه‌اي که هيچ مانعي آنها را از رسيدن به هدف بازنمي‌دارد .
وي تاکيد کرد: آمادگي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن براي تقابل دريايي با متجاوزان به يکباره حاصل نشده بلکه از پيش در اين زمينه کارهاي زيادي شده بخصوص که رهبري انقلاب يمن اهميت شروع به کار در اين زمينه را درک مي کنند.
حضوري مقتدرانه
دستيار سخنگوي ارتش يمن گفت: نيروي دريايي و گارد ساحلي يمن از طريق حمله مستقيم به ناوها و کشتي‌هاي جنگي يمن توانسته حضور خود را ثبت کند به گونه‌اي که تاکنون 13 ناو را از کار انداخته يا به کلي نابود کرده است که مهم‌ترين آن کشتي سويفت امارات وناو مدينه متعلق به نيروي دريايي عربستان بود.
وي ادامه داد: دشمن سعودي با وجود اينکه امکانات بزرگي اعم از ماهوره، ناو، کشتي، قايق و مدرن ترين سيستم‌هاي رادار آمريکايي برخوردار است اما در برابر اراده و سطح آمادگي فني و علمي قوي نيروي دريايي يمن شکست خورده است.
دستاوردها
«ابراهيم السراجي»، يک روزنامه نگار يمني هم تاکيد کرد: اولين و مهم‌ترين دستاورد نيروي درياي يمن اين است که از نقطه صفر شروع به کار کرد آن هم در شرايطي بسيار پيچيده و دشوار تا به اينجا که امروز رسيده و همچنان هم تجاوز دشمنان ادامه دارد.
وي افزود: همه بايد ساختار ارتش يمن در گذشته را که مورد تعرض توطئه‌هايي متعدد قرار داشت بشناسند بخصوص نيروي دريايي يمن که تنها يک نيروي صوري و فاقد امکانات بود.
السراجي افزود: نيروهاي ارتش و کميته‌هاي مردمي به طور کلي دنيا را با قدرت خود در مقابله با جنگي جهاني که بيش از 13 کشور مجهز به مدرن‌ترين تسليحات در آن شرکت داشتند غافلگير کردند و نيروي دريايي يمن بزرگ‌ترين غيرمنتظره‌هاي يمن شمرده مي‌شود چون در شرايطي به مقابله با کشورهاي متجاوز رفت که امکاناتي در اختيار نداشت.
روزنامه نگار يمني درباره دستاوردهاي نيروي دريايي يمن نيز گفت: نيروي دريايي يمن 12 ناو و يک کشتي جنگي و شمار زيادي قايق‌هاي جنگي دشمن را نابود کرده و اين رقم در تاريخ جنگ‌ها و حتي در تاريخ کشورهاي بزرگي که به جنگ‌هاي دريايي ورود داشتند، بي‌سابقه است.
عوامل پايداري
السراجي عوامل مقاومت نيروي دريايي يمن را بخشي از عوامل مقاومت کلي ملت يمن و بخشي از مقاومت نيروهاي ارتش و کميته‌هاي مردمي در جبهه‌هاي مختلف خواند و گفت: از جمله اين عوامل اراده اسطوره‌اي براي خودسازي در سايه شرايط پيچيده و اعتقاد بزرگ به مظلوميت ملت يمن است.
وي مخالفت ملت يمن با تجاوز اجنبي و اعتقاد به ضرورت دفاع از حاکميت يمن و درک رهبري يمن از خطر تسلط دشمن بر راه‌هاي اتصال اين کشور به دشمن خارجي را از جمله عوامل مقاومت نيروي دريايي يمن برشمرده و گفت: اين اراده و علل و عوامل امتداد انقلاب بزرگ 21 سپتامبر يمن است که همه دشواري‌ها را پشت سر گذاشت و پيروزي غير قابل انتظاري براي دنيا کسب کرد.
روزنامه نگار يمني گفت: ائتلاف دشمن به دنبال ترفندي است تا بدون درگيري بر ساحل غربي يمن و به طور مشخص بندر الحديده مسلط شود چون از ميزان خساراتي را که با شکست در آنجا متحمل خواهد شد باخبر است و مي‌داند چنين امري چهره ائتلاف و جايگاه آن در دنيا را کاملا به هم مي‌ريزد.
«عبدالله مفضل الوزير»، نويسنده و سياستمدار يمني هم در گفت‌وگو با المسيره گفت: تحولات يمن روند پرشتابي گرفت و همين امر دوستان را قبل از دشمنان به حيرت واداشت و در اين بين نيروي دريايي يمن با 2 عنصر غافلگيري و ابتکارهاي خود ممتاز و برجسته شده است.
وي افزود: اگر بخواهيم از ميزان تغييراتي که در نيروي دريايي يمن رخ داده مطلع شويم بايد به آغاز تجاوز عليه يمن بازگرديم زماني که ارتش يمن از لحاظ ساختاري کاملا نابود شده بود و نيروي دريايي آن هم هيچ قدرت قابل ملاحظه‌اي که کشورها بخواهند روي آن حساب کنند برخوردار نبود.
وي افزود: اينجاست که متوجه تحول بي نظير و معجزه گونه مي‌شويم چون نيروي دريايي يمن امروز از قدرت بازدارندگي برخوردار است که آمريکا و همه اذناب آن که از قوي‌ترين و متمکن‌ترين کشورها هستند گيج کرده است .
کارشناسان معتقدند عوامل متعددي موجب شده که دشمن به نيروي دريايي يمن همانند يک کابوس وحشتناک نگاه کند چون با مقاومت اسطوره‌اي خود دشمن را غافلگير کرده و موجب شده ناوگان دريايي دشمن در طول سواحل غربي يمن به کوه آتش مبدل شود.
تحليلگران يمني تاکيد کردند، حماقت حمله احتمالي دشمن به الحديده مسير جديدي را براي پاسخ بازخواهد کرد همان گونه که سيد عبدالملک الحوثي بر آن تاکيد کرد به گونه‌اي که کشتي‌هاي تجاري کشورهاي متجاوز عليه يمن در تيررس موشک‌هاي يمني‌ها قرار خواهند گرفت و اين تهديد عملي مي‌شود چون کسي از حمله به کشتي‌هاي نفتي سخن گفته که مرد قول و عمل است و دشمن به خوبي مي‌داند که الحوثي اگر چيزي بگويد، راست است.
انتهاي پيام/ص
عضويت در کانال تلگرامي بين‌الملل و سياست خارجي فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی MQ-9 در یمن (فیلم) اعتراض خودرویی در استانبول به نسل‌کشی اسرائیل (فیلم) هدیه ویژه یک نیروی قسام به نیروهای مقاومت یمن ، لبنان و عراق (فیلم)

دیگر خبرها

  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد