Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی زمینی سپاه از حضور یگان های زرهی، توپخانه، پیاده و نیز پهپادها و بالگردهای این نیرو در رزمایش مشترک با ارتش عراق خبر داد. آفتاب‌‌نیوز : سردار پاکپور امنیت مرزها را نیاز مشترک ایران و عراق دانست و گفت: رزمایش مشترک نیروهای مسلح ایران و عراق با هدف حصول اطمینان از امنیت مرزهای مشترک در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه برگزاری رزمایش مشترک نیروهای مسلح ایران و عراق که با نام "اقتدار" در مناطق مرزی غرب و شمال غرب کشور آغاز شده است، اظهار داشت: برقراری امنیت پایدار و مطمئن در شرایط کنونی که نظام سلطه و صهیونیسم در پی ناامن سازی منطقه برای پیشبرد اهداف شوم خود هستند ،از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: دو کشور ایران و عراق با داشتن دشمنان مشترک، تضمین امنیت مرزهای طولانی خود برابر تهدیدات را نیازی دائمی و مشترک دانسته و در این راستا برگزاری رزمایش اقتدار در دستور کار نیروهای مسلح دو کشور قرار گرفت.
فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به حضور یگان های زرهی، توپخانه، پیاده و نیز پهپادها و بالگردهای نیروی زمینی سپاه در این رزمایش مشترک که با شرکت یگان‌هایی از ارتش عراق درشمال غرب کشور و مناطق مرزی استان های کردستان و آذربایجان غربی آغاز شده است، تصریح کرد: امنیت مرزها همواره مورد تاکید جدی نیروهای مسلح دو کشور بوده و در حین برگزاری این رزمایش تمرینات مشترکی برای اطمینان بخشی از امنیت مرزها طراحی شده است که به اجرا در خواهد آمد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران سیاست ثابتی در خصوص امنیت مرزهای خود در کشور دنبال می کند که عبارت از مشارکت دادن مردم و ساکنین مناطق مرزی در عرصه امنیت است.
سردار پاکپور مشارکت مردم در امنیت مناطق مرزی و نفوذ ناپذیرسازی مرزها را راهبرد عملیاتی موفق نیروی زمینی سپاه طی سالهای اخیر توصیف کرد و افزود: این موضوع هم در مناطق جنوب شرق و هم در شمال غرب و در هر منطقه ای که این نیرو در آن ماموریت دارد مورد تاکید است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان امنیت مرزها را خواست و نیاز مشترک ایران و همسایگان از جمله عراق دانست و تاکید کرد: استمرار اشراف و تسلط اطلاعاتی بر تحولات مناطق مرزی و پیرامونی از برنامه های عملیاتی پیوسته نیروی زمینی سپاه بوده و تمرین اتصال شبکه اطلاعاتی مردمی و نظامی و امنیتی به یکدیگر در رزمایش ها و از جمله در این رزمایش مشترک مورد نظر قرار دارد.
منبع: سپاه نیوز

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۴۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از ۳ رزمایش نیروهای مسلح ترکیه در ماه جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، نیروهای مسلح ترکیه در ماه جاری میلادی ۳ رزمایش بزرگ را تا ۸ ماه می برگزار خواهند کرد. این رزمایش ها عبارتند از: رزمایش بین المللی ققنوس آنادولو (۷ تا ۱۸ می)، گرگ دریایی (۶ تا ۱۷ می) و رزمایش افس-۲۰۲۴.

رزمایش بین‌المللی آنادولو ۲۰۲۴ با شرکت جمهوری آذربایجان، قطر، لهستان، رومانی، عربستان سعودی و ترکیه در سومین فرماندهی پایگاه جت اصلی قونیه برگزار م ی‌شود.

هدف از این رزمایش، آزمایش و بهبود فرآیند فرماندهی و کنترل در محدوده عملیات امداد و نجات پرسنل، بهبود سطح همکاری بین عناصر گروه عملیات نجات پرسنل و با سایر کشورها در محیط رزمی و تعیین زمینه‌ های همکاری است.

روز رسانه‌ ای این رزمایش که در آن تیم هایی از فرماندهی نیرو، فرماندهی کل ژاندارمری و فرماندهی یگان ویژه و عناصر خارجی در آن شرکت خواهند کرد، ۱۶ ماه می خواهد بود.

رزمایش گرگ دریایی با هدف ارزیابی مدیریت عملیاتی و اثربخشی مدیریت فرماندهی نیروی دریایی و فرماندهی های تابعه آن در مارماریس روی می دهد. یگان‌ هایی از فرماندهی نیروی دریایی، فرماندهی نیروی هوایی و فرماندهی گارد ساحلی ترکیه نیز در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

۱۵ هزار پرسنل در این رزمایش شرکت خواهند کرد که ۱۰۰ کشتی، ۸ زیردریایی، ۳۹ هواپیما، ۱۶ بالگرد، ۲۸ هواپیمای بدون سرنشین، ۷ خودروی دریایی بدون سرنشین، ۲ تیم SAT متشکل از ۸ نفر و ۳ تیم SAS متشکل از ۵ نفر شرکت خواهند کرد.

در چارچوب برگزاری رزمایش افس-۲۰۲۴ پایگاه فرماندهی مشترک و رزمایش آتش میدانی به کمک رایانه، به میزبانی ترکیه، تحت هدایت و مدیریت فرماندهی ارتش دریای اژه، با مشارکت کشورهای دوست و متحد برگزار می شود.

این رزمایش، رزمایشی با بیشترین مشارکت در میان رزمایش‌ های سری EFES خواهد بود که تا به امروز انجام شده است.

کد خبر 6100926

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از ۳ رزمایش نیرو‌های ترکیه در ماه جاری
  • جزئیاتی از ۳ رزمایش نیروهای مسلح ترکیه در ماه جاری
  • ارتش آلمان حضور نظامی در اقیانوس هند و آرام را تقویت می‌کند
  • مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است