Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نشریه آمریکایی گزارش کرد که تلاش دولت آمریکا برای لغو برجام در واقع یک گام رو به عقب در مبارزه با تهران است و ترامپ می‌بایست...ط

 به گزارش بولتن نیوز، نشریه آمریکایی فارین پالسی در گزارشی به تلاش دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای لغو برجام اشاره کرد و گفت که از بین بردن توافق هسته‌ای، یک گام بزرگ رو به عقب در مبارزه با تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش سپس توصیه کرد که آمریکا به جای از بین بردن توافق هسته‌ای ایران 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) می‌بایست گام‌های دیگری برای بررسی افزایش نفوذ ایران بردارد.

نویسنده این گزارش تصریح کرد که عقب‌نشینی از برجام در حال حاضر، به منزوی شدن ایران منجر نمی‌شود بلکه آمریکا را منزوی می‌کند.

طبق این گزارش، اگر دولت ترامپ به سادگی بدون وضع مجدد تحریم‌های مؤثر علیه ایران، از برجام خارج شود، تأثیر این کار کاملاً نمادین است و نتیجه آن این است که آمریکا تنها می‌ماند.

فارین پالسی اینگونه توضیح داد، خروج از برجام بدون اعمال در پیش گرفتن یک اقدام تحریک‌آمیز معقول، تنها موجب برانگیخته شدن حس همدردی جامعه بین‌الملل برای ایران می شود و به احتمال خیلی زیاد توافق را برجای خود حفظ می‌کند.

طبق این گزارش، در صورت عقب‌نشینی ترامپ از برجام، کنگره می‌تواند تحریم‌های واشنگتن را علیه ایران وضع کند اما آمریکا تجارت چندانی با ایران ندارد و تنها راه تنبیه ایران، متقاعد کردن کشورهای اروپایی و آسیایی به قطع روابط تجاری با تهران می‌باشد و بعید است تا زمانی که ایران به برجام پایبند باشد، آنها حاضر به انجام چنین کاری شوند.

فارین پالسی ادامه داد، شاید دولت ترامپ بتواند با گزینه‌های هسته‌ای خود، کشورهای اروپایی را تهدید کند و به آنها هشدار دهد در صورت ورود به بازار تجارت ایران، از بازار آمریکا به بیرون رانده می‌شوند اما تهدید بزرگترین شریک تجاری آمریکا دشوار خواهد بود و ممکن است موجب یک بحران بزرگ در این برهه از زمان شود که روابط ترانس آتلانتیک از قبل تیره است.

فارین پالسی با اشاره به این موارد نوشت که دولت ترامپ می‌تواند بدون پاره کردن برجام، درباره یک معاهده جدید با ایران وارد مذاکره شود یا اینکه علیه آنها وارد جنگ شود.

این گزارش توصیه کرد که علاوه بر تحریم‌هایی که اخیراً علیه برنامه موشکی ایران وضع شده است، دولت ترامپ می‌تواند علیه نفوذ ایران در سوریه و عراق اقداماتی را انجام دهد.

فارین پالسی گزارش کرد که دولت ترامپ سهواً با پایان دادن به کمک‌های «سیا» به معارضان سوریه و بیرون کشیدن ارتش آمریکا از یک ایست بازرسی مهم در جنوب سوریه در نزدیکی مرز عراق، به طور کارآمد زمینه را برای نیروهای تحت حمایت ایران در این کشور فراهم آورد.

این گزارش مدعی شد، ایران هم‌اکنون در آستانه کنترل یک مسیر زمینی از تهران به سمت بیروت است که در واقع امپراطوری جدید پارسی به حساب می آید.

این نشریه آمریکایی ادامه داد، اگر آمریکا واقعاً در خصوص از بین بردن قدرت ایران، جدی بود، به شبه‌نظامیان عراقی و سوری که به مقاومت در مقابل ایران تمایل دارند، کمک می‌‌کرد.

این گزارش توصیه کرد که آمریکا در سوریه می‌تواند از طریق گسترش نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال این کشور و به کارگیری جنجگویان عرب به همراه نیروهای کرد و همچنین حمایت از ارتش آزاد سوریه در غرب و جنوب سوریه، مانع نفوذ ایران شود.

فارین پالسی توصیه کرد که ارتش آمریکا می‌بایست یک نیروی نظامی کارآمد متشکل از تبعیدی‌های سوری در اردن یا ترکیه برای مقابله با نفوذ ایران ایجاد کند.

با اینحال این گزارش در پایان نوشت، مشکل این راهکار این است که مداخله آمریکا در عراق و سوریه افزایش می‌یابد و خطر افزایش تلفات را به همراه دارد و نقش آمریکا در ساخت کشور را به یک نقش هولناک تبدیل می‌کند.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آژانس فرانس پرس امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) از حکم دادگاه نیویورک برای جریمه ترامپ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا در جریان محاکمه اش در نیویورک به دلیل اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه شده است.

قاضی دادگاه نیویورک، امروز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا را به پرداخت ۹ هزار دلار جریمه محکوم کرد و اخطار داد که تداوم نقض ممنوعیت صحبت درباره دادگاه، می‌ تواند منجر به بازداشت او شود.

بر اساس دستور قاضی «خوان مرچان» دونالد ترامپ اجازه ندارد هرگونه حمله کلامی علیه شاهدان، اعضای هیأت منصفه یا کارکنان دادگاه و نزدیکان آن‌ ها انجام دهد.

«مرچان» به ازای هر مورد نقض این دستور، هزار دلار جریمه برای ترامپ در نظر گرفت و دستور داد ۷ نوشته او که «توهین‌ آمیز» بود از شبکه اجتماعی تروث‌سوشال و وب‌ سایت کارزار تبلیغاتی او حذف شود.

قاضی مذکور هنگام صدور این حکم گفت: بدین وسیله، به متهم هشدار داده شد که دادگاه تداوم نقض آگاهانه دستورات قانونی‌ اش را نمی‌ پذیرد و اگر ضروری و مناسب بداند، بازداشت تنبیهی اعمال خواهد کرد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی در سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده است.

کد خبر 6093570

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟