Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: انتظار داشتیم پیش از اینها وزیر علوم مشغول به کار شود؛ حالا با شروع سال تحصیلی مهم است تا هرچه سریع‌تر وزیر آتی علوم معرفی شود.
به گزارش صدای ایران، غلامرضا انصاری در ارتباط با ضرورت معرفی هرچه سریع‌تر وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: لازمه رسیدن به توسعه پایدار، داشتن دانشگاه‌های فعال، نو آور، پویا و تحول گراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: قطعا برای داشتن چنین دانشگاهی باید در راس مدیریت آن که همان وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری است، وزیری حضور پیدا کند که ویژگی‌های لازم را داشته باشد. در واقع وزیری پویا، فعال و توانمند می‌تواند ما را به این جایگاه برساند.
انصاری یادآور شد: متاسفانه دولت یازدهم در شروع کارش برای انتخاب یک وزیر علوم کار آمد با چالش‌های جدی روبه‌رو بود، انتظار داشتیم با توجه به تحولی که در سال ۹۴ در مجلس شورای اسلامی بوجود آمد، دولت جدید با توجه با شعارهای طرح شده توسط ریاست محترم جمهور و با توجه به خواست عمومی دانشجویان، دانشگاهیان و اساتید از این فضای ایجاد شده استفاده کند و وزارت علومی کارآمد شکل دهد؛ اما در نهایت شاهد بودیم که در شروع دولت دوازدهم وزیر علوم معرفی نشد.
وی افزود: دولت همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید باید در معرفی وزیر علوم، جدیت و سرعت بیش‌تری به خرج دهد و هرچه سریع‌تر برای معرفی وزیر جدید به مجلس شورای اسلامی اقدام کند.
انصاری تصریح کرد: به نظر من وزیر پیشنهادی باید دارای چند شاخصه باشد؛ اول آنکه جسارت لازم برای تحول‌خواهی و خود اتکایی در دانشگاه را داشته باشد.دوم آنکه باید برنامه تحول محور داشته باشد، مهم است که در کارنامه وزیر معرفی شده سابقه لازم در این زمینه وجود داشته باشد.
وی در همین راستا گفت: سومین ویژگی اعتقاد به تکثرگرایی سیاسی در دانشگاه‌ها و حاکمیت بخشی و اجازه حرکت پویا به همه اندیشه‌های موجود در سطح دانشگاه‌ها چه دانشجویان و چه هیئت علمی است؛ باید شرایط برای فعالیت همه دانشگاهیان فراهم شود.
این عضو حزب اتحاد ملت گفت: از سوی دیگر وزیر علوم باید قانونمدار و قانونمند باشد و اصول قانونی را بر امیال و تعلقات سیاسی ارجح بداند. وزیر علوم آتی باید تلاش کند دانشگاهی شجاع داشته باشیم که بتواند مقابل کژی‌ها با نسل پویا دانش‌جویان با انگیزه و اساتید مقابله کند.
انصاری گفت: بنابراین وزیر آینده باید با فضای دانشگاهی آشنایی داشته باشد؛ باید دغدغه جنبش دانشجویی داشته باشد حتی باید سوابق دوران دانشجویی‌اش را هم مد نظر قرار داد. ایشان باید تلاش کند زمینه تحلیل و بحث در جوامع دانشگاهی ایجاد شود.
وی سپس گفت: باید شاهد کرسی‌های آزاد اندیشی که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید کردند باشیم؛ وزیر آتی باید شجاعت، جسارت و تحول گرایی را داشته باشد و مقابل رفتارهای فراقانونی در چارچوب قانون ایستادگی کند.
انصاری در پایان گفت: امیدواریم حفظ شأن اساتید، توجه و بها دادن به نسل جوان را در زمان مدیریت او ببینیم. وزیر علوم آینده باید چنین ویژگی‌هایی داشته باشد تا دانشگاه بتواند نیروهای توانمند تربیت کند و باوجود آنها فضا برای توسعه تمام عیار کشور و نظاممان مهیا شود.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور پیام فرستاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور، در پی درگذشت تالم بار نخبه علمی اهل مازندران، زنده یاد سید اسماعیل نصرالهی، در پیامی این ضایعه را به جامعه علمی و فرهنگی استان مازندران و بازماندگان، تسلیت گفت.

طبق روایت فارس، متن پیام وزیر کشور بدین شرح است:

انالله و اناالیه راجعون

مصیبت درگذشت ناگهانی و تالم بار شادروان سید اسماعیل نصرالهی، جوان نخبه ملی و استانی اهل مازندران که برغم معلولیت جسمی، موفقیت مهم کسب رتبه بیست و پنج در زیر گروه علوم انسانی در کنکور سال ۱۴۰۲ را بدست آورد، موجب تاثر و تاسف فراوان اینجانب شد.

به همین مناسبت، مصیبت درگذشت سید اسماعیل نصراللهی و پدر گرامی‌اش، دکتر سید احمد نصراللهی را که در حادثه گاز گرفتگی به مشیت الهی رضایت دادند، به خانواده محترم و معزی، جامعه فرهنگی و علمی و دانش آموزان استان مازندران تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند سبحان برای آن پوینده و رحیل راه علم، آمرزش و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای مادر آن زنده یاد، که در حادثه گازگرفتگی آسیب دیده اند، شفا و صحت کامل مسئلت دارم.

گفتنی است، نخبه جوان اهل ساری که با وجود معلولیت شدید جسمی و حرکتی به موفقیت‌های علمی شاخصی دست یافته بود و پارسال در کنکور سراسری رتبه ۲۵ گروه علوم انسانی را کسب کرده بود، روز جمعه چهاردهم اردیبهشت بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در روستای پاجی از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری همراه پدرش جان باختند.

همچنین به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آمده بود: ساعت ۱۱ روز/جمعه/ خبر مسمومیت سه نفر با گاز منواکسیدکربن در روستای پاجی از درمانگاه روستای محمدآباد به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام و درخواست اعزام بالگرد شد که پیرو این درخواست بالگرد اورژانس به پرواز در آمد.

در این حادثه گازگرفتگی دکتر سید احمد نصراللهی (جراح دندانپزشک) پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره) ساری و فرزندش سید اسماعیل نصراللهی جوان نخبه و دارنده رتبه ۲۵ کنکور سال گذشته رشته علوم انسانی بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی جان باختند.

مادر سید اسماعیل نصراللهی نیز به دلیل مسمومیت با منواکسیدکربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود که با لوله‌گذاری در نای و انتقال سریع به مرکز درمانی امام خمینی(ره)، از مرگ نجات یافت.

زنده‌یاد سید اسماعیل نصراللهی با توجه به معلولیت شدید جسمی حرکتی پارسال پس از موفقیت در کنکور سراسری مورد توجه رسانه‌ها و مسئولان استان و کشور قرار گرفته بود. تا جایی که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پارسال با این جوان نخبه معلول دیدار کرد.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902743

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • تمجید رئیسی از اعتراضات در دانشگاه‌های غربی
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • وزیر کشور پیام فرستاد
  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست
  • پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری
  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول
  • اتباع و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی هرمزگان