Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتانیاهو امروز درباره همه پرسی استقلال کاتالونیا هیچ گونه اظهارنظری نکرد، اما استقلال کردستان را حق مردم این منطقه می‌داند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز درباره همه پرسی استقلال کاتالونیا هیچ گونه اظهارنظری نکرد. به نوشته امروز پایگاه اینترنتی جروزالم پست آرتور مس، رئیس پیشین دولت محلی کاتالونیا سال 2013 به همراه شهردار بارسلونا و یک هیئت تجاری به اسرائیل سفر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این سفر با شیمون پرز، رئیس وقت و یعیر لاپید، وزیر وقت اقتصاد اسرائیل دیدار و گفتگو کرده بود. براساس گزارشی که آن زمان منتشر شد، مَس در دیدار با پرز درباره روند استقلال کاتالونیا با وی گفتگو کرده بود. درباره اینکه پرز در این زمینه چه نظری داشته مطلبی بیان نشده است. رسانه‌های اسپانیا اعلام کردند برخلاف قوانین اما ظاهراً به اصرار مَس، از پرچم اسپانیا در این نشست استفاه نشده بود و این دو مقام در برابر دو پرچم اسرائیل با یکدیگر گفتگو کرده بودند. پس از دیدار با لاپید، خبرگزاری کاتالان به نقل از مَس نوشت: اسرائیل از بسیاری جهات شریک راهبردی کاتالونیا محسوب می‌شود و اینکه هدف از این سفر تقویت همکاری‌ها و حفظ روابط خوب دوجانبه بین اسرائیل و کاتالونیا بوده است. با وجود این سابقه تعامل رژیم صهیونیستی با رهبران کاتالونیا، بنا به گزارش جروزالم پست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز درباره همه‌پرسی استقلال کاتالونیا هیچ گونه اظهارنظری نکرده است. اما آنچه در این میان قابل تأمل است اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی درحالی درباره همه‌پرسی استقلال کاتالونیا هیچ گونه اظهارنظری نکرده که یک ماه پیش از این، از همه ‌پرسی استقلال کردستان عراق حمایت کرده است و آن را حق کرد‌های این کشور دانسته است. این نشانه آشکار دیگری است از سیاست یک بام و دو هوای رژیم صهیونیستی نسبت به تحولات جهان و این پرسش را مطرح میسازد چطور همه ‌پرسی درباره استقلال کردستان عراق حق کرد‌های این کشور است اما همه پرسی استقلال کاتالونیا حق مردم این منطقه نیست. حمایت تل‌اویو از استقلال کردستان درحالی است که آمریکا با وجود رهبری ترامپ بر کاخ سفید حفظ ظاهر کرده و به رهبران کرد عراق توصیه می‌کند از اجرای همه‌پرسی استقلال در شرایط کنونی منطقه منصرف شوند. شایان ذکر است ترکیه، ایران و سوریه مخالفت شدید خود را با استقلال اقلیم کردستان عراق بیان کرده‌اند.ادعا‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره استتقلال کردستان عراق در دیدار با هیاتی از اعضای کنگره آمریکا در 11 شهریور سال جاری بیان شد و موجب شگفتی آگاهان امور نشد، زیرا از سالها پیش مشخص شده که تل‌آویو به طور اصولی از تنش‌آفرینی در منطقه کردستان جانبداری می‌کند. در اورشلیم حتی معلوم شده که این ابراز حمایت تنها لفظی نبوده، بلکه چند تن از شخصیت‌های کرد عراق اخیراً به طور محرمانه از اراضی اشغالی دیدن کرده و تقاضا کرده‌اند که تل‌اویو بکوشد دولت پرزیدنت ترامپ را نیز متقاعد سازد که از مخالفت با برگزاری همه‌پرسی دست بردارد.هرچند رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر کوشیده است در این زمینه اظهار نظر نکند، ولی چند سال پیش نیز نتانیاهو در یک سخنرانی علنی از استقلال کردستان دفاع کرد. همین سخنان در دیدار غیرعلنی نتانیاهو با ۳۳ تن از اعضای جمهوریخواه در مجلس نمایندگان ایالات متحده ماه‌های گذشته بازگو شد، ولی به طور رسمی اعلام نشد.
-----------------------------------------عبدالرضا خلیلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی

مقاومت اسلامی عراق سه‌شنبه شب از حمله پهپادی به بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش ایرنا از المیادین، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس ادامه رویکرد ما در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی، کمک به ساکنان غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی، مجاهدان ما با پهپاد پایگاه یک هدف مهم را در ایلات هدف قرار دادند.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که صدای انفجارهای مهیب در بندر ایلات به گوش رسیده و سامانه پدافندی این رژیم فعال شده است.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی
  • چهارمین حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه رژیم صهیونیستی
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «یاردن» ارتش اسرائیل
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • جنایت زندان دوله‌تو + تصاویر | خود مشاهده کردم که آنان را جلوی کاروان‌های عروسی سر می‌بریدند...
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • رویکرد دوگانه رسانه‌های بیگانه