Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-03@22:25:47 GMT

واکنش الازهر به همه پرسی اقلیم کردستان

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۲۴۶۵۷

واکنش الازهر به همه پرسی اقلیم کردستان

به گزارش پارس نیوز،

به نقل از السومریه نیوز، الازهر مصر، روز دوشنبه بیانیه‌ای درباره همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق صادر کرد.

در این بیانیه آمده است که درخواست‌های جدایی طلبانه، نقشه‌های استعمارگران برای تجزیه کشورهای عربی و اسلامی بر اساس طایفه و نژاد را محقق می‌کند.

الازهر در این بیانیه همچنین بر تمامیت ارضی عراق تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الازهر تاکید کرد که چنین درخواست‌هایی به افزایش اختلاف بین امت عربی و اسلامی منجر می‌شود.

الازهر در بخش دیگری از این بیانیه ضمن ابراز تاسف از انتشار برخی اخبار از سوی رسانه‌ها مبنی بر اهتزاز پرچم رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق هنگام برگزاری همه‌پرسی، تاکید کرد: این امر نشان می‌دهد که دست‌هایی پنهان برای تحقق این طرح جدایی طلبانه، در کار است.

الازهر همچنین از همه مردم عراق خواست که به منظور حفظ وحدت کشورشان که همیشه الگویی برای همزیستی مسالمت‌آمیز بین مذاهب و نژادهای مختلف بوده است، با هم متحد شوند.

همه پرسی غیر قانونی جدایی اقلیم کردستان سوم مهرماه گذشته در حالی برگزار شد که این اقدام یکجانبه از سوی دولت مرکزی عراق، کشورهای منطقه و بین‌المللی و مجامع جهانی مورد انتقاد قرار گرفته و بر غیر قانونی بودن آن تاکید شده است.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمان الصادقون تاکید کرد که سخنان «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد به مثابه مداخله آشکار این کشور در امور داخلی عراق است.

وی افزود: باید فوراً یک موضع گیری ملی یکپارچه علیه سفیر آمریکا و اخراج وی از عراق اتخاذ شود.

الصالحی تصریح کرد: رومانسکی به شدت شأن عراق، ملت و دولت این کشور را پایین آورده است. ما نسبت به پیامدهای تحرکات سفیر آمریکا بر حاکمیت عراق هشدار می دهیم.

«عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی نیز روز گذشته تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

پیشتر نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه تصویب قانون مبارزه با فحشاء دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

کد خبر 6094024

دیگر خبرها

  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • مقاومت عراق از حمله به اهدافی در فلسطین اشغالی خبر داد
  • النجباء: مقاومت عراق بانک اهداف بزرگی دارد
  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش
  • کنعانی: بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود