Web Analytics Made Easy - Statcounter

درباره برگزاری مراسمهای سوگواری در دهه اول محرم و روز عاشورا در کربلای معلی اظهار کرد: مراسمهای دهه اول ماه محرم و روز عاشورا با شکوه بسیار فراوانی در کربلای معلی، بین الحرمین و صحنهای مطهر برگزار شد.

وی با بیان اینکه در شب اول ماه محرم پرچمهای قرمز رنگ گنبدهای حسینی و عباسی به احترام ایام سوگواری سید و سالار شهیدان به پرچم مشکی رنگ تغییر یافت، گفت: علت نصب پرچمهای قرمز رنگ به این دلیل است که اعراب اعتقاد دارند اگر کسی کشته شود و انتقام خونش گرفته نشود بر بالای مزار او پرچم قرمز رنگ نصب می‌کنند بنابراین بر فراز گنبد مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) نیز پرچمهای قرمز رنگ افراشته شده است که البته همه ساله در ایام محرم نیز به رنگ مشکی در می‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرکنسول ایران در کربلای معلی با بیان اینکه از روزهای اول محرم موکبهای عزاداری در شهر کربلا و اطراف بین الحرمین و خیابانهای منتهی به حرم برپا شد، گفت: موکبها از نخستین روزها فعالیت خود را آغاز کردند که اوج پذیرایی نیز در روزهای نهم و دهم بود که تمامی عاشقان اهل بیت(ع) به هر طریقی از زائران پذیرایی می‌کردند.

حسینیان تصریح کرد: از اکثر شهرهای عراق، کربلای معلی و کشورهای مختلف زائران برای زیارت اهل بیت و سید و سالار شهیدان حضور یافته بودند و جمعیت به حدی بود که گفت می‌شود در روز عاشورا بیش از سه میلیون نفر در کربلا حضور یافتند؛ طبق برآوردها از میان این جمعیت در مجموع حدود 100 هزار زائر ایرانی در مراسمهای روزهای گذشته شرکت کردند.

وی، حال و هوای روز عاشورا را وصف ناشدنی دانست و تصریح کرد: در این تمامی بین الحرمین با نور قرمز رنگ و موکتهای به رنگ قرمز تزیین شده بود و سیل عظیم جمعیت به همراه دسته‌های عزاداری بر سروسینه زنان برای سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش گریستند.

سرکنسول ایران در کربلای معلی حرکت دسته طویریج در روز عاشورا را بسیار مهم و زیبا دانست و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های عاشورا حرکت دسته بسیار طویل و بزرگ طویریج است؛ طویریج منطقه‌ای در اطراف کربلا است که عده‌ای از عاشقان اهل بیت در روز عاشورا و بعد از نماز ظهر به صورت حروله کنان(دوان دوان) از این منطقه به سمت بین الحرمین و حرمهای مطهر حرکت می‌کنند و به عزاداری باشکوهی می‌پردازند.

به گفته حسینیان، بنابر پیش‌بینی‌ها حدود دو میلیون نفر از عاشقان اهل بیت(ع) دیروز با همراهی این دسته حضور یافته و عزاداری کردند که جلوه‌ای بسیار حزن انگیز و زیبا داشت.

وی توضیح داد: مراسمهای روز عاشورا و شام غریبان با حضور سیل عظیم جمعیت برگزار شد و رفته رفته کربلای معلی خلوت می‌شود و همه آماده اربعین حسینی خواهیم شد.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر

عشق و ارادت به امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) حد و مرز نمی‌شناسد و عاشقان آن حضرت برای ادای احترام از هیچ اقدامی فروگذاری نمی‌کنند؛ در همین در راستا خادم الشهدای استان هرمزگان در چایخانه حرم مطهر رضوی میزبان زائران شدند و از آنها پذیرایی به عمل آوردند.

شهروندخبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

منبع: شهروندخبرنگار - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

راه اندازی چایخانه امام رضا (ع) در کاشان به مناسبت ایام زیارتی مخصوص + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • فیلم| ظهر بارانی در حرم مطهر امام رضا (ع)
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)