Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر دوشنبه در دیدار ژنرال «خلوصی آکار» رییس ستاد ارتش ترکیه، با اشاره به روابط رو به گسترش ایران با ترکیه به عنوان کشوری دوست و برادر در منطقه، گفت:‌ امروز مناسبات سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی دو کشور در سطح خوبی قرار دارد و باید تلاش کنیم تا همکاری‌های نظامی و دفاعی فی‌مابین نیز همتراز با آن توسعه یافته و تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهور با بیان اینکه ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مسلمان و ریشه دار در منطقه، با تهدیدات مشترک منطقه‌ای از جمله تروریسم، ناامنی و بی‌ثباتی روبرو هستند، گفت: باید برای رفع این تهدیدات و در راستای منافع مشترک، روابط و همکاری‌های همه جانبه تهران -آنکارا گسترش یابد.

روحانی با تأکید بر اینکه اراده دو دولت ایران و ترکیه بر تقویت مناسبات و همکاری‌های نیروهای مسلح دو کشور است، گفت: نیروهای مسلح ایران و ترکیه می‌توانند با توسعه همکاری‌ها و انتقال تجربیات، در بخش‌های مختلف،روابط سازنده‌ای را در راستای رفع تهدیدات منطقه‌ای سامان دهند.

رییس جمهور مبارزه با تروریسم و حفظ مرزهای جغرافیایی در منطقه را از مهم‌ترین اهداف دو کشور در توسعه همکاری‌ها و روابط دانست و گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم و لنگر ثبات در منطقه‌، هرگاه در کنار هم باشند، تأثیرگذاری و نقش آفرینی بهتری در راستای حل و فصل مسایل منطقه‌ای خواهند داشت.

روحانی با تأکید بر ضرورت تلاش در راستای تقویت دولت‌های مرکزی در عراق و سوریه، برای یکپارچگی سرزمینی، مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات در منطقه و عدم هرگونه تغییر در مرزهای جغرافیایی، افزود: هر گونه بر هم خوردن ثبات در مرزهای جغرافیایی به گسترش ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه خواهد انجامید.

ژنرال «خلوصی آکار» رییس ستاد ارتش ترکیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس جمهور کشورمان، گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو قدرت مهم در منطقه می‌توانند با توسعه همکاری‌ها و روابط، نقش مؤثری در ایجاد ثبات و آرامش در منطقه ایفا کنند.

رییس ستاد ارتش ترکیه گروه‌های تروریستی را مانع بزرگی در مسیر ایجاد ثبات و آرامش منطقه دانست و اظهار داشت: ترکیه نسبت به تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق احترام قائل است و آمادگی دارد تا در راستای مبارزه با تروریسم و بی‌ثباتی همکاری‌های خود را با کشورهای دوست بویژه ایران گسترش دهد.

خلوصی آکار با اشاره به ضرورت توسعه مناسبات و همکاری‌های ایران و ترکیه، خواستار گسترش روابط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با ارتش ترکیه در زمینه‌های مختلف از جمله مبارزه با قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و تأمین امنیت در منطقه شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۶۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،  سردار احمد علی گودرزی در دهمین اجلاس مرزی که با حضور سرتیپ ستاد دریایی "شیخ مبارک علی الصباح" فرمانده گارد ساحلی کویت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم جمهوری اسلامی ایران توسعه دیپلماسی با کشورهای همسایه است و در این راستا روابط ۲ کشور دوست و مسلمان ایران و کویت بسیار حسنه ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چنین نشست هایی برای ارتقاء امنیت مرزی ۲ کشور ضروری است، افزود: از حسن همکاری مسئولان مرزی کشور کویت در رهایی و آزادی تعدادی از صیادان به دلیل نداشتن آشنایی به قوانین و مقررات و وجود امواج دریا وارد آب های سرزمینی کشور کویت شدند، قدردانی کرد.

این مقام ارشد مرزبانی با تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان در مرزهای دریایی مشترک بیان داشت: اجرای گشت های همزمان در دریا، تبادل اطلاعات و تجربیات، مقابله با قاچاق و ترددهای غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

سردار گودرزی با اشاره به ۲۷۰۰ کیلومتر مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک دریایی با کشور کویت دارد که با اقدامات مرزبانان ۲ کشور در سال های گذشته مرزها بسیار امن بوده است.

وی با اشاره به شهادت تعدادی از مرزبانان ایران در مقابله با قاچاق مواد مخدر، تصریح کرد: تبادل اطلاعات یکی از موثرترین مولفه ها در برخورد و مقابله با قاچاقچیان است که با استفاده از تجهیزات فنی پیشرفته می توان این پدیده شوم را مهار کرد.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان نشست دیپلماسی مرزی با همتای کویتی بر برخورد قاطع مرزبانان ۲ کشور با قاچاقچیان، تداوم برگزاری اجلاس سالیانه، امدادرسانی به شناورها و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان در مرزهای مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است