Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس‌ جمهور کشورمان، ايران و ترکيه را لنگر ثبات در منطقه دانست و از گسترش و تقويت همکاريهاي دفاعي تهران – آنکارا استقبال کرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، حجت‌الاسلام حسن روحاني عصر دوشنبه در ديدار ژنرال «خلوصي آکار» رييس ستاد ارتش ترکيه، با اشاره به روابط رو به گسترش ايران با ترکيه به عنوان کشوري دوست و برادر در منطقه، گفت:‌ امروز مناسبات سياسي، اقتصادي و بين‌المللي دو کشور در سطح خوبي قرار دارد و بايد تلاش کنيم تا همکاري‌هاي نظامي و دفاعي في‌مابين نيز همتراز با آن توسعه يافته و تقويت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس جمهور با بيان اينکه ايران و ترکيه به عنوان دو کشور مسلمان و ريشه دار در منطقه، با تهديدات مشترک منطقه‌اي از جمله تروريسم، ناامني و بي‌ثباتي روبرو هستند، گفت: بايد براي رفع اين تهديدات و در راستاي منافع مشترک، روابط و همکاري‌هاي همه جانبه تهران -آنکارا گسترش يابد.
روحاني با تأکيد بر اينکه اراده دو دولت ايران و ترکيه بر تقويت مناسبات و همکاري‌هاي نيروهاي مسلح دو کشور است، گفت: نيروهاي مسلح ايران و ترکيه مي‌توانند با توسعه همکاري‌ها و انتقال تجربيات، در بخش‌هاي مختلف، روابط سازنده‌اي را در راستاي رفع تهديدات منطقه‌اي سامان دهند.
رييس جمهور مبارزه با تروريسم و حفظ مرزهاي جغرافيايي در منطقه را از مهم‌ترين اهداف دو کشور در توسعه همکاري‌ها و روابط دانست و گفت: ايران و ترکيه به عنوان دو کشور مهم و لنگر ثبات در منطقه، هرگاه در کنار هم باشند، تأثيرگذاري و نقش آفريني بهتري در راستاي حل و فصل مسايل منطقه‌اي خواهند داشت.
روحاني با تأکيد بر ضرورت تلاش در راستاي تقويت دولت‌هاي مرکزي در عراق و سوريه، براي يکپارچگي سرزميني، مبارزه با تروريسم و ايجاد ثبات در منطقه و عدم هرگونه تغيير در مرزهاي جغرافيايي، افزود: هر گونه بر هم خوردن ثبات در مرزهاي جغرافيايي به گسترش ناامني و بي‌ثباتي در منطقه خواهد انجاميد.
ژنرال «خلوصي آکار» رييس ستاد ارتش ترکيه نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با رييس جمهور کشورمان، گفت: ايران و ترکيه به عنوان دو قدرت مهم در منطقه مي‌توانند با توسعه همکاري‌ها و روابط، نقش مؤثري در ايجاد ثبات و آرامش در منطقه ايفا کنند.
رييس ستاد ارتش ترکيه گروه‌هاي تروريستي را مانع بزرگي در مسير ايجاد ثبات و آرامش منطقه دانست و اظهار داشت: ترکيه نسبت به تماميت ارضي همه کشورهاي منطقه از جمله سوريه و عراق احترام قائل است و آمادگي دارد تا در راستاي مبارزه با تروريسم و بي‌ثباتي همکاري‌هاي خود را با کشورهاي دوست بويژه ايران گسترش دهد.
خلوصي آکار با اشاره به ضرورت توسعه مناسبات و همکاري‌هاي ايران و ترکيه، خواستار گسترش روابط نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با ارتش ترکيه در زمينه‌هاي مختلف از جمله مبارزه با قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و تأمين امنيت در منطقه شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند