Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بسیج اساتید خراسان رضوی با جدیت برای حل مسائل کلان اقتصاد خراسان رضوی ورود کند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله سیداحمد علم الهدی عصر امروز در دیدار با مسئولان بسیج اساتید و روسای دانشگاه‌های خراسان رضوی اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که میزان رشد اجتماعی اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های ما بر بسیاری از دانشگاه‌هایی که در مسائل جهانی نیز سیاستگذار هستند بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: باید حساسیت دانشگاهیان و دانشجویان ما نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی افزایش پیدا کند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به وظیفه خطیر بسیج اساتید تصریح کرد: رسالت عمده بسیج اساتید علاوه بر بسیج دانشجویی، فراهم کردن امکان تضارب افکار و اندیشه در دانشگاه است؛ در دانشگاه‌های غرب، حرف رسانه‌های استکباری غربی در دانشگاه‌ها بیان می‌شود که آن را به‌عنوان حقیقت مطلق می‌گیرند و دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فضای اجتماعی دانشگاه‌ها توسط متدینین پر شود، افکار انحرافی امکان جولان پیدا نمی‌کنند؛ مشکلاتی در دانشگاه‌ها منجر به برخوردهای سیاسی می‌شود، براساس سلیقه و یا براساس تلقین‌های سوء بیرون دانشگاه‌ها است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با ضعیف خواندن وضعیت اقتصاد کلان در خراسان رضوی ادامه داد: اگر بسیج اساتید با جدیت وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شود و مسئله اشتغال فارغ‌التحصیلان را طی برنامه‌ریزی صحیح پیش ببرد، اگر این مهم محقق شود اقتصاد کلان در استان توسعه پیدا کرده و دغدغه اشتغال نیز کمرنگ می‌شود.

آیت الله علم الهدی افزود: بسیج اساتید همچنین می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های آستان قدس و ارتباط با معاونت علمی این آستان مقدس و بهره گیری از برنامه اقتصاد مقاومتی وارد عرصه شده و برای اشتغال فارغ التحصیلان هم اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه به همت تولیت آستان قدس رضوی، معاونت علمی تأسیس‌شده که با هماهنگی بین آموزش عالی استان و معاونت علمی آستان قدس رضوی، بخشی از مسئله اشتغال نیز جبران شود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه نباید فضای آزادی اندیشه و تضارب آراء در دانشگاه را با فضای بی بندوباری متمایز دانست ادامه داد: تضارب افکار، بیان نظر و اندیشه باید در زمان و مکان خاص خود انجام گیرد.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: اندیشمندان و نخبگان باید در ارائه نظر، فکر و اندیشه خود در فضای دانشگاه احساس امنیت کنند تا اندیشه خود را ابراز کنند البته اگر بناست در دانشگاه موضوع سیاسی مطرح شود، باید در موقعیت مناسب خود مطرح شود.

وی در تحلیل وضعیت فرهنگی دانشگاه‌های خراسان رضوی نیز بیان کرد: فضای فرهنگی دانشگاه‌های مشهد نسبت به سایر فضاهای دانشگاهی منظم‌تر است و بسیاری از چالش‌های فرهنگی که در دیگر دانشگاه‌ها دیده می‌شود، در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان به چشم نمی‌خورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران برای حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل، امروز شنبه بعد از نماز ظهر جلوی سردر دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نمازگزاران مسجد دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر، به جمع تجمع‌کنندگان می‌پیوندند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، بسیج اساتید، بسیج کارکنان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و سایر تشکل‌های دانشگاه تهران از دانشگاهیان برای حضور در این تجمع دعوت کردند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان ضد صهیونیستی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان  آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد