Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – حمله مسلحانه يکشنبه شب فردي مسلح به جمعيتي که براي شرکت در جشنواره موسيقي در شهر لاس وگاس در ايالت نواداي آمريکا گردآمده بودند و دستکم 58 قرباني گرفت، مرگبارترين حادثه تيراندازي و کشتار گروهي در تاريخ ايالات متحده، از پايان جنگ دوم جهاني تاکنون به شمار مي رود.

به گزارش دوشنبه شب ايرنا به نقل از شبکه خبري سي ان ان، فهرست 10 حادثه تيراندازي و کشتار گروهي مرگبار که در يک روز از سال 1949 تاکنون در ايالات متحده رخ داده، به اين شرح است:
1- جشنواره موسيقي محلي، دستکم 58 کشته:
يک فرد مسلح 64 ساله به نام استفن پدک در اول اکتبر 2017 (نهم مهر ماه) از طبقه سي و دوم ساختماني به سوي جمعيت بالغ بر 30 هزار نفري که براي شرکت در يک جشنواره موسيقي محلي گرد آمده بودند، تيراندازي کرد و دستکم 58 تن را کشت و بيش از 515 نفر را زخمي کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پليس گفته است که اين فرد مسلح خودکشي کرده است.
2- باشگاه شبانه پالس، 49 کشته:
عمر صديق متين 29 ساله در 12 ژوئن 2016 با تيراندازي درون يک باشگاه شبانه همجنس بازان در اورلاندو، دستکم 49 نفر را کشت و بيش از 50 تن را زخمي کرد. وي در عمليات ماموران پليس براي رهاسازي گروگان هاي درون اين باشگاه، هدف قرار گرفت و به قتل رسيد.
3 - ويرجينياتک، 32 کشته:
سونگ – هوي چو دانشجوي 23 ساله در 16 آوريل 2007 با تيراندازي در 2 مکان در محوطه دانشگاه ويرجيناتک در بلکسبرگ، 32 نفر را کشت و شمار نامشخصي را زخمي کرد و خود بر اثر خودکشي، جان سپرد.
4 - سندي هوک، 27 کشته:
آدام لانزا 20 ساله در 14 دسامبر 2012 ميلادي، 20 کودک 6 و هفت ساله و 6 بزرگسال، کارکنان و آموزگار دبستان سندي هوک در نيوتاون کانتيکات را به قتل رساند و سپس خودکشي کرد.
5 - رستوران لوبي، 23 کشته:
جرج هنارد 35 ساله در 16 اکتبر 1991 در کيلين ايالت تگزاس، وانت خود را به ديوار يک رستوران کوبيد و وارد آن شد. وي پس از خروج از خودرو، شروع به تيراندازي به سوي افراد حاضر در آن مکان کرد و 23 نفر را کشت و سپس خودکشي کرد.
6 - فروشگاه مک دونالدز در سن ايسيدرو، 21 کشته:
جيمز هوبرتاي 41 ساله در 18 ژوئيه 1984 مسلح به يک قبضه مسلسل يوزي، يک تفنگ ساچمه اي و يک اسلحه کمري، 21 کودک و بزرگسال را در فروشگاه غذاهاي آماده مک دونالد به قتل رساند. يک تک تيرانداز پليس، هوبرتاي را يک ساعت پس از شروع اين حمله، به ضرب گلوله کشت.
7 - دانشگاه تگزاس، 18 کشته:
چارلز جوزف ويتمن تفنگدار پيشين ارتش آمريکا با تيراندازي از برج دانشگاه تگزاس در آستين، 16 نفر را کشت و دستکم 30 تن ديگر را زخمي کرد. ويتمن همچنين در همان روز مادر و همسرش را به قتل رسانده بود.
8 - سن برناردينو، 14 کشته:
يک زوج به نام هاي سيد رضوان فاروق و تشفين مالک به سوي گردهمايي کارمندان در مرکزي در سن برناردينو تيراندازي کرده و 14 تن را کشتند و بعدا در جريان تيراندازي متقابل با ماموران پليس، جان خود را از دست دادند.
9 - ادموند اوکلاهما، 14 کشته:
پاتريک هنري شريل پستچي پاره وقت در 20 اوت 1989 در ادموند اوکلاهما مسلح به سه قبضه سلاح کمري و تپانچه، در مدت 10 دقيقه 14 کارگر پست را کشت و سپس با شليک گلوله به سرش خودکشي کرد.
10- فورت هود، 13 کشته:
نزال مالک حسن سرگرد نيروي زميني ارتش آمريکا در پنجم نوامبر 2009 با تيراندازي در فورت هود تگزاس، 13 تن کشت و 32 تن ديگر را زخمي کرد. وي بعدا دستگير، محاکمه و به اعدام محکوم شد.
شبد**اروپام**1486**1010
ترجمه و تنظيم: محسن شريفي**انتشار:حسن معظمي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته، سه هفته قبل از رای‌گیری در منطقه آنانتنگ پونچ در جامو و کشمیر، تروریست‌ها به کاروان نیروی هوایی هند (IAF) حمله کردند، در این تهاجم یک سرباز جان باخت و چهار نفر زخمی شدند.

پونچ بخشی از حوزه انتخابیه پارلمانی آنانتنگ-راجوری است که در مرحله ششم در ۲۵ می (۵ خرداد) به پای صندوق های رای می رود.

مقامات محلی گفتند: چهار تروریست در شامگاه شنبه به سمت خودروهای نیروی هوایی ارتش هند تیراندازی و پنج پرسنل امنیتی را زخمی کردند و یکی از سربازان در یک بیمارستان جان باخت.

نیروی هوایی هند اعلام کرد پس از این حمله، عملیات جست‌وجو و تحقیقات در منطقه توسط واحدهای نظامی محلی در حال انجام است و مسیر عبور نیروهای نظامی امن شده است.

این حمله تروریستی حوالی ساعت ۶:۱۵ بعد از ظهر زمانی رخ داد که نیروها از جرانوالی به ایستگاه نیروی هوایی باز می‌گشتند.

مقامات مظنون به دست داشتن در این حمله، همان گروه تروریستی هستند که در ۲۱ دسامبر سال گذشته (۳۰ آذر ۱۴۰۲) به نیروهای هندی حمله کرده و چهار سرباز را کشته و سه نفر را دیگر را مجروح کرده بودند.

مقامات هندی گفتند: گمان می رود که تروریست‌های مسلح به تفنگ های تهاجمی AK، به جنگل های مجاور فرار کرده باشند. نیروهای کمکی ارتش و پلیس به منطقه اعزام، عملیات جست‌وجو و محاصره گسترده برای ردیابی و خنثی سازی تروریست ها آغاز شده و تا کنون تماسی با تروریست های فراری صورت نگرفته است.

منطقه مرزی پونچ به همراه راجوری در مجاورت آن، دو سال گذشته شاهد حملات تروریستی بزرگ بوده است که نشان دهنده بازگشت فعالیت های تروریستی به منطقه‌ای است که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۱ آرام بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چاقوکشی در بیمارستانی در چین/ ۲۳ نفر کشته و زخمی شدند!
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • تصادف در محور فارس به یاسوج با ۶ کشته و زخمی
  • تیراندازی در نیویورک؛ ۱ نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند
  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند