Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با ورود کميته اخلاق فدراسيون فوتبال به پرونده حکم فيفا درباره محروميت مهدي طارمي و باشگاه پرسپوليس، بر اساس اعلام منابع خبري موثق خبري 6 نفر بايد با حضور در کميته اخلاق درباره علت صدور اين حکم توضيحات شفاف ارائه بدهند.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشي ميزان، با ورود کميته اخلاق فدراسيون فوتبال به پرونده حکم فيفا درباره محروميت مهدي طارمي و باشگاه پرسپوليس، بر اساس اعلام منابع خبري موثق خبري 6 نفر بايد با حضور در کميته اخلاق درباره علت صدور اين حکم توضيحات شفاف ارائه بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهاجم پرسپوليس در اقدامي غير منتظره در تابستان سال گذشته به ترکيه رفت و با باشگاه ريزه اسپور ترکيه قراردادي امضا کرد. او البته در کمال حيرت پس از چند روز از تصميم خود منصرف شد و بدون اينکه قرارداد خود با باشگاه ترکيه‌اي را فسخ کند به تهران برگشت و قرارداد جديدي با باشگاه پرسوليس امضا کرد.
اين اقدام غير حرفه‌اي آقاي گل دو فصل اخير فوتبال ايران طبق پيش بيني‌ها با شکايت ريزه اسپور همراه شد و در نهايت هم پس از گذشت بيش از يک سال از طرح شکايت باشگاه ترکيه‌اي از طارمي و پرسپوليس، فيفا جکم پرونده را صادر کرد و بر اين اساس مهدي طارمي چهار ماه از حضور در ميادين محروم شد. باشگاه پرسپوليس هم از فعاليت در دو پنجره نقل و انتقالاتي با حکم فيفا محروم خواهد بود. البته طارمي و پرسپوليس به صورت مشترک بايد جريمه 780 هزار يورويي مندرج در اين حکم را هم به باشگاه ترکيه‌اي پرداخت کنند.
در چنين شرايطي اخيرا در رسانه‌ها خبري منتشر شده مبني بر اينکه ريزه اسپور در حال جمع آوري مدارک بيشتر در پرونده شکايت از طارمي و پرسپوليس است تا بتواند امتياز‌هاي بيشتري هم بگيرد. برخي شايعات غير رسمي حکايت از اين مساله دارد که باشگاه ترکيه‌اي در نظر دارد مقدماتي را فراهم کند که طارمي به اين تيم بازگردد. البته همان طور که اشاره شد اين خبر غير رسمي است و هنوز از طرف هيچ کدام از افراد حقيقي و حقوقي مرتبط با پرونده تاييد نشده است.
کميته اخلاق فدراسيون فوتبال با توجه به آبروريزي بزرگ و ضربه‌اي که به وجهه فوتبال ايران به خاطر جزئيات اين پرونده در مراجع بين المللي وارد شد، مهدي طارمي و مديران باشگاه پرسپوليس را براي بررسي زواياي پنهان اين اتفاق عجيب احضار کرده است.
در اين رابطه مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال چند روز قبل در مصاحبه‌اي به صورت رسمي اعلام کرد در پرونده محروميت مهدي طارمي، پاي افراد ديگري هم به پرونده باز شده است و اين فقط مهدي طارمي نيست که بايد در کميته اخلاق حاضر شود.
بر همين اساس و طبق اعلام يک منبع آگاه در فدراسيون فوتبال، به جز مهدي طارمي، وکيل اين بازيکن که از ابتداي حضور او در ترکيه و سپس بازگشت از اين کشور و قرارداد دوباره با پرسپوليس کار‌هاي مربوط به اين مهاجم را انجام مي‌داد يکي از افرادي است که بايد در کميته اخلاق نسبت به اين بحران بزرگ پاسخگو باشد.
مسئولان باشگاه پرسپوليس هم البته به خاطر بي توجهي به قوانين بين المللي، تحريک طارمي به فسخ قرارداد و بازگشت به تهران و از همه مهم‌تر تنظيم قرارداد جديد با تاريخ غير واقعي پايشان در اين پرونده باز شده است، با توجه به جريمه مالي سنگين و محروميت از دو پنجره نقل و انتقالاتي، بايد در کميته اخلاق توضيحات خود را ارائه بدهند. به اين ترتيب طبق شنيده‌ها وکيل حقوقي باشگاه پرسپوليس، مسوول نقل و انتقالات و مسوول روابط بين الملل و شايد علي اکبر طاهري در جلسه رسيدگي به پرونده شرکت خواهند کرد.
حسين هدايتي و يا نماينده‌اش هم که افشاگري او درباره پرداخت يک ميليارد و 150 ميليون توماني‌اش به مهدي طارمي براي فسخ قرارداد با جنجال بسيار بزرگي در محافل ورزشي همراه شد، بايد درباره چرايي پرداخت اين پول و اتفاقات تابستان سال گذشته در پروسه بازگشت طارمي بايد به سوالات قاضيان کميته اخلاق پاسخ بدهند.
محمدعلي کالکسان ايجنت رابط اين نقل و انتقال و واسطه‌هايي هم که مهاجم پرسپوليس را مجاب کردند به ترکيه بروند و هماهنگي‌هاي لازم براي عقد قرارداد طارمي با ريزه اسپور را انجام دادند ديگر نفراتي هستند که به عوان افراد مرتبط با پرونده به کميته اخلاق بايد بروند که شنيده مي‌شود در صورت اثبات تخلف و کارشکني آن‌ها در اين پرونده با محروميت از فعاليت و ارتباز با فوتبال ايران رو به رو شوند!
کميته اخلاق فدراسيون فوتبال به صورت محرمانه و به دور از هياهوي رسانه‌اي رسيدگي به اين پرونده را در دستورکار خود قرار داده، و با درخواست رسمي مهدي تاج، قرار است در سريع‌ترين زمان به جزئيات اين پرونده بسيار هم براي هواداران پرسپوليس و فوتبال ايران رسيدگي و احکام مورد نظر را صادر کند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینتر تنها طارمی را در خط هجومی جذب می کند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طارمی پس از ۴ سال حضور در تیم فوتبال پورتو و با توجه به عملکرد خوبی که از خود نشان داد مورد توجه سران باشگاه اینتر ایتالیا قرار گرفت و با توجه به اینکه قرارداد او با باشگاه پورتو پرتغال تا پایان فصل جاری اعتبار دارد این بازیکن در نقل و انتقالات تابستانی رسماً راهی اینتر می‌شود.

«پیرو آسیلیو» مدیر ورزشی باشگاه اینتر در جدیدترین اظهارات خود پیرامون فعالیت‌های نقل و انتقالاتی این باشگاه در پایان فصل، اظهار داشت: ما در فصل آینده ۴ مهاجم خواهیم داشت و اینکه گفته می‌شود ۵ مهاجم در اینتر حضور خواهند داشت، صحت ندارد.

او ادامه داد: «جاشوا زیرکزی» و «آلبرت گوموندسون» دو بازیکن باکیفیت عالی هستند اما به این معنی نیست که ما آنها را خواهیم خرید. مهاجم جدید اینتر (مهدی طارمی) قبلاً به توافق نهایی با ما دست یافته است.

لازم به ذکر است پس از سردار آزمون که در عضویت تیم رم ایتالیا قرار دارد، مهدی طارمی دومین بازیکن حال حاضر تیم ملی ایران است که به زودی راهی یک باشگاه مطرح ایتالیایی خواهد شد.

کد خبر 6091863

دیگر خبرها

  • وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم
  • اینتر تنها طارمی را در خط هجومی جذب می کند
  • توضیح مدیر تراکتور در مورد کامنت جنجالی!
  • محرومیت ستاره‌های استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • سرمربی پرسپولیس یک شهر ایران را دوست ندارد!
  • مهدی دادرس: استقلال نمی تواند به محرومیت حسینی اعتراض کند!
  • محرومیت قطعی است؛ دو ستاره استقلال و پرسپولیس محروم از بازی های بزرگ فصل
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • محرومیت دو ستاره استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • جزئیات قرارداد مهدی طارمی با اینترمیلان فاش شد