Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روز پس از همه‌پرسی پرمناقشه استقلال کاتالونیا، کمیسیون اتحادیه اروپا همه‌ی طرف‌های درگیر را به آرامش دعوت کرد. آفتاب‌‌نیوز : به رغم مخالفت شدید دولت مرکزی اسپانیا و دخالت هزاران پلیس برای جلوگیری از همه‌پرسی استقلال در منطقه کاتالونیا، این همه پرسی یک‌شنبه برگزار شد.
برخوردهای خشونت‌آمیز که از یک روز قبل با تلاش نیروهای اعزامی از مادرید برای اشغال حوزه‌های رأی‌گیری و توقیف صندوق‌ها و برگه‌های رأی آغاز شد، روز یک‌شنبه به اوج رسید و صدها مجروح بر جا گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری رویترز، مارگاریتیس شیناس، سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا از همه‌ی طرف‌های درگیر در مناقشه خواست هر چه سریع‌تر تقابل را کنار گذاشته و به گفت‌وگو روی آورند.
کمیسیون اتحادیه اروپا همچنان بر موضع قبلی خود پافشاری می‌کند و می‌گوید، مطابق قانون اساسی اسپانیا برگزاری همه‌پرسی استقلال در کاتالونیا غیرقانونی است. سخنگوی این کمیسیون گفت، بر همین اساس این مشکل در محدوده سیاست داخلی اسپانیا قرار دارد.
به گزارش ایسنا، اتحادیه اروپا بر این نظر است که مسائل منطقه‌ای اسپانیا باید در چارچوب قانون اساسی این کشور حل و فصل شوند و در صورتی که یک راه قانونی بی‌نقص هم برای جدایی یک منطقه از دولت مرکزی اسپانیا وجود می‌داشت، چنین منطقه‌ای دیگر عضو اتحادیه نخواهد بود.
سخنگوی کمیسیون اروپا با تأکید بر این که در چنین شرایطی وحدت و ثبات مهم‌تر از درگیری و جدایی است، گفت: ما باور داریم که راخوی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های قانون اساسی اسپانیا و رعایت حقوق شهروندی که در آن ریشه دارد با این مناقشه دشوار برخورد خواهد کرد.
سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا تصریح کرد، خشونت هرگز نمی‌تواند ابزار سیاست‌ورزی باشد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران

وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر سر گسترش تحریم‌ها بر صنایع پهپادی و موشکی ایران به توافق رسیدند. قرار است مسئول سیاست خارجی اتحادیه فهرستی مشخص از این تحریم‌ها آماده کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه وله؛ جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیروز دوشنبه، سوم اردیبهشت، با تصمیم مشترک ۲۷ وزیر خارجه این اتحادیه مأموریت یافت تا پیشنهادات مشخصی را برای تشدید تحریم ایران تهیه و ارائه کند.

بما به این گزارش؛ این تحریم‌ها باید ناظر بر محدودسازی تجارت با ایران باشند، به گونه‌ای که این کشور در ساخت و توسعه پهپادها و موشک‌های خود با مشکل روبه‌رو شود. علاوه بر این باید تحریم متوجه اشخاص، نهادها و شرکت‌هایی شود که در تولید پهپادها و موشک‌ها و نیز ارسال آنها برای نیروهای شبه‌نظامی متحد جمهوری اسلامی در منطقه مشارکت دارند.

توافق اولیه بر سر تشدید تحریم‌های ایران هفته پیش در پی بالا گرفتن تنش میان ایران و اسرائیل صورت گرفت.

به گفته آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان، در حاشیه اجلاس وزاری خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ: «مسئله بر سر این است که همه امکانات تحریمی برای ممانعت از حمله ایران و متحدانش به اسرائیل به کار گرفته شود.»

بورل خود نیز به خبرنگاران گفت که تحریم‌های پیشنهادی، ممانعت از انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و تحویل آنها به "گروه‌های نیابتی ایران" را شامل می‌شود.

او با اشاره به توافق قبلی اتحادیه اروپا بر سر تحریم‌ پهپادی و موشکی ایران در ارتباط با همکاری این کشور با روسیه در جنگ با اوکراین، گفت که حالا حوزه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی باید بر اساس تصمیم جدید به کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ گسترش یابد.

بعد از حمله ایران به اسرائیل در روز ۲۵ اردیبهشت که در جریان آن بیش از ۳۰۰ پرتابه از جهت‌های مختلف به سوی اهدافی در اسرائیل شلیک شد، اتحادیه اروپا درباره رشته‌ تحریم‌هایی برای گسترش محدودیت تولید پهیادهای ایران و نیز ایجاد دشواری در ساخت موشک از سوی این کشور به توافق رسید.

بزرگترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی در منطقه خاورمیانه 

برآورد می‌شود که ایران دارای بزرگترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی در منطقه خاورمیانه است، با بیش از سه هزار موشک که تا ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارند. 

گرچه بخش عمده تولید موشکی و پهپادی ایران بومی است، ولی این کشور مثل گذشته به قطعات و اجزایی از خارج نیز نیازمند است. در همین رابطه جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته شبکه‌ای پیچیده از خرید و فروش این قطعات ایجاد کرده است که از طریق آن می‌تواند به کالاهایی فنی دست یابد که دارای استفاده دوگانه، هم برای مصارف غیرنظامی و هم کاربرد در عرصه نظامی، هستند. با کمک این شبکه پیچیده ایران تحریم‌های بین‌المللی را دور می‌زند. تصمیمات جدید در اروپا و آمریکا ناظر بر دشوارساختن این دور زدن‌هاست.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران

دیگر خبرها

  • بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شد