Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس جمهوری، ایران و ترکیه را لنگر ثبات در منطقه دانست و با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم و حفظ مرز‌های جغرافیایی مهم‌ترین اهداف برای همکاری مشترک در جهت تحکیم ثبات و امنیت منطقه است، از گسترش و تقویت همکاری‌های دفاعی تهران – آنکارا استقبال کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی عصر دوشنبه در دیدار ژنرال «خلوصی آکار» رییس ستاد ارتش ترکیه، با اشاره به روابط رو به گسترش ایران با ترکیه به عنوان کشوری دوست و برادر در منطقه، گفت: امروز مناسبات سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی دو کشور در سطح خوبی قرار دارد و باید تلاش کنیم تا همکاری‌های نظامی و دفاعی فی‌مابین نیز همتراز با آن توسعه یافته و تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهور با بیان اینکه ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مسلمان و ریشه دار در منطقه، با تهدیدات مشترک منطقه‌ای از جمله تروریسم، ناامنی و بی‌ثباتی روبرو هستند، گفت: باید برای رفع این تهدیدات و در راستای منافع مشترک، روابط و همکاری‌های همه جانبه تهران -آنکارا گسترش یابد.

روحانی با تأکید بر اینکه اراده دو دولت ایران و ترکیه بر تقویت مناسبات و همکاری‌های نیرو‌های مسلح دو کشور است، گفت: نیرو‌های مسلح ایران و ترکیه می‌توانند با توسعه همکاری‌ها و انتقال تجربیات، در بخش‌های مختلف، روابط سازنده‌ای را در راستای رفع تهدیدات منطقه‌ای سامان دهند.

رییس جمهور مبارزه با تروریسم و حفظ مرز‌های جغرافیایی در منطقه را از مهم‌ترین اهداف دو کشور در توسعه همکاری‌ها و روابط دانست و گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم و لنگر ثبات در منطقه، هرگاه در کنار هم باشند، تأثیرگذاری و نقش آفرینی بهتری در راستای حل و فصل مسایل منطقه‌ای خواهند داشت.

روحانی با تأکید بر ضرورت تلاش در راستای تقویت دولت‌های مرکزی در عراق و سوریه، برای یکپارچگی سرزمینی، مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات در منطقه و عدم هرگونه تغییر در مرز‌های جغرافیایی، افزود: هر گونه بر هم خوردن ثبات در مرز‌های جغرافیایی به گسترش ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه خواهد انجامید.

ژنرال «خلوصی آکار» رییس ستاد ارتش ترکیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس جمهور کشورمان، گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو قدرت مهم در منطقه می‌توانند با توسعه همکاری‌ها و روابط، نقش مؤثری در ایجاد ثبات و آرامش در منطقه ایفا کنند.

رییس ستاد ارتش ترکیه گروه‌های تروریستی را مانع بزرگی در مسیر ایجاد ثبات و آرامش منطقه دانست و اظهار داشت: ترکیه نسبت به تمامیت ارضی همه کشور‌های منطقه از جمله سوریه و عراق احترام قائل است و آمادگی دارد تا در راستای مبارزه با تروریسم و بی‌ثباتی همکاری‌های خود را با کشور‌های دوست بویژه ایران گسترش دهد.

خلوصی آکار با اشاره به ضرورت توسعه مناسبات و همکاری‌های ایران و ترکیه، خواستار گسترش روابط نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با ارتش ترکیه در زمینه‌های مختلف از جمله مبارزه با قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و تأمین امنیت در منطقه شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد

وزیر امور خارجه در دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاکید بر سوابق بدعهدی آمریکا در توافقات گذشته در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران، تاکید کرد نباید همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایکنا به نقل از روابط عمومی وزارت امور خارجه، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌که بنا به دعوت رئیس سازمان انرژی اتمی‌کشورمان و به منظور شرکت در سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای به ایران سفر کرده است، عصر امروز دوشنبه با دکتر امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد سفر شما به ایران در زمانی درست بویژه با توجه به شرایط پیچیده و حساس منطقه انجام شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان بر اهمیت جایگاه و نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد و افزود: اتخاذ مواضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای جنابعالی بعنوان مدیرکل آژانس علاوه بر کمک مؤثر در همکاری‌های ایران و آژانس، در بازگشت امنیت و ثبات پایدار در منطقه نیز تاثیرگذارست.

امیرعبداللهیان ضمن تشریح ابعاد عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تاکید کرد: بدلیل بی عملی شورای امنیت سازمان ملل، گزینه‌ای جز دفاع مشروع براساس حقوق بین‌الملل در مقابل جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم متجاوز باقی نماند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان برخی تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر بکارگیری بمب اتمی را تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و وظیفه بسیار مهم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال اینگونه اظهارات خطرناک توسط مقامات رژیمی دارای زرادخانه تسلیحات اتمی را مورد تاکید ویژه قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر سوابق بدعهدی آمریکا در توافقات گذشته در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران، تاکید کرد نباید همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار داشته باشد.

وی افزود این همکاری می‌بایست در مسیر درست خود ادامه یابد و در عین حال باید احساس کنیم که در قبال این همکاری، گشایش ایجاد می‌شود.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و حضورش در کنفرانس هسته‌ای اصفهان، نقش و موضع ایران در برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه را حائز اهمیت خواند و رویکرد ایران در برسمیت شناختن و تقویت همکاری اطمینان بخش با آژانس را در همین راستا ارزیابی کرد.

گروسی تاکید کرد: تقویت روند همکاری بین ایران و آژانس موجب ناکامی طرف‌هایی خواهد شد که با هر توجیه و بهانه‌ای بدنبال تشدید درگیری، تنش و تقابل در منطقه هستند.

وی با اشاره به سفر موفقیت آمیز قبلی خود به تهران و حصول توافق با ایران، ابراز امیدواری کرد در این سفر نیز توافقات خوبی در راستای تقویت همکاری طرفین صورت پذیرد و در این راستا بر اهمیت مشورت و رایزنی بین ایران و آژانس برای دستیابی به تفاهم برای حل و فصل موضوعات تاکید کرد.

کد خبر 751291

دیگر خبرها

  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق