Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمشق - ایرنا - نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: رنج های هفت ساله ملت سوریه از تروریسم نشان می دهد که بخش بزرگ، بانفوذ و پرقدرت جامعه بین المللی هنوز دغدغه و اراده مبارزه با تروریسم ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بشار الجعفری روز دوشنبه در نشست کمیته حقوقی مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: باید اراده سیاسی واقعی برای مبارزه با تروریسم و محاکمه و مجازات ایجاد کنندگان و حامیان آن وجود داشته باشد و به معنای دیگر باید سر افعی را قطع کرد نه اینکه دم آن را دنبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: تا زمانی که سر افعی قطع نشده، نمی توان قطعنامه های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم را اجرا کرد و نمی توان راهبرد سازمان ملل درباره مبارزه با تروریسم را در واقعیت اجرا کرد و کشورهای عضو نیز نمی توانند در مذاکرات به توافقنامه ای جهانی و فراگیر درباره مبارزه با تروریسم دست یابند.
الجعفری اظهارداشت: سر افعی، سیاست کشورهایی است که عضو سازمان ملل هستند و نفوذ، قدرت و ثروت دارند ولی ارزش های سیاسی و حکومت عاقلانه ای ندارند که آن را از سوء استفاده از توان خود به منظور تحمیل سلطه خود و تجاوز به دیگران و مسلح کردن تروریست ها درکشورهایی که با سیاست های آن ها مخالفند، بازدارد.
وی بیان کرد: حکومت های این کشورها همچنان به گروه های تروریستی مسلح و تروریست های خارجی به عنوان سلاحی سیاسی، نظامی و اقتصادی نگاه می کنند که می توان از آن برای سرنگونی دولت های قانونی، ویران کردن اقتصادها، کشتار شهروندان، آواره کردن و فرستادن بسیاری از آن ها به کام دریاها استفاده کرد و سپس به ظاهر برای آن ها اشک ریخت.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اظهارداشت: تروریست های خارجی، افرادی عادی بودند که در مدارس دینی مورد حمایت با میلیاردها دلار نفتی با هدف فرو کردن افکار وهابی، تروریستی و خشن تحت تاثیر قرار گرفتند.
الجعفری افزود: دولت های بسیاری از کشورهای عضو این سازمان بویژه در اتحادیه اروپا، این افراد را به عنوان افرادی خطرناک و کسانی که برای امنیت جامعه مضر هستند، زیرنظر داشتند ولی منافع سیاسی بسته و فاسد این حکومت ها، از هزاران نفر از این افراد خطرناک سوء استفاده کرد و آن ها را برای جنگ به سوریه و عراق اعزام کردند تا هم به گسترش تروریسم بپردازند و هم جوامع غربی از شر آن ها نجات یابد.
وی بیان کرد: این تروریست های خارجی با تسهیلات برخی دولت ها و دستگاه های اطلاعاتی و با استفاده از هزاران گذرنامه و روادید گردشگری وارد کشورهای مجاور سوریه و عراق شدند.
الجعفری اضافه کرد: سلاح، پادگان آموزشی، اتاق های عملیات و پشتیبانی تدارکاتی در کشورهای اطراف سوریه و عراق در انتظار ورود این تروریست ها بود که مخالفان 'میانه رو' خوانده می شدند.
وی افزود: البته این افراد پس از تغییرات ژنتیکی باید مخالفان میانه رو نامیده می شدند زیرا آن ها خارجی بودند و برای مخالف میانه رو شدن در سوریه باید با تغییرات ژنتیکی، سوری می شدند.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: تجربه هفت ساله دولت و ملت این کشور نتیجه تصمیم سیاسی، خطرناک و غیر مسئولانه برخی اعضای سازمان ملل متحد در بکارگیری تمام توان، اموال و راهبردهای تندروانه و خشن خود در حمایت از گروه های تروریستی بود.
شبد**6116**9122** انتشار دهنده: مهدی نعمتی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه

معاون رئیس مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه از منهدم کردن دو پایگاه متعلق به گروه‌های تروریستی در سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه در جریان کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد نیروی هوایی روسیه دو پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده بودند، منهدم کرد. این افراد مسلح در مناطق صعب‌العبور در رشته کوه‌های «العمور» واقع در استان «حمص» پناه گرفته بودند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوپوف همچنین تصریح کرد در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های از نوع «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» ثبت شده است.

خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد که صبح روز جمعه اعضای گروه تروریستی داعش حملات گسترده‌ای به تعدادی از مناطق وابسته به نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در صحرای «السخنة» در حومه شرقی حمص در شرق سوریه انجام دادند و درگیری‌های خشونت‌باری میان دو طرف رخ داد.

تروریست‌های مسلح هرازگاهی دست به حملاتی به شمال غرب سوریه می‌زنند و روستاها و مناطق در حومه حماه و حلب را هدف قرار می‌دهند و ارتش سوریه به مقابله با این حملات می‌پردازد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • پولشویی