Web Analytics Made Easy - Statcounter

شنیده‌ها حاکی است با مدیریت فردی به عنوان مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس که سابقه دریافت حقوق نجومی دارد، پالایشگاه درجا می‌زند و وعده تولید ۱۲میلیون لیتری بنزین هنوز محقق نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس پس از گذشت 11 سال از زمان آغاز عملیات اجرایی، در حالی که هنوز کامل نبود با عنوان «آغاز تولید مستمر بنزین» در اردیبهشت ماه سال جاری توسط رئیس‌جمهوری و وزیر نفت افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با گذشت بیش از 5 ماه هنوز ظرفیت تولید بنزین در فاز نخست به ظرفیت کامل یعنی 12 میلیون لیتر در روز نرسیده است اما خبرهایی حاکی از رسیدن به این ظرفیت در آینده‌ای نزدیک از زبان مدیران و سهامداران این پالایشگاه اعلام شده است.
یکی از مهمترین بخش‌های فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس واحد آیزومریزاسیون است که به‌گفته «مرتضی امامی» مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس قرار بود این واحد تا پایان مردادماه به بهره‌برداری برسد که این مهم با وجود به پایان رسیدن شهریورماه و گذشت بیش از یک هفته از مهر، هنوز محقق نشده است.
امامی در خبری که اول شهریورماه سال جاری در وبسایت رسمی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس منتشر شده بود، در این خصوص گفت: «با وارد مدار شدن واحد 18 «آیزومریزاسیون» تا پایان مردادماه امسال و دریافت کامل میعانات گازی «120 هزار بشکه» به ظرفیت تولید 12 میلیون لیتر بنزین در روز دست خواهیم یافت.»
عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز در روزهای اخیر در خصوص تولید بنزین یورو4 در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با بیان اینکه فرآیندهای مکانیکی و مقدماتی این پالایشگاه نهایی شده، گفت: «واحد آیزوماکس پالایشگاه هنوز راه نیافتاده است و به‌محض راه‌اندازی این واحد بنزین یورو4 به بازار خواهد آمد و مشکلی در خصوص تزریق خوراک نداریم.»
پیش از این معاون وزیر نفت از افزایش تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس از 7 میلیون لیتر در مردادماه به 11 میلیون لیتر در شهریورماه خبر داده بود که این مهم نیز محقق نشد.
گفتنی است در حالی که بیژن زنگنه سال 92 پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را دچار اغتشاش مدیریتی می‌دانست، با گذشت بیش از 5 ماه از افتتاح تولید مستمر بنزین در فاز نخست این پالایشگاه، هنوز این بخش تکمیل نشده و واردات ۱۲ میلیون لیتری بنزین ادامه دارد.
ظاهرا تدبیری که زنگنه برای اصلاح روند پالایشگاه در نظر گرفته، منجر به انتخاب مدیری با سابقه دریافت و عدم بازپرداخت حقوق نجومی شده است! عادل آذر، رئيس ديوان محاسبات در نيمه دوم سال 95 در مصاحبه‌اي که اسامي مديران نجومي‌بگير را در رسانه‌ها اعلام کرد، از م.الف به عنوان مدير شرکت مديريت طرح‌هاي صنعتي ايران (که از سال 92 تا 95 مديرعامل اين شرکت بوده است) نام برده و او را يکي از 10 مديري که با ديوان محاسبات همکاري ننموده و اموال و دريافتي‌هاي نامشروع خود را بازگشت نداده بودند، ياد کرد.
 آذر در مصاحبه خود اعلام کرد: اين افراد مبلغي معادل حدود دو ميليارد تومان از وجوه پرداخت‌هاي نامتعارف را به خود اختصاص داده‌اند و تاکنون هيچ رقمي را بازگشت نداده‌اند. پس از اين اعلام در رسانه‌ها، م.الف از سمت خود در شرکت مديريت طرح‌هاي صنعتي ايران برکنار شد ولي در تيرماه سال 96، به عنوان مديرعامل بزرگ‌ترين پالايشگاه کشور منصوب گرديد.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان

اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس از ۳۱ فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.

 جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم‌ترین برنامه‌های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور ۱۱ گروه موسیقی ملی از روز جمعه ۷ اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.

وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه‌های در حال اجرا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره ۸۱ اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار ۹ اثر به بخش پایانی راه یافته است.

جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور ۳۰ ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.

وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.

جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.

وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره‌های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم