Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@13:55:42 GMT

اعزام نخبگان کرمانی به مسابقات جهانی مهارت 2017

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۲۷۸۰۳

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمدرضا جهانگیری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان دیروز دوشنبه، 10 مهر با اعلام این خبر گفت: برگزیدگان نهایی شانزدهمين و هفدهمين مسابقات ملی مهارت پس از شركت در اردوهاي آماده سازي و گزينش نهايي، درچند رشته منتخب به چهل و چهارمين مسابقات جهانی مهارت 2017 در ابوظبي اعزام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSIهرسال مسابقات ملی مهارت را در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار کرده و نفرات منتخب هر دو سال یکبار به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان تصریح کرد: مسابقات جهانی مهارت بزرگترین رویداد آموزشی حرفه‌ای است که هر دو سال یک بار در کشورهای مختلفی برگزار می‌شود و امسال نیز تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران در ۲۹ رشته فنی و حرفه‌ای در مسابقات جهانی مهارت 2017 ابوظبی شرکت می‌کنند که یک رقابت کننده، یک کارشناس و دو مترجم تیم از استان کرمان در این مسابقات حضور خواهند داشت.
وی تبادل تجربيات و نظرات نظام‌هاي آموزش فني و حرفه‌اي از طريق سمينار‘ اجلاس و مسابقات به منظور ارتقای مهارت جوانان و نيروي كار، اشاعه اطلاعات در زمينه استانداردهاي ملي مهارت، تشويق جوانان براي آموزش هاي متناسب با شغل، ايجاد تسهيلات در ارتباطات و ديدارها ميان مسئولين و كارشناسان سازمان‌هاي آموزش فني و حرفه‌اي در سراسر دنيا، ترغيب در امر تبادل اطلاعات و تجارب ميان جوانان متخصص در سراسر دنيا را از جمله اهداف سازمان جهانی مهارت( (WSIاز برگزاری این مسابقات عنوان کرد.
در مسابقات جهانی 2013 آلمان و 2015 برزیل نیز به ترتیب امین ایرانمنش در رشته فناوری خودرو و علیرضا حمامی زاده در رشته الکترونیک از استان کرمان موفق شدند مدال افتخار مسابقات را کسب کردند.
یادآور می شود، علیرضا عبدالکریمی، مهارت آموخته رشته الکترونیک و مجید رنجبر کارشناس رشته ساخت و تولید بعنوان اعضای تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران مهرماه به مسابقات جهانی مهارت 2017 ابوظبی اعزام خواهند شد.
منبع: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مسابقات بین المللی دوستانه مهارت (IFSC - ۲۰۲۴) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از  سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مهرداد عظیمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: این مسابقات از ۲۳ اردیبهشت ماه به میزبانی استان گلستان آغاز می‌شود.
به گفته وی در این دوره از مسابقات، شرکت کنندگان در حوزه فناوری اطلاعات در ۶ رشته مهارتی توسعه نرم افزار‌های موبایل، تکنولوژی وب، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، راهکار‌های نرم افزاری برای کسب و کار، طراحی مهندس مکانیک CAD و فناوری طراحی گرافیک با هم به رقابت می‌پردازند.
عظیمی افزود: این دوره از مسابقات با حضور شرکت کنندگان کشور‌های غنا، نیجر، روسیه، قزاقستان، کره جنوبی، برزیل، بنگلادش، سنگاپور، مالزی، ژاپن، آفریقای جنوبی، ترکمنستان و ایران برگزار می‌شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: شرکت کنندگان بر اساس شاخص‌های تعیین شده از طرف دفتر مسابقات بین المللی مهارت و طبق استاندارد‌های بین المللی توسط مدیران رشته، کارشناسان مسئول و کارشناسان داور مدعو (شامل کارشناسان درون یا برون سازمانی و کارشناسان معرفی شده از سوی برگزارکننده رویداد یا شرکای راهبردی) مورد سنجش قرار می‌گیرند و ارزیابی نتایج مطابق دستورالعمل نحوه ارزشیابی پروژه‌ها و با استفاده از فرم‌های سیستم ارزشیابی مسابقات (CIS) انجام می‌پذیرد.
وی خاطرنشان ساخت: رئیس هیئت داوری، کارشناس ارشد، معاون کارشناس ارشد، سوپروایزر کارگاه، کارشناس و کارشناس مترجم و شرکت کننده گروه اجرایی مسابقات جهانی را تشکیل می‌دهند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دیپلماسی مهارت از مهترین راهبرد‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است، هدف از برگزاری مسابقات بین المللی دوستانه مهارت را تبادل تجربیات به منظور ارتقای مهارت جوانان و نیروی کار، اشاعه اطلاعات در زمینه استاندارد‌های ملی مهارت، تشویق جوانان برای آموزش‌های متناسب با شغل، ترغیب در امر تبادل اطلاعات و تجارب میان جوانان متخصص در سراسر دنیا و ... برشمرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اظهارات رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان در مورد بورسیه صنعتی دانشجویان
  • تجلیل از ۱۰۰ دانشجوی برتر مسابقات ورزشی دانشگاه پیام نور کرمان
  • آموزش چهار هزار و ۹۰۰ مهارت آموز درهرمزگان
  • ورزش ایران امن باید به آسیا شناسانده شود/میزبانی مسابقات جهانی
  • نخستین مسابقات بین المللی دوستانه مهارت (IFSC - ۲۰۲۴) برگزار می‌شود
  • امتداد مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه‌ای در شبکه آموزش سیما
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران