Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@19:51:57 GMT

راهکارهای مناسب مراقبت‌های پوستی

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۲۷۸۸۷

راهکارهای مناسب مراقبت‌های پوستی

کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند انجام خدمات مختلف پوستی و زیبایی باید متناسب با نوع پوست هر فرد توسط متخصص انجام شود، زیرا امکان تشخیص اشتباه و ایجاد آسیب پوستی توسط افراد غیر متخصص وجود دارد.

افراد دارای گونه‌های پوستی فراوان هستند، از جمله پوست طبیعی، پوست خشک و پوست چرب که هرکدام مراقبت پوستی خاص خود را نیازدارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی بروز جوش‌های زیر پوستی و سیاه است که افراد با روش‌های مختلف خانگی و دارویی می‌خواهند آن‌ها را از بین ببرند.

این نوع جوش‌ها به دلایل مختلف از جمله دگرگونی‌های هورمونی، مصرف برخی داروها، تجمع میکروب و باکتری درزیر پوست، تغذیه نامناسب، مصرف شیرینی، خوراکی‌های پرچرب و مواردی ازاین دست به وجود می‌آیند.

حتی اگر پوست شما دارای مشکل آکنه نیست بازهم نیازمند به مراقبت و رسیدگی به پوست صورت خود هستید تا دچار چین و چروک و افتادگی نشود.

بسیاری از افراد درسنین بزرگسالی دچار مشکل آکنه می‌شوند درحالی که در دوران نوجوانی و جوانی با این مشکل مواجه نبوده اند.

اولین گام در مراقبت از پوست تغذیه سالم و شستشوی پوست با شوینده مناسب است.

هر شوینده‌ای برای نوع خاصی از پوست مناسب است و خرید بدون دقت و کارشناسی می‌تواند سبب آسیب به پوست شما شود.

از جمله اشتباه‌های رایجی که بسیاری از بانوان انجام می‌دهند استفاده از ماسک و اسکراب‌های مختلف و نیز پاکسازی پوست در مراکز زیبایی است.

پاکسازی پوست شامل از بین بردن آلودگی‌های زیر پوستی و جلوگیری از به وجود آمدن جوش و جوش‌های سر سیاه است، اما این کار باید توسط متخصص و با بررسی نوع پوست انجام شود.

پاکسازی پوست به دلیل تحریک بخش‌های درم و اپیدرم پوستی در برخی افراد می‌تواند سبب التهاب و ایجاد جوش صورت شود.

پوست صورت مانند کانال گوش به صورت خودکار به پاکسازی و خارج کردن مواد سمی می‌پردازد، اما دربرخی افراد به دلیل بازبودن بیش از اندازه منافذ پوستی و ورود مواد آلوده از محیط بیرونی، آکنه و جوش صورت به وجود می‌آید.

افراد اگر دارای پوست طبیعی هستند نیاز به پاکسازی پوست ندارند و شستن صورت با آب ولرم و اجازه دادن به پوست برای خشک شدن می‌تواند مانع از ایجاد آکنه در آن‌ها شود.

افراد دارای پوست خشک بیشتر در معرض ایجاد چین و چروک پوستی هستند، این افراد باید از کرم مرطوب کننده مناسب پس از شستشوی پوست خود استفاده کنند.

یکی از بهترین شیوه‌ها برای پاکسازی آلودگی و چربی از سطح پوست با استفاده از دستگاه میکرودرم ابرژن انجام می‌شود که حتماً باید توسط متخصص پوست انجام شود.

دراین شیوه پزشک به وسیله یک دستگاه و پودری ویژه به لایه برداری از سطح پوست و نیز کوچک کردن منافذ باز پوستی می‌پردازد.

پس از اتمام درمان که باید حداقل هر یک ماه یک بار انجام شود بیمار باید از کرم‌های ترمیم کننده و نیز ضد آفتاب مناسب استفاد کند تا پوست صورت او دچار آسیب نشود.

بارعایت موارد بالا می‌توانید از داشتن پوستی جوان و زیبا در هرسنی لذت ببرید.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر فروزنده کلانتری افزود: بهبود وضعیت سلامت مادران یکی از اهداف مهم سازمان ملل است و در ایران، مراقبت‌های بهداشتی از مادران از طریق نظام شبکه بهداشتی و خانه‌های بهداشت ارائه می‌شود.
وی، انجام مشاوره‌های رایگان در زمینه فرزند آوری و جوانی جمعیت، مراقبت‌های پیش از بارداری جهت زنان ۵۴-۱۰ ساله همسردار خواستار فرزند، مراقبت‌های پیش از بارداری، تجویز مکمل‌های لازم، ارجاع جهت ویزیت پزشک، دندان پزشک، ماما، کارشناس تغذیه و روان شناس، درخواست آزمایش‌های لازم قبل از بارداری برای داشتن بارداری ایمن‌تر و پیگیری مادر تا رفع مشکل یا کنترل بیماری را از جمله خدمات قابل ارائه توسط ماما‌ها در حوزه بهداشت برشمرد.
دکتر کلانتری همچنین به مراقبت‌های دوران بارداری اشاره کرد و اظهار داشت: این مراقبت‌ها شامل ۹ مراقبت است که سه مراقبت در نیمه اول بارداری و ۶ مراقبت در نیمه دوم بارداری (به محض اطلاع مادر از بارداری) انجام می‌شود.
وی افزود: اندازه گیری وزن و فشارخون و سمع قلب جنین، توزیع مکمل‌های لازم دوران بارداری به صورت رایگان، درخواست وانجام آزمایش‌های دوران بارداری، پیگیری و درمان بیماری‌های دوران بارداری و ارجاع به متخصص در صورت لزوم، برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی زایمان در راستای توانمندسازی مادران برای انتخاب روش زایمان وسازگار شدن با درد، آموزش ورزش‌های دوران بارداری و تن آرامی برای مادران باردار از جمله اقداماتی است که در دوران بارداری انجام می‌شود.
وی ادامه داد: آموزش‌های لازم دوران بارداری و زایمان و شیردهی، بالا بردن سطح آگاهی مادران در زمینه بارداری و زایمان طبیعی و سزارین، تامین سبد غذایی مادران مبتلا به سوء تغدیه، شناسایی مادران با بارداری نیازمند مراقبت ویژه و پیگیری روند درمان تا کنترل یا برطرف شدن مشکل از دیگر مواردی است که در دوران بارداری جهت مادران صورت می‌گیرد.
مدیر گروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: انجام سه بار مراقبت پس از زایمان، ارائه آموزش‌ها با توجه به نیاز مادر، مشاوره و حمایت از مادر شیرده و ارائه مکمل‌های لازم هم از خدمات ماما‌های حوزه بهداشت جهت مادرانی است که به تازگی زایمان کرده اند.
وی خاطر نشان کرد:انجام غربالگری سرطان‌های شایع زنان شامل معاینات برست و سرویکس، مشاوره‌های دوران بلوغ، مشاوره حین ازدواج، انجام مشاوره‌های رایگان در زمینه انصراف از سقط عمدی جنین و تلاش در راستای منصرف نمودن مادران از تصمیم به سقط، آموزش خود مراقبتی به تمامی بانوان و ارائه مراقبت‌ها و آموزش‌های دوران یائسگی از دیگر خدمات ماما‌ها به زنان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • وازلین برای پوست؛ خوب است یا بد؟
  • آیا وازلین پوست را سفید میکند؟
  • چگونه در گرما از پاها مراقبت کنیم؟
  • چگونه در گرما از پا‌ها مراقبت کنیم؟