Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- خوشرو: لزوم تعقیب و استرداد تروریست ها/ تروریسم و مبارزه با اشغالگری یکسان نیست/معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل: جنگ های خاورمیانه مانع دستیابی به توسعه پایدار شده است/معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: اولویت کارگروه تنظیم بازار، فولاد و برخی مواد غذایی است/حمله مسلحانه لاس وگاس، پرتلفات ترین حادثه کشتار گروهی در تاریخ جدید آمریکا/سفیر ایران در اردن: رقابت برخی کشورهای عربی برای آشتی با رژیم صهیونیستی خیانت به فلسطین است و بشار الجعفری: بخش بزرگی از جامعه بین الملل اراده مبارزه با تروریسم ندارد از عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار داخلی
**********
* نیویورک- ایرنا- نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل از طرف جنبش عدم تعهد، با محکوم کردن هر شکل و شیوه تروریسم، بر لزوم تحت تعقیب قراردادن و استرداد تروریست ها تاکید کرد.
* نیویورک- ایرنا- معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، جنگ در خاورمیانه را مانع دستیابی به توسعه پایدار دانست و گفت: در نتیجه چنین جنگ هایی فقر به طور گسترده در این منطقه افزایش یافته است.
* تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت کارگروه تنظیم بازار با توجه به دستور رئیس‌جمهوری شامل 2 گروه کالایی- یعنی بعضی فلزها مانند فولاد و مواد غذایی- می‌شود که بیش از سایر گروه‌ها افزایش قیمت بیش از 20 درصد را تجربه کرده‌اند.
* مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: قیام سیدالشهدا (ع) انقلاب ارزشها بود و این انقلاب بالاتر از انقلاب در حوزه سیاست، اقتصاد و فرهنگ است.
* ساری- ایرنا- رئیس پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور گفت که کارگاه بین المللی پایش و کنترل بیماری هاری با حضور محققان 16 کشور جهان به میزبانی این پژوهشکده روزهای 16 تا 27 مهر ماه جاری در آمل برگزار می شود.
* تهران- ایرنا- در ادامه سیاست‌های خصمانه دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران و شهروندان ایرانی، برای نخستین بار یک بانوی ایرانی بنا بر تقاضای استرداد ایالات متحده آمریکا، از سوی دولت استرالیا دستگیر و بازداشت شده است.
* تهران- ایرنا- مسئولان وزارت نیرو در آیین رونمایی جلد دوم کتاب «گواهان صادق» عملکرد پارسال و برنامه های امسال این وزارتخانه برای خدمت رسانی به چهار میلیون زایر اربعین حسینی (علیه السلام) را تشریح کردند.
* تهران- ایرنا- رئیس ستاد ارتش ترکیه با حضور در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از این مجموعه فرهنگی بازدید کرد.
* تهران- ایرنا- نشست تخصصی بین‌المللی «سازگاری با تغییر اقلیم و دانش بومی منابع آب» با حضور کارشناسانی از 6 کشور جهان از فردا در مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی یزد آغاز می‌شود.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- حمله مسلحانه یکشنبه شب فردی مسلح به جمعیتی که برای شرکت در جشنواره موسیقی در شهر لاس وگاس در ایالت نوادای آمریکا گردآمده بودند و دستکم 58 قربانی گرفت، مرگبارترین حادثه تیراندازی و کشتار گروهی در تاریخ ایالات متحده، از پایان جنگ دوم جهانی تاکنون به شمار می رود.
* دمشق- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن گفت: رقابت برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تلاش سازشکارانه آن ها بر پایه طرح های سازشی محور آمریکایی - صهیونیستی خیانت به آرمان ملت فلسطین است.
* دمشق- ایرنا- نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: رنج های هفت ساله ملت سوریه از تروریسم نشان می دهد که بخش بزرگ، بانفوذ و پرقدرت جامعه بین المللی هنوز دغدغه و اراده مبارزه با تروریسم ندارد.
* تهران- ایرنا- هنوز جامعه بین الملل از شوک سخنان جاهلانه، سخیف و جنگ طلبانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مجمع سازمان ملل علیه برخی کشورهای مستقل جهان بیرون نیامده بود که خبر کشتار تعدادی از مردم لاس وگاس توسط یک ترمیناتور دیوانه همه را بهت زده کرد.
* کوالالامپور- ایرنا- وزارت آموزش عالی عمان چهار دانشگاه مالزی را به سو استفاده تحصیلی و اداری متهم و تحصیل اتباعش در آنها را ممنوع اعلام کرد.
* تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی در ونزوئلا نشان می دهد که محبوبیت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور پس از تحریم های آمریکا افزایش یافته است.
* تهران- ایرنا- دادگاه اکوادور حکم بازداشت معاون رئیس جمهوری این کشور را به اتهام دریافت رشوه از یک شرکت ساخت و ساز برزیلی که به بسیاری از مقام های کشورهای آمریکای لاتین رشوه داده، صادر کرد.
* تهران- ایرنا- همزمان با افزایش تنش در شبه جزیره کره، نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که کشورش ساخت 9 ناو جنگی مجهز به سامانه دفاع موشکی دوربرد را از سال 2020 آغاز خواهد کرد.
* تهران- ایرنا- گروه تروریستی داعش سه حلقه چاه نفت را نزدیک منطقه الحویجه در غرب شهر کرکوک عراق آتش زد. این منطقه همچنان تحت در تصرف داعش قرار داد.
* تهران- ایرنا- نیروهای یمنی به مواضع ارتش عربستان سعودی در نجران واقع در جنوب این کشور موشک شلیک کردند.
* بغداد- ایرنا- هیرو ابراهیم احمد عضو دفتر سیاسی حزب اتحاد میهنی کردستان عراق و همسر جلال طالبانی رئیس جمهوری سابق عراق گفت: هزینه مبارزه طلبی رهبران اقلیم در برگزاری همه پرسی از جیب شهروندان کرد پرداخت می شود.
* بغداد- ایرنا- دو نماینده جریان های سیاسی عمده عراق تاکید کردند: گفتگو با اربیل منوط به کنار گذاشتن نتائج همه پرسی از سوی رهبران اقلیم است.
* تهران- ایرنا- در پی حملات هوایی جنگنده های ائتلاف آمریکایی به شهر الرقه سوریه 45 غیر نظامی کشته شدند.
* نیویورک- ایرنا- حادثه تیراندازی در لاس وگاس آمریکا، بار دیگر انتقاد از آزادی حمل اسلحه و حمایت نیرومند ترامپ و مجتمع های صنعتی- نظامی از این آزادی ها را پر رنگ تر کرد.
* نیویورک- ایرنا- سخنگوی ترامپ حاضر به دادن پاسخ یه این پرسش که آیا حادثه لاس وگاس از نظر رئیس جمهوری ضرورت وضع قوانینی برای کنترل حمل سلاح در این کشور را بوجود نیاورده است؟، گفت که ترامپ ترجیح می دهد فعلا بجای گفت و گو بر سر موضوع اسلحه به عزاداری و تسلی خاطر بازماندگان این حادثه بپردازد.
* تهران- ایرنا- کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا در حال حاضر هیچ مذاکره ای با کره شمالی انجام نمی دهد؛ مگر گفت و گوهای احتمالی پیرامون آمریکایی های زندانی در این کشور.
* بغداد- ایرنا- عضو شورای استان کرکوک گفت: اوضاع سیاسی در کرکوک همچنان بحرانی است و دلیل آن نیز رفتارها و سیاست های رهبران اقلیم است.
* تهران- ایرنا- به دنبال کشف یک بسته مشکوک در ایستگاه قطار کرویدون شرقی در لندن، پلیس انگلیس با تخیله این ایستگاه در حال تحقیق در این باره است.
* تهران- ایرنا- مدیرکل سازمان بین المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل خواستار گشایش فرودگاه بین المللی صنعا پایتخت یمن برای ورود کمک های بشردوستانه به این کشور شد.
* بغداد- ایرنا- مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان عراق که ریاستش بر اقلیم کردستان عراق دو سال پیش پایان یافته است، امروز دوشنبه پس از دیدار با مقام های استان کرکوک ، باردیگر بر کردستانی بودن هویت کرکوک اصرار ورزید و از برگزاری همه پرسی استقلال در شمال عراق دفاع کرد.
* نیویورک- ایرنا- «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات های مجلس آمریکا ، درگیری ها و خشونت های مسلحانه در کشورش را یک اپیدمی دردناک عنوان کرد و گفت که خشونت ها تنها در سال جاری جان 12 هزار نفر از آمریکایی ها را گرفته است.
* اربیل- ایرنا- در پی تصمیم انجمن عالی همه پرسی اقلیم کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی مبنی بر تغییر نام این انجمن به «رهبری سیاسی کردستان» عراق، انتقادها در داخل اقلیم افزایش یافت و منتقدین این تصمیم را غیرقانونی اعلام کردند.
* الجزیره- ایرنا- «مهدی آقاجعفری» مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر روز دوشنبه در چارچوب سفر به چند کشور شرق آفریقا و رایزنی با مقام های این کشورها، وارد «کامپالا» پایتخت اوگاندا شد.
* تهران- ایرنا- «اف بی آی» به رغم ادعای گروه داعش درباره پذیرفتن مسئولیت تیراندازی مرگبار در «لاس وگاس» اعلام کرد که عامل این کشتار هیچ ارتباطی با گروه های تروریستی بین المللی نداشته است.
* تهران- ایرنا- عربستان در چارچوب تصمیمات اخیر در قبال زنان، از این پس به دانشجویان دختر اجازه می دهد با تلفن همراه وارد دانشگاه ها شوند.
* تهران- ایرنا- دست کم 15 نفر در ناآرامی های مربوط به تظاهرات جدایی طلبان بخش انگلیسی زبان کامرون از سوی نیروهای امنیتی کشته شدند.
* بغداد - ایرنا- همزمان با افزایش بی سابقه انتقادات به همه پرسی اقلیم کردستان عراق، رهبری سیاسی اقلیم کردستان و سندیکای روزنامه نگاران این منطقه تاکید کردند که مخالفت با استقلال و خواسته های استقلال طلبانه در این سامان جرم تلقی شده و از طریق دادگاه با مخالفان برخورد خواهد شد.
* مادرید- ایرنا- همانگونه که انتظار می رفت، ایالت کاتالونیا با فرارسیدن روز همه پرسی‌ استقلال خود از اسپانیا، روز پرتنشی را پشت سر گذاشت و 90 درصد شرکت کنندگان در همه پرسی به استقلال رای «آری» دادند تا تقابل دولت مرکزی با مسئولان این ایالت به مراحل حساس برسد.
* تهران- ایرنا- ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان، استان صعده واقع در شمال یمن را با بمب خوشه ای هدف قرار داد.
* دوحه- ایرنا- «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به منظور دیدار و گفت‌ وگو با مقامات قطری وارد دوحه شد.
* الجزیره- ایرنا- روزنامه «الجمهوریه» تونس روز دوشنبه نوشت:نیروهای امنیتی یک طرح برای ترور «یوسف الشاهد» نخست وزیر این کشور را کشف و خنثی کردند.
* الجزیره- ایرنا- سرلشکر «ماهر نجم عبدالحسین الطائی» معاون وزیر کشور عراق گفت: بغداد و الجزایره در حال فراهم سازی مقدمات امضای یاداشت تفاهم در باره مبارزه با تروریسم هستند.
* نیویورک- ایرنا- یک سناتور بانفوذ آمریکا روز دوشنبه در واکنش به کشتار لاس وگاس، با اشاره به این نکته که اینگونه خشونت ها بطور مستمر در این کشور تکرار می شود، به دونالد ترامپ رئیس جمهوری و حامیان حمل سلاح در این کشور گفت که بهتر است بجای دعا و تسلیت، به دنبال راهی برای مهار خشونت و سلاح بگردند.
*دبی- ایرنا- «علیرضا بهرامی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در دبی و امارت های شمالی با رئیس فدراسیون وزنه برداری و اعضای تیم ملی در باشگاه ایرانیان دیدار و گفت وگو کرد.
شبد**1953** 1379**
تنظیم کننده: مرتضی شحنه** انتشار دهنده: هادی افتخاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۸۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: «پرواز استانبول - تهران به‌دلیل بدحال شدن یکی از مسافران خود در شامگاه نهم اردیبهشت، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه ارومیه شد.»

محمدعلی نائل قراملکی روز دوشنبه افزود: پرواز شماره ۶۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا در مسیر استانبول - تهران به دلیل وجود بیمار بدحال با درخواست خلبان در فرودگاه ارومیه به زمین نشست.

 
 وی اضافه کرد: پس از فرود این پرواز در فرودگاه ارومیه، رسیدگی به وضعیت بیمار انجام شده و اقدامات اولیه توسط اورژانس مستقر صورت گرفته و بیمار به یکی از بیمارستان‌های ارومیه منتقل شد.

وی اظهار کرد: این پرواز نیز با همکاری نیرو‌های عملیاتی فرودگاه ارومیه در سریع‌ترین زمان ممکن فرودگاه ارومیه را بامداد دوشنبه به مقصد فرودگاه امام ترک کرد.

بیمار بدحال این پرواز پس از بهبودی با هماهنگی‌های صورت گرفته صبح امروز، دوشنبه با پرواز شرکت هواپیمایی آتا عازم تهران شد.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟