Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرگ حدود ۷۰۰۰ نفر در حوادث رانندگی ۵ ماه نخست امسال

رئیس ‌اداره طرح عملیات ترافیک پلیس راهور با تاکید بر اهمیت بستن کمربند ایمنی، گفت: کمربند ایمنی تا به حال بیش از هر مداخله دیگری جان انسان‌ها را نجات داده است.

به گزارش ایسنا،‌ سرهنگ رسول ابراهیمی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه مهم‌ترین نکته برای جلوگیری از وقوع تصافات، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از ارتکاب تخلفات رانندگی است، اظهار داشت: برخی تصادفات ناشی از رفتارهای پرخطر و عدم رعایت قوانین است و یکی از دلایل آسیب‌های ناشی از تصادف، نبستن کمربند ایمنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهیمی با برشمردن علل عدم استفاده از کمربند ایمنی، افزود: باورهای نادرستی چون کاهش مهارت رانندگی، از بین رفتن آرامش و راحتی راننده، چروک شدن لباس‌ها و... از جمله مواردی است که افراد را در بستن کمربند ایمنی دچار تعلل می‌کند و همین امر باعث افزایش شدت جراحات و آسیب‌ها در تصادفات می‌شود.وی استفاده از کمربند ایمنی را به عنوان یکی از موثرترین راهکارهای کاهش میزان آسیب در حوادث رانندگی برشمرد و گفت: کمربند ایمنی تا به حال بیش از هر مداخله دیگری جان انسان‌ها را نجات داده است به ‌طوری که بر اساس مستندات، نسبت شانس زنده ماندن فردی که کمربند ایمنی می‌بندد در مقایسه با فردی که نمی‌بندد پنج برابر بیشتر است، زیرا کمربند ایمنی از هر جهت ضربه وارده را در تصادفات کاهش می‌دهد. کمربند ایمنی بدن سرنشین یا راننده را روی صندلی ثابت نگه می‌دارد و در صورت جلو رفتن این میزان از چند سانتیمتر تجاوز نخواهد کرد.
رئیس ‌اداره طرح عملیات ترافیک پلیس راهور با ‌اشاره به یکی دیگر از عوامل پیشگیرانه در ایجاد سانحه رانندگی، ادامه داد: علایم رانندگی نقش مهمی در پیشگیری از تصادفات دارد و علایم عمودی و افقی به راننده این پیام را می‌رساند که نسبت به رعایت قوانین کوشا باشد و با دقت بیشتری رانندگی کند.
ابراهیمی افزود: علایم رانندگی هشداری برای جلوگیری از حواس‌پرتی راننده است و اگر به این علایم توجه شود درصد قابل توجهی از تصادفات رخ نخواهد داد.
وی با ‌اشاره به تخلفات منجر به حادثه، گفت: تخلفاتی که بر اساس آنها فراوانی تصادف داریم سبقت غیر مجاز؛ سرعت بالا و بی‌توجهی به حق تقدم دیگران است که اگر بتوانیم این موارد را کنترل کنیم در کنار دیگر عوامل بیان شده از سوانح رانندگی کاسته می‌شود.
مرگ حدود ۷۰۰۰ نفر در حوادث رانندگی
۵ ماه نخست امسال
سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری، ۶۹۵۶ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۷۰۸۵ نفر بود 1/8 درصد کاهش یافته است. از کل تلفات حوادث رانندگی پنج ماه نخست امسال ۵۴۵۰ نفر مرد و ۱۵۰۶ نفر زن بودند.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارل هاینتس رومنیگه: زنده ماندن در برنابئو سخت اما ممکن است

اسطوره باشگاه بایرن مونیخ می‌گوید می‌توان مثل لایپزیش یا پپ برای رئال مادرید در برنابئو مشکل‌ساز شد.

طرفداری | کارل هاینتس رومنیگه، اسطوره بایرن مونیخ از بازی و جو سخت برنابئو گفته است.

دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ چهارشنبه شب در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‌روند تا تکلیف آخرین تیم صعودکننده به دیدار پایانی این مسابقات مشخص شود. رومنیگه اسطوره باواریایی‌ها در مورد این دیدار صحبت کرده و گفت با وجود سختی‌های بازی در برنابئو اما می‌توان برای رئال مادرید در آنجا هم مشکلاتی به وجود آورد.

بازی مقابل رئال مادرید؟ بله، در برنابئو زنده ماندن سخت اما ممکن است. لایپزیش در مرحله یک هشتم نهایی این موضوع را نشان داد و دوست من پپ گواردیولا هم به تازگی ثابت کرد که می‌توان در برنابئو برای رئال مادرید مشکلاتی به وجود آورد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • ساختمان سازی، بیشترین حوادث کار را در لرستان دارد
  • کارل هاینتس رومنیگه: زنده ماندن در برنابئو سخت اما ممکن است
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • اهمیت بستن کمربند ایمنی در خودرو مخصوصا صندلی عقب (فیلم)