Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی با بیان اینکه راهکارهای درست تسریع در روند اجرای طرح ۵۵ متری در اراک بررسی و انجام شود گفت: راهکارهای اجرایی طرح ۵۵ متری در اراک باید با جدیت دنبال شود.

حمیدرضا نوازنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به طرح خیابان 55 متری یا بزرگ‌راه امیرکبیر اظهار داشت: باتوجه به مباحث مطرح شده در رابطه با پروژه 55 متری گزینه‌های مختلفی پیشنهاد شد که پیرو آن جلسه‌ای با حضور اعضای شورای شهر، شهرداری، نماینده راه‌ و شهرسازی و برخی از دستگاه‌های مرتبط در محل دفتر امور فنی و عمرانی استانداری تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مباحث اجرایی این پروژه در جلسه تشکیل شده مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت نقطه نظرات اعضا به اشتراک گذاشته شد، بعضی از اعضای شورای شهر، سرپرست شهرداری و نماینده راه‌ و شهرسازی نظرات خود در مورد این پروژه را اعلام کردند، برای اجرای این طرح لازم است تمامی دست اندرکاران به اغناء کارشناسی لازم برسند و در این راستا برگزاری جلساتی این چنینی با حضور اعضای شورای شهر جدید اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی تصریح کرد: این پروژه مهم‌ترین پروژه تاریخ شهر اراک بعد از ایجاد هسته اولیه شهر بوده و نیازمند عزم و اراده‌ای درخور است.

نوازنی بیان کرد: نکته قابل ملاحظه در ارتباط با مخالفان اجرای طرح این است که بخشی از معترضان به‌سبب قرار گرفتن املاکشان در محدوده این طرح و طولانی شدن اجرای آن به‌حق خواستار تعیین تکلیف هستند و مدیریت شهری موظف به اجابت این درخواست بوده اما دررابطه با کسانی که اصرار بر لغو این طرح دارند جای تامل است و بین این دو تفاوت معنا داری وجود دارد، در هرصورت مطالعات طرح جامع شهر اراک و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در این باره تعیین کننده است.

وی عنوان کرد: در جلسه تشکیل شده پیشنهاد مشخص از سمت دفتر فنی استانداری مرکزی این بود که اگر چه تاکنون موفق به اجرای این پروژه نشده‌ایم و تعداد زیادی معترض به حق در این راستا وجود دارد اما مباحث کارشناسی و نظرات مشاوران قدیم و فعلی طرح جامع کلانشهر اراک هر دو بر ضرورت اجرای این طرح تاکید دارند و به نظر می‌رسد بیش از آنکه به‌دنبال اثبات لزوم اجرای آن یا گزینه‌های جایگزین باشیم که مستلزم فرصت سوزی بیشتر است باید به‌دنبال راهکارهای اجرائی باشیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: بخشی از معترضان این پروژه افرادی هستند که املاکشان در حریم بلافصل این پروژه قرار دارد و باتوجه به اینکه این حریم برای تضمین توجیه سرمایه‌گذاری در این طرح معین شده باید گفت از آنجایی که تاکنون هیچ سرمایه‌گذار واجد شرایطی برای آن اعلام آمادگی نکرده معطل نگه داشتن مردم در حریم خیابان و محدود کردن حقوق مالکانه آنان با امتناع از صدور پروانه ساخت توجیه حقوقی و کارشناسی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که باید ساخت و ساز کردن در این حریم را آزاد کنیم و براساس ضابطه‌ای که ظرف مدت بسیار کوتاهی قابل تدوین، بررسی و تصویب در کمیسیون ماده 5 است می‌توانیم به مردم اجازه ساخت دهیم و شهرداری هم مکلف به صدور پروانه ساخت در این محدوده شود.

نوازنی بیان کرد: اگر در حریم این پروژه به مردم اجازه ساخت ‌و ساز دهیم نیمی از معترضان این پروژه رضایتشان جلب می‌شود و شهرداری هم باید بر روی اجرای اصل خیابان متمرکز و برنامه‌ریزی کند و درآمد حاصل از صدور پروانه در حریم خیابان را به‌طور مشخص در حسابی که مختص اجرای طرح 55متری است واریز کند و درآمدهای حاصل از این خیابان را در جای دیگری هزینه نکند و این درآمدها را در مسیر تملک املاک واقع در محدوده طرح صرف کند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی ادامه داد: مقرر شد تا شورای شهر و شهرداری بررسی بیشتری روی بحث راهکارهای اجرایی این طرح داشته باشند و امیدواریم بتوانیم به زودی جلسات دیگری در راستای هماهنگی و اتخاذ تصمیم نهایی برگزار کنیم.

انتهای پیام/

R41371/P1336/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۸۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است

فرماندار ایلام گفت: تسریع در اجرای کنارگذر جنوبی شهر ایلام‌ از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، عبدالصاحب نادری امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در حاشیه بازدید از پروژه کنارگذر جنوبی شهر ایلام اظهار کرد: با توجه به اینکه احداث کنار گذر جنوبی شهر ایلام به طول چهار کیلومتر و ۲ تقاطع غیر هم‌سطح در طول مسیر نقش بسیار مهمی در مدیریت ترافیک درون و برون شهری ایفا می‌کند از اولویت‌های بخش راه در شهرستان ایلام است.

وی افزود: استاندار و معاونت عمرانی استاندار سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان اعتبار از محل تملک داریی‌های شهرستان به این پروژه اختصاص دادند.

فرماندار ایلام خاطرنشان کرد: این پروژه نقش مهمی در مدیریت ترافیک اربعین و تسهیل در تردد زوار ایفا خواهد کرد.

نادری اضافه کرد: با توجه به اهمیت پروژه امید می‌رود با همکاری مردم و مالکان برای تملک زمین‌های مسیر احداث پروژه و اهتمام مسئولان راه و شهرسازی در اسرع وقت شاهد بهره‌برداری باشیم.

کد خبر 748472

دیگر خبرها

  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق